یکشنبه 13 مرداد 1392 - 12:07

پاسخ به ابهامات دو آزمون اخیر علوم پزشکی یاسوج / (ن – ر) : آماده پاسخگویی هستیم

پس از انتشار گزارشی در «بویر نیوز» با عنوان “ اقدام عجیب اما واقعی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ” که به درخواست جمعی از مخاطبین این پایگاه خبری تهیه شده بود و بازتاب های گسترده ای نیز در پی داشت؛ برخی از رسانه ها جزئیات این موضوع را پیگیری کردند.

مدیر توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح کامل ابهامات دو آزمون اخیر این دانشگاه با بیان اینکه همچنان آماده پاسخگویی هستیم، گفت: اعتراضات، چندین بار از سوی بازرسین بررسی شد و سلامت این آزمون‌ها تأیید شده است.

خبرگزاری فارس: سلامت 2 آزمون علوم پزشکی یاسوج تأیید شده است

به گزارش فارس، سید ناصر رضایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران به طرح برخی ابهامات در دو آزمون علوم پزشکی یاسوج واکنش نشان داد و اظهار کرد: عمده معترضین به دو آزمون اخیر این دانشگاه به لحاظ  قانون شرایط بومی بودن داوطلبین اعتراض و ابهاماتی داشتند به طوری‌که تفسیرشان از این قانون با آنچه مد نظرشان بوده مغایرت داشته و از این حیث به نتایج آزمون اعتراضاتی داشتند.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در آزمون سال 91 و بر اساس قانون ابتدا از میان متقاضیان، افراد بومی هر شهرستان و بعد از آن بومی استان و بومی غیر استانی جذب شدند، افزود: در این‌ باره کاملا بر اساس قانون عمل شده و بومی بودن تنها به فردی اطلاق می‌شود که شناسنامه آن از محل شهری که در آن ثبت‌نام کرده صادر شده باشد و یکی از سه مقطع تحصیلی را در محلی که برای استخدام تقاضا داده، تحصیل کرده باشد.

وی با بیان اینکه عمده اعتراضات به نتایج این آزمون در ارتباط با این قانون بوده است، ادامه داد: به عنوان مثال یکی از معترضین ادعا می‌کرد که چون شوهرش بومی محل ثبت‌نام محل مورد تقاضای او است باید خودش را نیز بومی محسوب کنند که چنین چیزی در قانون پیش‌بینی نشده است.

* ابهام استقلال یا عدم تفکیک شهرستان‌های تازه تأسیس

رضایی به اعتراضات برخی دیگر از معترضین اشاره کرد و گفت: در آزمون مورخ 26/3/91 دو شهرستان باشت و چرام را به دلیل نبود تشکیلات لازم ضمیمه شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه کردیم که با اعتراضاتی مواجه شدیم و به همین منظور در آزمون مورخ 17/9/91 این دو شهرستان را مستقل کردیم ولی باز هم شاهد اعتراضاتی دیگر بودیم که چرا ما که بومی شهرستان باشت هستیم نتوانیم در گچساران استخدام شویم.

* ملاک پذیرفته‌شدن داوطلبین تا 1.5 برابر ظرفیت نمرات عمومی بوده است

این عضو اصلی کمیته آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی که به تشریح ابهامات و موارد اعتراضی داوطلبین دو آزمون اخیر این دانشگاه می‌پرداخت، تصریح کرد: قبل از سال 91 ملاک پذیرش، بالاترین نمرات دروس تخصصی و عمومی بود ولی بعد از سال 91 و در آزمون 26/3/91 بر اساس مجوز دولت پذیرفته‌شدگان از میان کسانی که بالاترین نمره عمومی را کسب کردند با 1.5 برابر ظرفیت انتخاب و سپس از میان آنان نمرات تخصصی بالاتر تا تکمیل ظرفیت پذیرفته شدند که برخی داوطلبین نیز بدون اطلاع از ضوابط به این موضوع اعتراضاتی داشتند.

* ابهام جذب سهمیه ایثارگری و فرزندان جانباز زیر 25 درصد

وی ابراز داشت:‌ جذب سهمیه ایثارگران نیز در این دو آزومن محل ایراد برخی داوطلبین بود؛ در حالی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران که نیازی به شرکت در آزمون ندارند قبل از انتشار آگهی استخدام کسر می‌شود واین سهمیه در لیست شرکت‌کنندگان در آزمون لحاظ نشده و از قبل کسر می‌شود.

رضایی با اشاره به سهمیه پنج درصدی فرزندان جانباز زیر 25 درصد گفت: این افراد باید در آزمون شرکت کنند ولی تنها با افراد مشابه خود رقابت می‌کنند.

وی تأکید کرد: نکته جالب‌تر این است که همه لیست معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آزمون نخست استخدام شدند و در آزمون دوم نیز سهمیه پنج درصدی جانبازان زیر 25 درصد جذب شده و اعتراضی در این خصوص باقی نمی‌ماند.

* خود داوطلبین نیز پاسخ‌نامه خود را تصحیح و تعهدنامه امضا کردند ولی باز هم معترضند

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد:‌ همه فرایند قانونی قبل، حین و بعد از آزمون به صورت کامل و با نظارت مأموران نظارتی از جمله بازرسی کل استان و بازرسی استانداری اجرا شده و هیچ ابهامی در این خصوص نیست.

وی ادامه داد: همه معترضین و افرادی که در اعلام نتایج ابهام داشتند با حضور مأموران نظارتی استان و حضور خود داوطلب، ورقه‌ها و پاسخ‌نامه‌های آنان بازبینی و مجددا” تصحیح شد به گونه‌ای که خود داوطلب با استفاده از کلید پاسخ‌ها اقدام به تصحیح ورقه آزمون خود می‌کرد و بعد از آنکه مغایرتی مشاهده نمی‌کرد در حضور نمایندگان بازرسی استانداری و اداره‌کل بازرسی کل استان تعهدنامه‌ای را امضا کردند که متقاعد شده‌اند و اعتراضی ندارند.

رضایی تصریح کرد: متأسفانه همین افرادی که بعد از تصحیح پاسخ‌نامه خود تعهد امضا کردند که اعتراضی ندارند، اکنون معترض هستند و در برخی رسانه‌ها جوسازی می‌کنند در حالی که مدارک و اسناد این آزمون موجود است و بارها از سوی بازرسین این استان و حتی تهران بررسی شد و سلامت این دو آزمون تأیید شده و حتی یک مورد نیز اعتراضی وارد نبوده است.

وی با ابراز تعجب از برخی جوسازی‌ها گفت: گویا قرار است در یک آزمون همه افراد شرکت کننده پذیرفته شوند که برخی متقاضیان علی‌رغم بازرسی چندین‌باره و حضور فیزیکی آنان و تصحیح برگه‌های خود باز هم اعتراض می‌کنند؛ گویا همه اختیارات این آزمون‌ها با من است که هر جا می‌رسند من را مقصر پذیرفته نشدن خود می‌دانند در حالی‌که کمیته آزمون متشکل از افراد زیادی است و در همه مراحل و حتی از 12 ساعت قبل از آزمون و باز شدن مهر و موم سؤالاتی که از تهران می‌آیند مأموران نظارتی و بازرسی این استان حضور مستمر دارند.

* نزدیکان مدیران نیز در چارچوب ضوابط حق استخدام دارند

وی؛ معاون پشتیبانی دانشگاه، مدیر توسعه سازمان، مدیر هسته گزینش و مدیر حراست را از اعضای اصلی کمیته آزمون دانشگاه علوم پزشکی دانست و بیان کرد: آزمون را یک نفر به نام ناصر رضایی برگزار نمی‌کند که بتواند دخالتی در لیست پذیرفته‌شدگان بکند.

رضایی یادآور شد: از سوی دیگر در هر آزمونی در دنیا ممکن است افرادی از وابستگان  یک مدیر در آن آزمون شرکت کند و با شایستگی و فرایند قانونی پذیرفته شود زیرا هیچ قانونی شرکت افراد را در آزمون منع نکرده و از این حیث نیز ایرادی متوجه این دو آزمون نیست و این موضوع بارها از سوی نهادهای نظارتی استانی و خارج از استان اعلام شده و این جوسازی‌ها به دور از اخلاق است.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش پایانی صحبت‌های خود با شاره به برخی تخریب‌ها در یکی از رسانه‌های محلی خاطرنشان کرد: برخلاف مطالب منتشر شده در این سایت، من دارای مدرک ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هستم که کاملا”‌با وظایف محوله سازگار است و بر اساس قوانین موجود و ماده 103 و 104 قانون مدیریت خدمات کشوری تا پایان سال 94 کارمند رسمی این دانشگاه هستم و تا آن زمان بازنشسته نخواهم بود.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بعد از سال 91 هیچ نیرویی بدون آزمون به کار گرفته نشده و قبل از آن نیز بر طبق قانون و اختیارات رئیس دانشگاه و هیئت امنای آن عمل شده و در آزمون‌ها نیز علی‌رغم بازرسی‌های مکرر ولی باز هم هر ایراد و ابهامی که باشد آماده پاسخگویی هستم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60413
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کسی که حقش خورده شده گفت:

    خودت میدونی خدات هم میدونه که حق خیلی ها خورده شد.
    آقای “ب” هم منتظر باشن بزودی استخدام های فامیلی ایشان هم رو می شود.
    ما هم خدایی داریم.
    ضمن تشکر از بویر نیوز عزیز و مردمی و ننگ بر اون رسانه های که جرات نکردن اصل مطلب رو بزنن حالا برای آقایون رپرتاژ آگهی می دن

  2. رضا گفت:

    شنیده ام در این وانفسای مشکلات اقتصادی بخشی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی علاوه برحقوق و حق مدیریت مبالغ کلانی تحت عنوان کارانه یا چیزی شبیه به این دریافت می کنند و در عین حال مطب هم می روند. در حالی که بادریافت این مبلغ دیگر نباید مطب بروند یا اگر مطب میروند نباید مبلغ را دریافت کنند.

  3. باوند گفت:

    کارنداریم به این حرفا اینا برای توجیه عملکرد خودته

    .

    خداوکیلی شب راحت می خوابی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. کارمند دانشگاه گفت:

    مشکلات و پارتی بازی های مربوط به آزمون استخدامی بش کوچکی از تخلفات است، ایشان در مورد استخدامی های قرار دادی بدون آزمون که در کامن های بویر نیوز گذاشته شده بود هیچ توضیحی ندادند. تخلفات ذکر شده در حدی نیست که بتوان ماست مالی کرد

  5. کارمند گفت:

    ایشان در مورد کامنت مربوط به نحوه استخدام دختر آقای ن. ر ، پسر یک از مسئولین دانشگاه که کارت پایان خدمت ندارند، استدام رشته نفت در دانشگاه و … هیچ توضیحی ندادند

  6. بابک گفت:

    در هرکشوری از جهان اگر این رسوایی اتفاق می افتاد تا حد وزیر بهداشت آن استعفا می دادند. ولی متاسفانه در اینجا می بینیم که چطور یک شخص تخلفات بیشمارش را ماست مالی و به نحوی طلب کار هم می شود ، فقط می سود به خدا پناه برد، خدایا صبوریت را شکر

  7. کرمی گفت:

    با سلام
    اگر حراست و سایت و اقای رضایی راست میگویند و صداقت دارند فقط بگویند سحر مطلوبیان و رحمان حسن پور چطور امدند سرکار؟ اگر اینها بدون ازمون و بدون هیچ گونه ضوابطی نیامده بودند حاضرم حکم اخراجم صادر شود . ضمن اینکه اینها تنها دو مورد هستند و از این موارد تا دلتان بخواهد وجود دارد

    • کارمند دانشگاه - محمدی گفت:

      آقای کرمی راست می گوید من هم می گم اگر آقای ن. ر بتونه همین دو مورد را با قانون توجیه کنه من هم به خدا قسم می خورم در این ماه مبارک از کارم استعفا بدم

  8. هم ولایتی گفت:

    .. از خدابترس وبه گذشته ات فکر کن ببین چی برسرت خواهد و…………..

  9. بيكار گفت:

    در آخرين آزمون برگزار شده توسط علوم پزشكي جناب آقاي ” م . م ” با تقديم كردن چند سكه ناقابل به عنوان ….. بيمارستان امام سجاد برگزيده شدند… حتي وقتي با هم در راه رفتن به مكان برگزاري آزمون بوديم با خنده گفت: ” بنده خدا حكم من صادر شده و فقط دارم ميرم سر جلسه كه فردا نگن در آزمون شركت نكرده…” اين است عدالت…

    • محمد گفت:

      علاوه بر اینکه بیکار هستی ساده هم هستی،اگه کسی به یک کس دیگه بگه می کشمت وبعد اون شخص بمیره، دیگه اون شخص اولی قاتلشه

      خب شاید هم گفته باشه ،ولی این دلیلی بر پارتی بازی هست؟؟؟،اگه راست میگی از طریق واحد های نظارتی پیگیرش باش یه چیزی به اسم پاسخنامه آزمون هنوز در واحد های نظارتی نگهداری می شه ،اگه راست میگی بعد از دیدن پاسخنامه اون طرف این ادعا رو داشته باش.

دیدگاه شما