شنبه 12 مرداد 1392 - 15:59
در روز خداحافظی احمدی نژآد،

افشاگری های بیسابقه مشاور احمدی نژاد / تمرین زنان ورزشکار با مردان نامحرم/ جلوگیری از گشت ارشاد

مشاور سابق احمدی‌نژاد و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت نهم، در سخنانی افشاگرانه درباره رویکرد فرهنگی احمدی‌نژاد، از تمرین زنان ورزشکار با مربیان مرد در سایه مدیریت محمد علی‌آبادی خبر داد.

خبرگزاری فارس: از مانع‌تراشی برای ناجا تا تمرین زنان ورزشکار با مردان نامحرم

زهره طبیب زاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده دولت نهم که این روزها در مجلس نمایندگی مردم تهران را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به بیان ناگفته‌هایی از دولت احمدی‌نژاد و آینده جریان انحرافی پرداخت.

او در آغاز این گفت‌وگو درباره آینده جریان انحرافی و اقدامات آتی محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد همواره اقدامات تند و خاص و حرکت‌های غیر منتظره داشته و هیچ‌گاه رفتار او قابل پیش بینی نیست.

طبیب زاده افزود: برخوردهای احمدی‌نژاد از یک نُرم طبیعی پیروی نمی کند و غائله‌هایی که در یک سال اخیر بر خلاف مصالح نظام ایجاد کرده بود، نشانگر همین موضوع است.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد را به خوبی نمی شناسد، تصریح کرد: نمی توان اقدامات آینده احمدی‌نژاد را پیش بینی کرد اما با وجود کاهش اقبال عمومی از وی رفتارهای او نگران کننده نیست.

مشاور سابق رئیس جمهور در خصوص تهدیدات مکرر اطرافیان احمدی‌نژاد مبنی بر افشاگری وی علیه برخی افراد و آثار و تبعات چنین اقدامی گفت: آقای احمدی‌نژاد نشان داده از افشاگری نمی‌ ترسد و به راحتی پرده‌دری می کند و حریم‌ها را می شکند.

وی در عین حال تصریح کرد: اگر احمدی‌نژاد مستنداتی قابل توجه و قابل استناد داشت، تاکنون یا آنها را به‌صورت عمومی اعلام می‌ کرد یا آنها را به مسئولان ارائه می کرد.

طبیب زاده درباره آینده جریان انحرافی و حامیان احمدی‌نژاد گفت: جریان انحرافی تا حد زیادی به دلیل اتصال به کانون های قدرت و امکانات مالی در اختیار دولت، بال و پر گرفت و در عرصه مسائل سیاسی کشور عرض اندام کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های تبلیغاتی که احمدی‌نژاد و مشایی به عنوان دو زوج سیاسی در آستانه انتخابات اخیر نشان دادند با امکانات دولت بود و تجمعات آنها در کیش و استادیوم آزادی هم با استفاده از رانت حکومتی برگزار شد.

نماینده تهران در مجلس گفت: جریان انحرافی دارای عقبه فکری و اعتقادی اصیل و عمیق نیست و گرایش افراد ابن الوقت به سران این جریان به دلیل حضورشان در عرصه قدرت و ثروت است و با تغییر وضع موجود، این اقبال هم کاهش می یابد.

طبیب زاده افزود: تفکر آنها در میان اقشار نخبه جامعه مانند روحانیون و دانشگاهیان اصلاً جایگاهی ندارد و تنها روحانی طرفدار آنها جوانی به نام شریف‌زاده است که سابقه حوزوی و شناختش از مبانی دینی بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: به‌نظرم اگر احمدی‌نژاد در جایگاه مسئول دولت نباشد، هیچ‌یک از نخبگان سیاسی کنار او نخواهند ماند و حتی بسیاری از وزرا که همین الان با او هستند، کنارش نمی مانند.

مشاور سابق احمدی‌نژاد گفت: ما از هنجارشکنی های احمدی‌نژاد و رفتار برخی وزرا در دولت اطلاع داریم که خیلی از آنها می خواستند در جریان تحولات هفت ماهه اخیر عکس العمل نشان دهند اما به خاطر مصالح نظام سکوت کردند.

وی ابراز عقیده کرد: بعد از پایان دولت احمدی‌نژاد، یک حلقه بسیار کوچک از اطرافیان او و مشایی همچنان به عنوان جریان حلقه به‌گوش در کنار آنها خواهند ماند.

طبیب زاده ادامه داد: من جزو اولین منتقدان مشایی و مغضوبین جریان انحرافی بودم که در دولت نهم در برابر این جریان موضع قاطع و محکمی اتخاذ کردم.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که احمدی‌نژاد و مشایی کدام‌یک متأثر از دیگری است، گفت: احمدی‌نژاد مرید مشایی است و او را قطب فکری خود تلقی می کند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه گفته می شود ضریب هوشی و توانمندی احمدی‌نژاد بالاست، مربوط به عرصه اجرایی کشور می شود نه در عرصه مسائل نظریه‌پردازی سیاسی و دینی و در این عرصه تابع مشایی است.

مشاور سابق احمدی‌نژاد گفت: حضور مشایی در دولت نهم مانند حضور سایر اعضای هیئت دولت بود و هیچ‌کدام از ما تا سال‌های آخر دولت و اوائل دولت دهم به رابطه ویژه احمدی‌نژاد با او پی نبرده بودیم.

طبیب زاده افزود: رابطه مرید و مرادی آنها وقتی نمایان شد که بین احمدی‌نژاد و وزیر ارشاد بر سر قرار گرفتن سازمان حج زیر نظر میراث فرهنگی اختلاف ایجاد شد و رئیس جمهور با ایستادن در برابر دستور صریح رهبری از مشایی حمایت و حرف منطقی صفارهرندی را رد کرد.

وی اضافه کرد: وقتی احمدی‌نژاد در حمایت از معاون اولی مشایی در دولت دهم مقابل حکم مقام معظم رهبری ایستاد، تازه آن زمان ما به عمق فاجعه پی بردیم.

رئیس مرکز زنان و خانواده در دولت نهم البته این نکته را هم گفت که وی قبل از این اتفاقات، به دلیل مواضع فرهنگی احمدی‌نژاد چند مرتبه استعفا داده بود اما برخی مسائل موجب تعدد استعفاها و اصرارش بر این موضوع شد.

طبیب زاده درباره مسائل مورد اختلافش با احمدی‌نژاد توضیح داد: به عنوان نمونه من در مورد ورزش بانوان انتقاداتی داشتم که رویکرد آقای احمدی‌نژاد متفاوت بود.

وی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد حضور زنان در میادین ورزش حرفه‌ای بدون در نظر گرفتن شئون اسلامی و با حداقل ها می پذیرفت و تأیید می کرد و یا بحث تمرین زنان ورزشکار با مردان نامحرم، نقطه افتراق دیدگاه‌های فرهنگی ما بود.

«ما از حوزه ورزش گزارشاتی داشتیم که بسیاری از تیم‌های بانوان مربی مرد دارند و در کنار مربی مرد تمرین می کنند که من با اینها مخالف بودم ولی آقای احمدی‌نژاد کلیه امور را به آقای علی آبادی واگذار کرده بود که او هم در مقابل این مسائل عکس العملی نداشت و ما مرتباً با همدیگر در این مسائل اصطکاک داشتیم».

طبیب زاده همچنین تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف و نحوه برخورد با آن و بحث طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی نیز رویکرد من با احمدی‌نژاد کاملاً مغایر بود و معتقد بودم دولت به یک انفعال و بی عملی فرهنگی در این حوزه مبتلاست.

وی متذکر شد: دولت احمدی‌نژاد نه تنها هیچ اقدام اثباتی در جهت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نمی کرد بلکه با آقای احمدی مقدم برخورد سلبی داشت و مانع اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه می شد.

مشاور سابق احمدی‌نژاد گفت: یک‌بار وقتی من نسبت به این مسائل موضع‌گیری کردم، حتی آقای احمدی‌نژاد به من تذکر شفاهی داد که چرا مصاحبه کردی و مطالبی را گفتی که موضع دولت نیست.

طبیب زاده افزود: البته من به آقای احمدی‌نژاد گفتم که بنده دیدگاه‌های خودم را مطرح می کنم و نظراتم را در چارچوب شرع ارائه می دهم اما آن زمان به دلیل اینکه اصولگرایان تازه بر سر کار آمده بودند، مصلحت دیدم با دولت همکاری کنم.

وی تصریح کرد: از آنجا که یک نفر قبل از من به عنوان رئیس مرکز امور زنان بود و من ۶ ماه بعد آمده بودم و صلاح نبود در عرض ۲ سال ۳ مسئول عوض شود، سکوت کردم تا دولت تمام شود اما وقتی احساس کردم شرعاً نمی توانم به همکاری ادامه دهم، اواخر دولت نهم استعفا دادم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60138
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مستعار گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    موضوع : نظام برده داري جديد بی عدالتی و نابرابری ( کجاست عدالت علی ع ) حلم من ناصر ينصرني

    اینجانب یکی از آزادگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس و یکی از کارمندان رسمی شرکت راه آهن می باشم. که دیگر تحمل دیدن این همه نابرابری و چندگانگی برخورد با کارکنانی که بصورت قراردادی در این شرکت مشغول به کارند را ندارم. چرا که پیامبر گرامی ما فرموده مسلمان نیست کسی که از حال همسایه خود بی خبر است واگر خبر دارد که او ندار است و بی تفاوت باشد. و از امت من نیست و در آخرت شفاعت مرا و اهل بیت مرا به همراه نخواهد داشت

    برابر با قانون چهارم توسعه درسال 77 برخی از قسمتهایي راه آهن به بخش خصوصی سپرده شد لاکن 99% این شرکتها از قانون کار پیروی و هر آنچه برای كاركنان راه آهن در نظر گرفته می شود برای کارکنان این شرکتها نيز در نظر گرفته می شود به جز یکی دو شرکت . كه هرساله بدون برگزاري مناقصه و با ترك تشريفات دست به دست مي شود. چندين بار توسط رياست جمهوري دستور جذب اين افراد صادر میشود لاكن بعد از مدتي به بهانه عدم بودجه و یا حجمی بودن متوقف مي شود اينها نفراتی هستند كه در سال 1385 طبق دستور رياست جمهور بايست قرارداد کار معین مي شدند ( در سال 85 تا 87 در راه اهن تعدادی از این فراد قراداد کار معین شدند) اما متاسفانه برخی دیگرهيچ مدير كلي آشنايشان نبود و از مجذوبين جدا ماندند( كساني كه حتي يك هفته بود آمده بودند اما ارتباطي با مديران داشتند جذب شدند) كاركنان اين شركتها به دو گروه كارمند و خدماتي تقسيم مي شوند كه هر دو در يك قرارداد به نام قرارداد خدماتي مشغول به كارند
    . اين همه اختلاف نتیجه برنامه توسعه چهارم و پنجم است كه نه تنها باعث رشد و توليد نشده بلكه موجب شكل گيري نظام برده داري جديد شده است ( شرکتها با راه آهن قرار داد می بندند و حقوق از راه اهن می گیرند و به کارگرانی که در راه اهن کار می کنند می دهند و این وسط شرکتها تنها حکم واسطه را دارند و عملا نه نقشی در توسعه کشور دارند ونه نقشی در …
    ماده 38 مبحث اول فصل سوم قانون کار: برای انجام کار مساوی که در شرایط مساوی در یک کارگاه انجام می گیرد باید بین زن و مرد مزد مساوی پرداخت شود تبعیض در میزان مزد بر اساس سن ، جنس ، نژاد و قومیت واعتقادات سیاسی مذهبی ممنوع است.
    پس چرا بین افرادی که همه تحت پوشش وزارت کار و در یک محیط کار مشخص و معین به کار مشغول هستند این همه اختلاف وجود دارد آیا این نقض آشکار قانون نیست. به راستی آیا این رانت خواری مدیرانی است که قرار دادها را تنظیم می کنند یا بی اطلاعیشان از قانون کار؟
    جدول مقایسه ای بین شرکت های خدماتی و دیگر قراردادهای شرکت راه آهن اعم از رسمی روز مزد قرارداد کار معین و شرکتهای تحت پوشش وزارت کار

    ش
    تنوع در ارائه بی عدالتی شرکت راه آهن وشرکتهای تابعه شرکتهای خدماتی
    ش تنوع در ارائه بی عدالتی شرکت راه آهن و
    شرکتهای تابعه شرکتهای خدماتی
    1 ماموريت دارد ندارد 19 دو بار در طول سال بن ارزاق دارد ندارد
    2 پاداش در طول سال 2بار دارد ندارد 20 بن خرید لباس دارد ندارد
    3 بهره وری دارد ندارد 21 بن کتاب دارد ندارد
    4 هزینه ایاب و ذهاب دارد ندارد 22 000/150تومان میلاد امام زمان دارد ندارد
    5 کمک هزینه غدا دارد ندارد 23 000/150 تومان مبعث دارد ندارد
    6 بن فوق العاده دارد ندارد 24 000/150 عيد قربان وغدير دارد ندارد
    7 بن سفر دارد ندارد 25 چند ده هزار تومان برای دهه فجر دارد ندارد
    8 انواع وام دارد ندارد 26 000/150روز مادر دارد ندارد
    9 خدمات تفریحی دارد ندارد 27 000/150 تومان میلاد امام رضا دارد ندارد
    10 استفاده از پلاژ خزر آباد دارد ندارد 28 000/200 روز پدر دارد ندارد
    11 استفاده از بليط قطار دارد ندارد 29 بن های ورزشی ماده 154فصل8 دارد ندارد
    12 استفاده از مهد كودك دارد ندارد 30 کالای شب عید دارد ندارد
    13 جوايز تحصيلي دارد ندارد 31 اضافه کاری روتینگ دارد ندارد
    14 بن رمضان دولت دارد ندارد 32 بهره صندوق دارد ندارد
    15 بن رمضان راه اهن دارد ندارد 33 افزايش حقوق بر اساس سنوات دارد ندارد
    16 بن كارگري دارد ندارد 34 تعاونی مسکن فصل8 ماده149 دارد ندارد
    17 سهام عدالت دارد ندارد 35 خدمات رفاهی فصل8 قانون کار دارد ندارد
    18 بن عائله مندی دارد ندارد 36 ارائه آموزش فصل 12 ماده196 دارد ندارد
    چه فرقی بین آدمها ست مگر تقوي ودینداری هنوزحتی سهام عدالت هم به اینها نداده اند درحالی که بیشتر ازهمه کارمی کنند نیم ساعت زود ترمی آیند ونیم ساعت دیرتر می روند بسیاری از ایشان دارای مدارک عالی بوده و در قسمت اداری مشغول ، این افراد فقط حداقل حقوق را دریافت می کنند يعني حدودا 000/650هزار تومان و اجاره بهاي يك خانه اجاره اي در حال حاضر بالاتر از 000/800 هزار تومان مي باشد هر ساله اضافه كار يك ماه انها را مي دزدند (ابتداي قرارداد شركت اضافه كار نمي دهد و انتهاي قرارداد هم بدون احتساب يك ماه تسويه مي كند) .در مقابل كاركنان ديگر شركتهاي راه آهن حداقل حقوقشان به 000/1000 تومان مي رسد كجاست عدل علي نامه پيوست نيز درخواست يكي از كاركنان نواحي است كه هرگز رسيدگي نشد.
    – رونوشت به : دفتر مقام معظم رهبري،رياست جمهوري،مجلس،وزارت كار واموراجتماعي،خانه كارگر،صدا وسيما،خبرگزاري ايلنا ،ايرنا، ايسنا، موج و برخي از روزنامه هاي كثير الانتشار و……..

  2. عسکر گفت:

    بابا این خانم مشکل دارد زیاد لازم نیست به حرفاش اهمیت بدید

  3. ر گفت:

    خودت مشکل داری راست میگن به اداره راه و شهر سازی استان کهگیلویه و بویر احمد بیا تا بی عدالتی را ببینی هر کس برای دوستو رفیق خودشه تفاوت احکام بستگی به پاچه خواری داره

  4. ناشناس گفت:

    تا الان كجا بودي نان به روز ميخوري ميخواي داخل دولت جديد جا باز كني

  5. امید گفت:

    جالبه چرا دقیقا الان این افشاگری ها اتفاق میوفته. شما بر چه اساس اون موقع مصلحت ندیدی این حرفها روبگی. کار نداریم به مدیریتش .چقدر این سیاست نامرده که روزی مراد همتون بود حالا منحرف.

    • مهدی گفت:

      بله!!!هرکس گفت من اصولگرا نیستم پس منافق است،شیطان پرست است،مرید است ،بیحجاب است ،باسوروس در ارتباط است، ضد ولی است وهمه چیز هست….

  6. ناشناس گفت:

    اینا حزب بادند نون رو به نرخ روز می خورند .به قولی چطور قبلا هیچی نمی گفتی الان که احمدی نژاد نیست داری حرف میزنی .متاسفم برات

  7. مهمان گفت:

    دروغگو
    — نان به نرخ روز خور

  8. شهروند91 گفت:

    این خانم چرا وقتی دکتر محبوبمان رئیس جمهور بود سخنی به میان نیاورد. دروغ است والان این قضایا رو میگوید که جای پایش دوباره باز شود.درود خداوند بر دکتر عزیزمان محمود احمدی نزاد

  9. على گفت:

    جل الملق!!؟ماشالله اين خانوم آنقدر مصلحت جامعه را خوب تشخيص ميدهند،،كه اصول اسلامى ، دينى و مذهبى را زير پاهاى مبارك لگد مال كردن و پست قدرتى در دولت نهم را رها نكردند،و سكوت رامصلحت نظام دانشتند،آفرين!!؟يكى نيست به اين خانوم بگه تا الان چيكار ميكردى كه الان دارى افشاگرى ميكنى؟چون دولت جديد اومده مسخواى بگى منم بازى؟منم هستم؟تاديروز بهترين و مردترين رئيس جمهور احمدى نژاد بود حالا چى شد،شدش رئيس جمهور فاسد؟شما نمونه بارز طلحه و زبير اين زمان هستيد خانوم طبيب زاده…

  10. محسن گفت:

    با سلام خدمت دوستان … نمي خواهم به كسي بي حرمتي كرده باشم اما … اگر كسي يكي دو تا دوست مثل اين خانم داشته باشه ديگر به هيچ دشمني احتياج نداره! در واقع به اين بوقلون صفت ها بايد احسنت گفت كه اينچنين خوي منافقانه خودشان را زود نشان دادن! من نمي گويم احمدي نژاد چنين و چنان بود اما هر چه بود به فكر كشور و مردم محروم بود! به ياد داشته باشيد سي و چند سال از انقلاب ميگذره و احمدي نژاد فقط 8 سال رئيس جمهور بود خودتان مقايسه كنيد!

    • مهدی گفت:

      خداوکیلی چند درصد وضع حجاب برمیگرده به سهل انگاریهای دکتر محمود؟چند درصد وضع اقتصادی؟

  11. امید گفت:

    خود ایشون با این افکار طالبانی توی مجلسی که 99 درصدش مرد هستند چیکار میکنه…بچه ها فاجعه رو میبینید امان هوار  حالا ما دیگه چه جوری زندگی کنیم بانوان ورزشکار مربی مرد داشتند ای داد بی دود…تو چرا حالا داری انتقاد میکنی اون زمانی که احمدی نزاد بود و تو هم مشاوربودی و حقوق میلیونی میگرفتی خوب بود احمدی نزاد رییس جمهور بود و نظرش هم راجع به گشت ارشاد همونی بود که گفت تو هم اگر میتونی برو رییس جمهور بشو و نظرت رو بگو…من به تو پیشنهاد میدم برو توی مسابقات بانوی شایسته سال شرکت کن  اصلا بعید نیست شاید بتونی عنوان زیباترین رو به خودت اختصاص بدی

دیدگاه شما