پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 20:09

دعوای اوباما و کنگره بر سر حسن روحانی

به گزارش بویرنیوز به نقل از جام نیوز، بسیاری از روزنامه های صهیونیستی و غربی با بررسی موضوع تصویب تحریم های جدید نفتی آمریکا علیه ایران، به اختلافات بین مقامات های آمریکایی در مورد تحریم ایران در این برهه زمانی خاص پرداختند.

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost) در تیتر یک خود نوشت: تنها چند روز به مراسم تحلیف آقای روحانی مانده، مجلس نمایندگان پیامی را حاوی تحریم های جدید برای ایران ارسال کرد.

 

این روزنامه به اختلافات بین کنگره آمریکا و دولت اوباما اشاره کرد و نوشت: تصویب این تحریم نشان داد که اختلافات بین اوباما و کنگره درمورد سیاست های آمریکا در قبال ایران عمیق تر از این ها بوده، زیرا چندین بار مقامات دولتی آمریکا از کنگره خواسته بودند تا شانس جدی را به آقای روحانی در زمینه مذاکرات بدهند.

 

 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت (independent) نیز نوشت: این رای مجلس نمایندگان نشان دهنده افزایش اختلافات عمیق بین کنگره و دولت اوباما در مورد سیاست های آمریکا در قبال ایران بوده است و این در حالیست که قرار است در ماه های آینده ایران با غرب در مورد برنامه هسته ای خودش مذاکره کند.
با تصویب این تحریم ها غرب به دنبال این است تا فروش نفتی ایران را به صفر برساند و برای خریداران نفتی ایران که تحریم ها را نقض می کنند بالاترین جریمه ها را در پی خواهد داشت و علاوه بر آن برخی از تحلیلگران بر این باورند که این تحریم باعث افزایش قیمت نفت تا حد زیادی خواهد شد.

 

 

روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) نیز با اشاره به این تحریم در آستانه مراسم تحلیف آقای روحانی نوشت: تصویب این تحریم ها که به منظور توقف برنامه هسته ای ایران می باشد حرف منتقدانی که مخالف تحریم ایران در این زمان به خصوص بوده اند را رد کرده است زیرا منتقدان بر این باروند که آقای روحانی نیز با جدیت برنامه هایی را برای حل مشکل هسته ای ایران دارد و او می خواهد به طور جدی وارد مذاکرات بشود که این نوع تحریم ها شانس موفقیت آمیز بودن آن ها را کاهش می دهد.

 

 

خبرگزاری رویترز (reuters) نیز با اشاره به تحریم جدید آمریکا علیه ایران نوشت: مجلس نمایندگان به سادگی ایران را دوباره تحریم کرد و این امر نشان می دهد که اختلافات بین کنگره و اوباما بسیار فراتر از این ها بوده است.

 

 

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=59782
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما