پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 17:15

درسی‌ که‌ نصیریان‌ به‌ یادگار گذاشت

نصیریان با بازی در شکارچی شنبه به خیلی‌ها، مسیر را نشان داد و آموخت که راه آزادی و سعادت از قدس می‌گذرد نه جشنواره اورشلیم و بازی در فیلم‌های اسرائیلی.

سایت آوینی فیلم نوشت: کمتر کسی است که نامی از او نشنیده باشد و سابقه هنری اش را به فراموشی سپرده باشد. علی نصیریان هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر و که بازی های درخشانش بر روی صحنه تئاتر و پرده سینما هیچگاه از اذهان مردم هنردوست ایران پاک نخواهد شد.

نصیریان هم به همراه بسیاری از هنرمندان دیگر فعالیت هنری اش را در سال 1331 با بازی در تآتر جامعهٔ باربد آغاز کرد. شاید قیاس بازی او با سایر هنرمندان قیاسی مع الفارق باشد اما از خودگذشتگی او با نقش آفرینی در یک فیلم سینمایی جایگاه او را از سایر هنرمندان متمایز کرد تا جایی که با بازی در شکارچی شنبه مشکلات عدیده ای برایش بوجود آمد.

نصیریان در حالی پیشنهاد بازی در این فیلم را پذیرفت که می دانست احتمال دارد ویزایش برای سفر به آمریکا از سوی دولتمردان کاخ سفید لغو خواهد شد و وی به لیست سیاه غرب خواهد پیوست. نکته جالب توجه درباره تصمیم شجاعانه نصیریان زمانی بیشتر به چشم می آید که یادآور شویم که پسر علی نصیریان ساکن آمریکاست و پیش از این او هر سال برای دیدار پسرش به این کشور سفر می کرد که با قبول پیشنهاد بازی در شکارچی شنبه باید قید سفر به آمریکا و دیدار با پسرش را می زد!

شاید سینمای ایران تا کنون شاهد آثار چندانی در رابطه با صهیونیزم و رژیم اشغالگر قدس نبوده است اما مطمئنا تعدد این آثار هرچه هم بیشتر شود از ارزش کار نصیریان کم نخواهد شد و او تا ابد بعنوان سردمدار هنرمندان مدافع ملت مظلوم فلسطین ماندگار خواهد ماند.

نصیریان با بازی در شکارچی شنبه به خیلی ها مسیر راه را نشان داد و آموخت که راه آزادی و سعادت از قدس می گذرد نه جشنواره اورشلیم و بازی در فیلم های اسراییلی!

کسانی که ادعا می کنند جزئی از تاریخ سینمای ایران هستند باید بدانند آنها تنها لکه ننگی بر موزه سینمای ایران هستند و تاریخ سینمای ایران با امثال نصیریانها شکل می گیرد نه خیال های مخملی هنرمندنماها.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=59735
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما