جمعه 7 تیر 1392 - 7:39

حماسه ای که رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ماندگار کردند / هیچ امیدی به زنده ماندن کسی نبود

جانشین گردان حضرت رسول در حماسه پد خندق گفت: واقعه عظیم پد خندق با جانفشانی رزمندگان دلیر تیپ 48 فتح از کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ جنگ مظلوم مانده است.

به گزارش بویرنیوز، سید صالح رایگان در  یادواره بزرگداشت حماسه پد خندق که ظهر امروز در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه دهدشت برگزار شد با اشاره به رشادت های دلاورمردان تیپ 48 فتح استان به فرماندهی شهید سیف الله حیدپور در پد خندق اظهار داشت: اتفاق رخ داده در تاریخ چهارم تیرماه سال 67 در تاریخ جنگ مظلوم مانده است.
جانشین گردان حضرت رسول در عملیات پد خندق با تبیین ابعاد این عملیات یادآور شد: تمام خطوط مقدم از شمال شلمچه تا جزایر مجنون در ساعات اولیه شروع عملیات به وسیله آتش دشمن سقوط کرده بود.
رایگان ادامه داد: تنها یگانی که در این تاریخ جانانه جنگید و دشمن را زمین گیر کرد تیپ 48 فتح و گردان حضرت رسول بود.
این آزاده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ارتش عراق تمام ترفندهای رسیدن به اهداف را بکار برده بود اما با شجاعت رزمندگان ما زمین گیر شدند.
رایگان فاصله 57 متری رزمندگان با کمین دشمن در دژ خندق را از موارد مظلومیت این عملیات خواند و تصریح کرد: رزمندگان در یک راهآب 57 متری با دشمن قرار داشتند و هیچ امیدی به زنده ماندن کسی وجود نداشت.
جانباز واقعه پد خندق با اذعان به اینکه جز توکل بر خدا هیچ راهی برای مقاومت نداشتیم افزود: قطع ارتباط با فرماندهی گردان و تسخیر فرکانس های بی سیم توسط دشمن راه انتقال مجروحین و شهدا را گرفته بود و هیچ امکانات و ابزاری در اختیار نداشتیم.
رایگان با اشاره به ترفندهای نیروهای عراقی در تضعیف روحیه رزمندگان ما گفت: عراقی ها متوجه شده بودند ادامه جنگیدن ممکن نیست و باید حیله ای دیگر به کار ببرند بر همین اساس با گفتن سخنانی موهن و ضد ارزشی سعی در تخریب اذهان رزمندگان داشتند.
وی ارسال 16 قایق با نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز اولین قایق را حیله دیگر دشمن دانست و ابراز داشت: عراقی ها به خیال خود می خواستند به نیروهای ما بفهمانند که قایق کمکی خودی برای آنان آمده است اما با هوشیاری دلیرمردان  گردان حضرت رسول این توطئه آنان با شکست مواجه شد.
رایگان که از اسرای حماسه پد خندق بود تاریخ پد خندق را مظلوم خواند و افزود: تاریخ 4/4/67 مظلوم بود، مظلوم هست و تا همیشه مظلوم خواهد ماند.
وی ادامه داد: در این تاریخ چنان اتفاقات تاریخی رخ داد که جز سرافرازی، عزت، شهامت و ولایت پذیری حاصلی نداشت و همه اینها در سایه لطف خداوند متعال و اطاعت پذیری رزمندگان بود.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=53071
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رزمنده گفت:

    برادر کی بگه ما جنگیدیم که بگه ما ازجان مایه گذاشتیم حالا روپست ومقام دعواست همه دارند مال جمع میکنند انهایی که نمیدانند جبهه کدام طرفی بود مارزمنده ها رامسخره میکردند حالا ادعایانقلابی بودن و….دارن یاد شبهای شلمچه به خیریاد گلوله های اتشین به خیر یاد شهدا بخیر ای کاش روزی که امام رفت ما هم می رفتیم

دیدگاه شما