یکشنبه 12 خرداد 1392 - 21:37
عبدالرضا اکبری:

بازی در نقش امام تا مدتها برزندگی ام تاثیر گذاربوده وخواهد بود

از جمله آثار سینمایی او می توان به این عناوین اشاره کرد:جدال در تاسوکی / بی پناه /کانی مانگا/ آخرین پرواز/سرعت و دختری با کفش های کتانی…اکبری که مدت ها بود بیشتر در تلویزیون دیده می شد، او درفیلم سینمایی «فرزند صبح» ، نقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی را ایفا کرده است.به بهانه نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی”ره”با وی گفتگویی داشته ایم که می خوانید:

– آقای اکبری در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
در حال حاضر در مجموعه تلویزیونی” معمای شاه ” به کارگردانی محمد رضا ورزی نقش فضل الله زاهدی را بازی می کنم.

– این مجموعه کی قراره پخش بشه؟

از زمان پخش آن خبر ندارم.

– از کارهای آماده ی پخش تان بگویید؟

در سینما فیلم ” ساعت صفر” به کارگردانی اکبر خواجوی را در نوبت اکران دارم و در تلویزیون تله فیلم ” بیگانه با خود ” را دارم.

– با چه معیاری کاری را برای بازی انتخاب می کنید؟

برای حضور در یک پروژه عوامل زیادی را برای انتخاب کار در نظر می گیرم که مهمترین آن فیلمنامه است . فیلمناه اگر قوی باشد و شخصیت پردازی منطقی داشته باشد و قصه باور پذیر باشد حتما با مخاطب ارتباط بر قرار می کند .در مرحله بعدی کارگردان کار برایم مهم است چون قدرت یک کارگردان در هدایت درست بازیگران و عوامل می تواند به موفقیت و ماندگاری یک بازیگر نقش بسزایی داشته باشد و در مرحله بعدی عوامل کار برایم اهمیت دارد.

– شما در فیلم سینمایی ” فرزند صبح” به کارگردانی بهروز افخمی در نقش امام خمینی بازی داشتید برای ایفای نقش امام چه کردید؟

امام خمینی یکی از معدود شخصیت های نادر عصر معاصر بود وبرای اینکه یک بازیگر بتواند در چنین نقش هایی بازی کند نیاز به تحقیق و بررسی کامل و دقیقی دارد. من کتابهایی زیادی از امام و درباره امام مطالعه کردم و فیلمهای زیادی از زندگی امام دیدم و حتی سخنران های ایشان را بارها نگاه کردم. بعد با یاران و نزدیکان امام دیداری داشتم و حتی با خانواده امام در باره زندگی ،رفتار ،برخورد با مسائل مختلف وحالات درونی امام و….ساعت ها به گفتگو نشستم و در مجموع سعی کردم با این دانستها تا حد امکان بتوانم این نقش بزرگ تاریخ معاصراسلام را ایفا کنم .

– به نظر خودتان تا چه در ایفای نقش موفق بودید؟

این را من نمی توانم بگویم .اگر زمان اکران فیلم …مخاطب از فیلم استقبال زیادی داشته باشد شاید آن موقع بتوان به موفقیت من در ایفای نقش امام خمینی امیدوار بود.

– آیا ایفای نقش امام در خودتان و زندگی شخصی تان تاثیر گذار بوده است؟

قطعا ….یک بازیگر هر نقش را که بازی می کند در او تاثیر می گذارد چون برای رسیدن به آن نقش و باور پذیری نقش باید درباره شخصیتی که قرار است او نقشش را بازی کند مطالعه و تحقیق داشته باشد .مدتی با نقش زندگی کند
چه در زمان کار وچه در زمان خارج از کار و این خود بر رفتار و گفتار و منش انسان تاثیر می گذارد.حال شما بخواهید نقش آدم بزرگی چون امام خمینی را که جهانی را تکان داد بازی کنید صد در صد ایفای چنین نقش نه در زمان کار که حتی تا مدت های طولانی بر تمام ابعاد زندگی من تاثیر گذاربوده وخواهد بود و مهمتر اینکه شناخت و معرفت و آگاهی انسان را نیز بالا می برد.

– چطور برای حضور در این فیلم انتخاب شدید؟

من با آقای افخمی قبلا در فیلم سینمایی ” روز شیطان ” و مجموعه ” عملیات 125″ همکاری داشتم و ایشون نسبت به بازی من شناخت داشتند….
قبل از حضور در تست گریم، فکرش را می‌کردید که چهره تان تا این حد شبیه به امام خمینی‌(س) شود؟

حقیقتا نه. آن زمان فکر می‌کردم یک تست گریم از من می‌گیرند و قضیه همان جا تمام می‌شود اما وقتی چهره‌ام را دیدم احساس کردم انتخابم برای این نقش مناسب بوده‌ است. حتی تا لحظات پایانی امیدی به نتیجه کار نداشتم اما وقتی عمامه را بر سرم گذاشتند، احساس کردم خیلی شبیه به حضرت امام شده‌ام.

/پایان/

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=47884
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما