یکشنبه 12 خرداد 1392 - 13:20

چگونه میتوان شهر سیسخت را به یک شهرت جهانی رساند+عکس

مهندس احسان ملاپور/ به جرات میتوان گفت که شهر سیسخت جزئ محدود شهرهایی است که صنعت اکوتوریسم را براحتی در خود حل کرده ، گواه این موضوع حضور همه ساله گردشگران داخلی وخارجی مخصوصا در ایام تعطیلات عید نوروز و فصل تابستان است ، پس باید دست در دست هم دهیم وبسازیم شهری در خور نامش که همان شمالی در جنوب ایران است لذا راهکارهایی که میتواند این شهر را به جایگاه والایی برساند را ارائه میدهم .

ایمیل2

1. همخوان سازی معماری ارگانیک با شهر سیسخت ( منظور از معماری ارگانیک معماری همساز با طبیعت است)

2.تغییر چهره مبلمان شهری که شامل ایستگاه ها ، سطلهای زباله، مبلمانی که در ان زیبایی جلو کند ولذت نشستن را چند برابر کند ، تابلوهای تبلیغاتی ،و….

3. تعریف جداره های شهری ، منظور از جداره ها همان دیوارهایی است که در حریم خیابان نما تولید میکنند باتوجه به کوهستانی بودن شهر سیسخت میتئوان از مصالح طبیعی برای جداره های خیابان اصلی استفاده کرد که این مهم خود در تغییر چهره شهر بسیار موثر است .

_1_~2

4. تعریف کف سازی در معابر مهم شهری، باتوجه به طبیعت زیبای شهر سیسخت و وجود کوچه وباغهای متعدد ، میتوان با کف سازی مناسب واستفاده از سنگهای کوبیک طبیعی ، رنگ ولعابی دیگر به شهر داد.

khu

5. استفاده از جریان آب، آب خود نماد حرکت ، پویایی . جریان زندگی است ، درحال حاضر آب در شهر سیسخت که از ان برای ابیاری باغات استفاده میشود رکن مهمی است ولی میتوان حرکت های زیبایی بوسیله جریان اب در شهر سیسخت بوجود اورد که خود گویای وجود ابشار در سرزمین آّب و ابشار است .

6. تعریف ورودی شهر ، درحال حاضر ورودی شهر فقط با یک تابلو خوش امدید تعریف شده است ، اما میتوان یک ورودی درشان شهر زیبای سیسخت که در ان تمام نمادههای سیسخت تعریف شده باشد را ساخت تا ورود گردشگران با ثبت یک تصویر در ذهنشان اغاز شود

7. استفاده از تندیس های کی خسرو وتمام سرداران شجاعی که برای شهر سیسخت افتخار افرین بودن وامروز شاید فقط نامی از انها بر سر میادین ثبت شده است شایسته است زیباتر انان را دریابیم.

8. تغیر وضع میدان های شهر ، البته منظور همه میدان ها نیست در بعضی از انها فقط باید اصلاح صورت گیرد، میدان در هرشهر باید نماد ان شهر باشد پس باید این نمادها را برای معرفی شهر استفاده کرد.

9. استفاده از عنصر زیبای نور پردازی، متاسفانه این اصل مهم درحال حاضر جایگاههی ندارد درحالی که میتوان با نورپردازی های بسیار زیبا ، شبهای سیسخت را خاطره انگیز کرد.

5_590_442_90

10 . توسعه پارکها به نحوی که شهر را درخود معرفی کند.

4_590_442_90

11.ساماندهی سویتهای اقامتی، درحال حاضر عده زیادی از مردم سیسخت در فصل رونق گردشگران ، خانه های خود را به صورت سوییت اجاره میدهند تا منبع درامدی برای انها باشد، میتوان با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از تعداد سویت ها و درجه بندی ان ، عدالت را بین همه ایجاد کرد تا همه مردم بتوانند از درامد این صنعت پایدار استفاده کنند.

12. شهر سیسخت دارای منبع درامد بزرگی به نام صنعت توریسم است که باید به وسیله تبلیغات تلوزیونی به کل ایران معرفی کرد البته قبل از ان باید تمام زیرساختهای لازم را فراهم کرد.

به امید ساختن شهری اباد برای مردمانی صاحب اندیشه

مهندس احسان ملاپور

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=47826
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    بسیار ایده های خوبی دارید امیدواریم که شما بتوانید شهرمارا از این وضعیت نجات دهید انشالله پیروز خواهید شد.

  2. سی سخت گفت:

    ایده های شما ستودنیست جناب مهندس

  3. خوش بین گفت:

    احسن بر این مهندس خوشفکر و بلند نظر ، خداکند که یا عضوشورای ان شهر شوی یا شهردار شهر زیبای سی سخت ، انتظار هم می رود مردم برای توسعه و عمران شهر سی سخت که حداقل در کشور مطرح شود نیروهای این چنینی را حمایت کنند .

  4. قلی گفت:

    بویر…………….تبلیغ……….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

  5. مهراب هدایت گفت:

    بدون شک سیسخت از نظر آب و هوا و ساختارهای اجتماعی و مردمی یک از بهترین شهرهای ایران و منطقه خاورمیانه است سیسخت تاکنون به حق شایسته و سزاوارانه خود نرسیده و امید است این شهر زیبا در اینده به جایگاه واقعی خود برسد

  6. همریش گفت:

    تفکر بسیار زیبایی داری امیدوارم این شورا از امثال شماها تشکیل بشه برات ارزوی موفقیت میکنم

  7. قاسمی گفت:

    با سپاس .امیدواریم که راهکارهای ارایه شده در عمل اجرا شود.

  8. ش ر گفت:

    فقط مندس شهرام فرهادي

  9. فرزنددنا گفت:

    مهندس جان باآرزوی موفقیت درتمام مراحل زندگیت وانتخابات پیشرو.

دیدگاه شما