سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 13:36

برپایی شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در کاخ سعد‌آ‌باد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برپایی شب فرهنگی این استان در کاخ سعد‌آ‌باد خبر داد.

خبرگزاری فارس: برپایی شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در کاخ سعد‌آ‌باد

حمید‌رضا واعظی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از اجرای برنامه‌های آیینی در شب فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در کاخ موزه سعدآباد برگزار می‌شود، خبر داد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی، این استان با حضور هنرمندان و صنعت‌گران به معرفی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌پردازد.

وی با بیان این‌که هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه بزرگی برای معرفی فعالیت‌ها و عملکرد میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در کاخ موزه سعدآباد برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه هر استان با ارائه توانمندی‌های خود شرکت می‌کند و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در نمایشگاه بزرگ فرهنگی حضوری فعال دارد.

این مقام مسئول در اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های استان در این هفته ادامه داد: علاوه بر معرفی صنایع مختلف استان‌ها در حوزه‌های گوناگون، هر شب برنامه‌های فرهنگی یک استان برگزار می‌شود و بر این اساس شب فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در تاریخ 29 اردیبهشت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این شب فرهنگی برنامه‌های متنوع از جمله، شاهنامه‌خوانی،‌ موسیقی سنتی، اجرا می‌شود.

واعظی‌زاده تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در کاخ موزه سعدآباد با سه غرفه به ارائه آثار هنرمندان صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد،‌ معرفی جاذبه‌های گردشگری با توزیع اقلام تبلیغاتی، معرفی پروژه‌های ثبتی،‌ گزارشی از آخرین مرمت‌های صورت گرفته، گزارش بررسی و کاوش‌های باستان‌شناسی،‌ پخش فیلم‌های مستند از آثار و اماکن تاریخی استان می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بزرگ میراث فرهنگی از تاریخ 28 اردیبهشت تا سه خرداد 92 در کاخ موزه سعدآباد به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42663
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما