چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 14:08

كنسرت خواننده پاپ در ياسوج جنجال به پا كرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در استان به هیچ برنامه موسیقی پاپ زنده مجوز نداده‌ایم.

خبرگزاری فارس: اجرای موسیقی پاپ به صورت زنده مجوز نمی‌گیرد /برخی نشست را با تجمع اشتباه گرفته‌اند

صبح امروز پیامک‌هایی از سوی برخی افراد در حوزه‌های فرهنگی و مطبوعاتی روی تلفن‌های همراه مشاهده شد مبنی بر این که هیئت‌های مذهبی یاسوج تجمعی را به دلیل اجرای موسیقی پاپ در این استان برگزار خواهند کرد.

به همین منظور و برای تنویر افکار عمومی به سراغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در این زمینه اصل قضیه را جویا شدیم.

امین کمالوندی در همین ارتباط به خبرنگار فارس در یاسوج گفت: خوشحالیم که روحیه امر به معروف و نهی از منکر در بین جوانان ولایتمدار استان و به خصوص شهر یاسوج همچنان وجود دارد و چیزی جز این از مردم ولایی استان و فرزندان مؤمن آن‌ها انتظار نمی‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعدادی از این جوانان مؤمن عضو هیئت مذهبی برای ابراز دغدغه‌های خود به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کردند که نشستی با آن‌ها در محل سینما تک این اداره‌کل برگزار کردیم.

کمالوندی ادامه داد: همه بحث آن‌ها حول موضوع امر به معروف و نهی از منکر بود و از تعطیلی برنامه‌ای سخن نگفتند و قبل از هر چیز دغدغه رعایت شئونات مذهبی را داشتند.

وی با تأکید دوباره بر این که این نشست ماهیتی از جنس امر به معروف و نهی از منکر داشت، بیان کرد: همه صحبت‌ها حول حوزه موسیقی به خصوص موسیقی پاپ بود که ما به این دوستان گفتیم تاکنون در استان برنامه موسیقی پاپ زنده مجوز نداده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر برنامه موسیقی پاپ هم بوده به صورت لب‌خوانی و یا اجرای موسیقی پلی‌بک در خلال برنامه‌های ترکیبی بوده است و ما در این استان تنها مجوز اجرای زنده موسیقی سنتی و محلی را داده‌ایم.

کمالوندی گفت: 80 درصد کسانی هم که اجرای برنامه موسیقی پاپ به صورت لب‌خوانی در این استان داشته‌اند از دسته کسانی به شمار می‌روند که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرای برنامه داشته‌اند و همه آن‌ها را می‌شناسند.

وی به حساسیت اجرای برنامه‌ها در استان اشاره کرد و افزود: در همه برنامه‌های ما تفکیک جنسیتی وجود دارد و نیروی انتظامی کنترل کاملی بر اوضاع این چنین برنامه‌هایی داشته و خلاف شرعی تاکنون صورت نگرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خیرخواهی برای استان را وظیفه همه دانست و گفت: بی‌شک این دغدغه جوانان مذهبی از روی خیرخواهی بوده ولی این که عده‌ای در برخی سایت‌ها نشست را به تجمع تبدیل کرده و آن را منعکس کنند کاری جز در راستای ایجاد خوراک تبلیغاتی برای بنگاه‌های شایعه‌پراکنی غرب انجام نداده‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=40758
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمند گفت:

    جناب مدیر کل همین چند وقت در یکی از شهرها ی استان خودمان کنسرت راک برگزار شد و شما روحتونم خبر دار نشد

  2. همشهری گفت:

    این انسانهای متحجر چرا با شادی و جشن مشکل دارند ؟
    وقتی این خوانندگان مجوز دارند چه اشکالی داره که مثل کل ایران در یاسوج هم برنامه اجرا کنند؟
    تا کی جوانان یاسوجی برای تفریح و سرگرمی به شهر های همجوار بروند؟
    ……..

  3. رضا گفت:

    حالا نمیدونم این حرف من رو میزارید رو صفحه یا نه.من یک جوان یاسوجی پایبند به نظام جمهوری اسلامی هستم و حاضرم جانم را فدای این مرز و بوم کنم. یک جوان نیاز به شادی دارد که با تکیه به این شادی به زندگی شاد وسالم برسند . الان به نظر شما در کشور اسلامی ما باید همه ی نباید ها و بد ها در صدر جدول باشد!مانند نا هنجاری ها خودکشی ها که از سن 12 سالگی تا سن 45 به بالا است و بیشتر در سن جوای یعنی 6 تا 22 سال اتفاق میفتد.اعتیاد به مواد خدر که در حال حاضر از هر 4جوان 2 جوان مریض به اعتیاد هست امار جدایی سر به فلک کشیده فقر اجتماعی بی کاری ها و بی پلوی ها ه منجر به هر عملی از جوانان ما میشود.و…………..و……..و……..و……و….و…..و….و….. از این عزیزان که دوست دارند به نظام کمک کنند یعنی همه ی مشکلات جامعه را حل نموده اند که هم و غمشان برگار نشدن موسقی پاپ هست. که با بر گذاری ان جوانان ما رو سرگرم کنه سراغ این مشکلات نروند!تقاضا دارم این را روی صفه بگذارید . ممنون شما

  4. استاد دانشگاه گفت:

    درود بر ر ضا و نظراتش

دیدگاه شما