دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 7:27

کمبود ماما درگچساران

محسن تندر در حاشیه بازدید از بخش مراقبت های زنان وتجلیل از پرسنل ماما بهداری و بهداشت صنعت نفت گچساران  به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر در بهداری و بهداشت صنعت نفت گچساران تعداد 9 ماما مشغول به کار هستند که نسبت به جمعیت تحت پوشش این سازمان در گچساران تعدادبسیار کمی است.

تندر افزود: باتوجه با سیاست های وزارت بهداشت و درمان که از این به بعد به جای کنترل جمعیت روش مدیریت جمعیت را در دستور کار خود قرار داده، بخش زنان و مراقبت های آنها یک نیاز ضروری برای بهداشت و درمان صنعت نفت احساس شده است.

وی با بیان اینکه در هر ماه به طور میانگین بین 15 تا 20 تولد در بخش زایشگاه بیمارستان بعثت شرکت نفت گچساران انجام می شود، اظهارداشت: با افزایش تعداد تولد این تعداد ماما پاسخگوی نیاز افراد تحت پوشش بهداری و بهداشت صنعت نفت نیست.

تندر افزود: رایزنی های صورت گرفته برای گرفتن مجوز استخدام ماما صورت گرفته است ولی تا کنون پاسخی از سوی معاونت نیروی انسانی وزارت نفت مبنی برجذب ماما به این سازمان ابلاغ نشده است.

راه اندازی بخش مراقبت های زنان در بیمارستان بعثت

تندر همچنین از راه اندازی بخش مراقبت های زنان و زایمان در بیمارستان بعثت نفت و گاز گچساران خبرداد.

وی بیان داشت: با راه اندازی این بخش مراقبت پیش از بارداری و پس از بارداری زنان زیر نظر کارشناسان مامایی در این بخش صورت می پذیرد.

تندر افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود ماما در بهداری و بهداشت صنعت نفت گچساران خدمات بخش مراقبت های زنان و زایشگاه زیر نطر کارشناسان مامایی این بخش صورت می گیرد.

تندر یادآور شد: در حال حاضر سه هزارو 200 نفر از کارکنان و 12 هزار و 800 نفر از خانواده های آنها تحت پوشش بهداری و بهداشت صنعت نفت گچساران قراردارند.

وی گفت: سه هزار نفر از بازنشستگان صنعت نفت نیز تحت پوشش خدمات بهداری وبهداشت صنعت نفت گچساران قراردارند.

منبع : خبرگزاری مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=40047
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما