پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 14:46

استقلال علمی کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: استقلال علمی کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از تویسرکان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه قلقلرود تویسرکان با اشاره به اینکه معلمان دیده‌‌بانان مرزهای علمی و فرهنگی جامعه هستند، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم به استقلال علمی در کشور برسیم، راهی جز آموزش و پرورش نیست و راه عقلانی و منطقی برای دستیابی به اهداف از این مسیر ترسیم شده است.

وی افزود: همه اجتماع باید دست به دست هم دهند و آموزش و پرورش را در عرصه تربیت و پرورش فرزندان ایران‌زمین یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه معلم به عنوان یکی از گروه‌های اجتماعی و تأثیرگذار در جامعه است، اظهار داشت: هر جامعه که به مجموعه آموزش و پرورش بها دهد موفق خواهد بود، چراکه تعلیم و تربیت آیندگان از بطن مدرسه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، ابراز داشت: رشد و پیشرفت جامعه در گرو تربیت درست و آموزش اثرگذار نیروی انسانی آن است که وظیفه مهم بر عهده معلمان و فرهنگیان گذاشته شده است.

رئیس آموزش و پرورش قلقل‌رود تویسرکان نیز با اشاره به اینکه باید با دید معنوی به معلم نگاه کرد، ابراز داشت: معلمان با تعلیم و تربیت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی برای دنیا و آخرت خود انجام می‌دهند.

وی افزود: تعلیم و تربیت نسل آینده کشور یک نوع سرمایه‌گذاری است و هر کشوری که می‌خواهد توسعه و رشدی فزاینده داشته باشد باید بر نیروی انسانی خود سرمایه‌گذاری کند.

واسع سوری در ادامه با اشاره به اینکه تربیت درست نوجوانان و جوانان به ویژه در عصر امروز کلید مقابله با جنگ خاموش دشمن است، اضافه کرد: هوشمندی و تلاش معلم و دانش‌آموز با تقویت تقوا و ایمان در این بستر بزرگ‌ترین دژ دفاعی در جنگ نرم دشمن است که همه فعالان در این عرصه  تلاش خوب و اثرگذار داشته باشند.

وی افزود: تلفیق تعلیم، تربیت و تهذیب لازمه موفقیت اجتماع است و تقواپیشگی در حوزه پرورش قوی‌ترین سپر برای مواجهه با برنامه‌های دشمن است.

رئیس آموزش و پرورش قلقل‌رود تویسرکان گفت: ما افتخار می‌کنیم که معلم هستیم، چراکه رسالتی پیامبرگونه داریم، بنابراین همه باید در این راستا همت و تلاشی مضاعف را برای اقتدار ایران اسلامی با آموزش درست خود داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم به مناسبت گرامیداشت روز معلم از 18 معلم بازنشسته، هشت معلم نمونه و یک بانوی معلم فرهیخته برگزیده استانی بخش قلقل‌رود تویسرکان تجلیل شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38490
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما