سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 7:53

رئیس‌جمهوری که همه کارها را خودش انجام دهد، کارگر است؟؟!!

به گزارش بویر نیوز به نقل از فارس، از گرگان، محمدرضا باهنر در نشست اصولگرایان استان گلستان در حسینیه دزیانی‌های گرگان اظهار داشت: این سابقه یکی از دلایل دعوت دوستان از من برای نامزدی در رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: سایر دلایل دوستان برای دعوت از من تجربه اینجانب در برنامه‌نویسی، بودجه‌نویسی و کارهای علمی است.

* سرعت رئیس جمهور بیش از 120 کیلومتر خلاف قوانین کشور است

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شجاعت را یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده عنوان و با انتقاد از برخی رویکردهای احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ویژگی شجاعت در احمدی‌نژاد به بی‌باکی تبدیل شده است.

باهنر افزود: احمدی‌نژاد زمانی می‌گفت سرعت من 180 کیلومتر است هر کسی می‌تواند به من برسد، غافل از اینکه جاده‌های ایران برای این میزان سرعت ساخته نشده‌اند.

وی تصریح کرد: قوانین تصویب شده در ایران به رئیس جمهور اجازه سرعت بیش از 120 کیلومتر را نمی‌دهند.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر بهره‌گیری از خردجمعی در اداره امور تاکید کرد و گفت: مدیر موفق تمهیدات خود را به دست نیروهای زیر دستش انجام می‌دهد.

باهنر با انتقاد از رئیس جمهوری که همه کارها را خودش انجام دهد، تصریح کرد: مدیری که همه کارها را خودش انجام دهد کارگر فعال است.

به گفته وی، از ساختارها و تصمیمات اجرایی کشور به درستی استفاده نمی‌شود به همین دلیل به هم ریختگی در کشور ایجاد شده است.

* به جای نامه‌نگاری برای ایجاد شغل باید سایت‌های راهبردی به درستی تدوین شوند

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر قرار باشد تصمیمات کلان بدون پشتوانه و محاسبه اتخاذ شوند نمی‌توان امیدی به توسعه کشور داشت.

وی با انتقاد از نامه‌نگاری‌های نمایندگان مجلس به مدیران کشور به منظور ایجاد شغل برای ارباب رجوع‌های خود اظهار داشت: نمایندگان به جای این نامه‌نگاری‌ها باید فکر اساسی برای اشتغال کشور کنند.

وی با طرح این سئوال که مگر با این نامه‌نگاری‌ها چند نفر مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: سالانه یک میلیون نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند که باید به فکر ایجاد شغل برای آنها باشیم.

باهنر اضافه کرد: نمایندگان مجلس برای اشتغال به کار ارباب‌رجوع‌های خود چند نامه باید بنویسند تا همه آنها مشغول به کار شوند.

* همه وزرای خاتمی اصلاح‌طلب نبودند

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: به جای این نامه‌نگاری‌ها سیاست‌های راهبردی باید به درستی تدوین شوند.

باهنر در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید با اقتصاد آشنا، اطلاعات عمومی، قدرت فهم بودجه و قدرت درک داشته باشد.

به گفته وی، رئیس جمهور باید متدین، کارآمد و کمتر اهل حرف زدن و بیشتر اهل عمل کردن باشد.

باهنر با بیان اینکه رئیس جمهور باید به دور از تنگ‌نظری سیاسی از مدیران توانمند کشور استفاده کند، خاطرنشان کرد: همه وزاری خاتمی اصلاح‌طلب نبودند، در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم نیروهای توانمند وجود داشتند.

*هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد زحمات زیادی کشیدند/ دیپلماسی لبخند به جای دیپلماسی اخم

این نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید با نمک‌نشناسی مدیران قبلی را متهم به کم‌کاری کرد، گفت: هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد زحمات زیادی برای این کشور کشیدند.

باهنر اظهار داشت: باید دیگران را عادلانه نقد و از بزرگنمایی نقاط ضعف و نادیده گرفتن نقاط مثبت خودداری کنیم.

وی افزود: اینکه موسوی، احمدی‌نژاد را متهم به کار نکردن و احمدی‌نژاد هم خاتمی و هاشمی را متهم به کم‌کاری یا کار نکردن کند پسندیده نیست.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وزرا اختیاراتی دارند که به قیمت سرباز بودن نباید آن اختیارات سلب شوند.

باهنر تصریح کرد: هیئت دولت شخصیت و اختیاراتی مستقل از رئیس جمهور داشته لذا نمی‌توان تمامی آن اختیارات را به رئیس جمهور سپرد، مدیری که تمامی کارها را خودش انجام دهد کارگر فعال است.

به گفته وی، در قانون اساسی تفکیک وظایف و مسئولیت‌ها مشخص شده و هر کسی باید در چارچوب وظایف تعیین شده عمل کند.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نرخ تورم 40 درصدی سال 1391 این میزان نرخ تورم را در 30 سال گذشته بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: بخشی از این تورم ناشی از تحریم‌های خارجی و بخشی دیگر ناشی از تحریم‌های داخلی است.

باهنر با بیان اینکه نمی‌توان با کشورهایی که اختلافات اساسی اعتقادی داریم رابطه برقرار کنیم، تصریح کرد: در عین حال نمی‌توان رابطه با همه کشورها را هم قطع کرد.

وی دیپلماسی ایران در سال‌های گذشته را غیرفعال ارزیابی کرد و ادامه داد: آمدن اعضای جنبش عدم تعهد به ایران و دفاع از حقوق قانونی ما در ایران به معنی فعال بودن سیاست خارجی نیست.

باهنر تاکید کرد: دولت در سال‌های گذشته با بسیاری از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دیپلماسی سازنده نداشت.

به گفته وی، دولت به جای دیپلماسی اخم باید از دیپلماسی لبخند و شاد استفاده کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=37580
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما