یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 13:38

در انتخابات 88 به مير حسين موسوی رأی دادم

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در انتخابات 88 به موسوی رأی دادم، گفت: پس از انتخابات 88 میرحسین موسوی از قانون فاصله گرفت که این کار هزینه‌های سنگینی داشت.

خبرگزاری فارس: در انتخابات 88 به موسوی رأی دادم / موسوی از قانون فاصله گرفت ‌

به گزارش بويرنيوز به نقل از فارس از یاسوج محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه یاسوج اظهار کرد: بر این باورم که دانشگاه مرکز تعقل‌گرایی و خردورزی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی است.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری سال 92 ادامه داد: به یقین در مراکز علمی و دانشگاهی بهتر و دقیق‌تر از همه مراکز دیگر می‌توان بحث و گفت‌وگو کرد.

وزیر بازرگانی دوره اصلاحات به بیان دلایل حضور خود در انتخابات به عنوان یکی از کاندیداها پرداخت و گفت: با هدف حضور در قدرت برای خدمت به مردم با تکیه بر 30 سال تجربه در بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی از وزارت بازرگانی گرفته و عضویت در بسیاری از مجامع اقتصادی از جمله حضور مؤثر در شورای اقتصاد و شورای توسعه صادرات آمده‌ام.

شریعتمداری با تمجید از هشت سال دورانی که خود به عنوان وزیر بازرگانی در دوره اصلاحات حضور داشت، تصریح کرد: در آن دوره که ما بودیم و در آستانه تحویل دولت به مجموعه کنونی، نرخ تورم را از 28 درصد تحویل گرفته از دولت سازندگی با 10.4 درصد به دولت کنونی تحویل دادیم.

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری افزود: در آن دوره در حوزه نقدینگی شاهد رشد منطقی قیمت‌ها بودیم و سطح عمومی قیمت‌ها را به درستی کنترل کردیم.

وی گریزی نیز به اشتغال در دوره مدیرتی دولت پیشین زد و گفت: هر چند در آن دوره کل درآمدهای کشور 28 میلیارد دلار بود و اکنون به 114 میلیارد دلار رسیده، نرخ بیکاری را با 12.1 درصد به دولت کنونی تحویل دادیم.

شریعتمداری مطالبات دانشگاهی را در رأس برنامه‌های مورد پی‌گیری خود در صورت موفقیت در انتخابات دانست و گفت: ضرورت دارد که برای هر چه علمی‌تر کردن دانشگاه این مراکز از نظر زیر ساخت‌ها به خصوص فضاهای آموزشی و تجهیزات مورد توجه بیشتر قرا گیرند.

شریعتمداری استفاده درست از منابع مالی برای تحقیق و پژوهش را امری لازم در دانشگاه‌ها دانست و گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های من بیکاری در بین قشر فرهیخته دانشگاهی است که اکنون در کشور نرخ بیکاری این قشر از همه اقشار دیگر بیشتر است.

هدفی جز بالندگی نظام ندارم

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری هدف مهم دیگر خود را برای حضور در انتخابات بالندگی نظام دانست و گفت: هدفی مقدس‌تر از این نیست که اگر این سخن به رأی‌آوری من کمک کند و یا برعکس آن صادق باشد هر جا که پا بگذارم باز هم آن را بیان خواهم کرد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه خود را معتقد به قانون اساسی این میراث شهدا می‌دانم، تأکید کرد: معتقدم که بر اساس کلام گهربار امام راحل جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن باید محترم شمرده شود.

وی با ذکر این سخن که حق نداریم با ناکارآمدی خود مردم را از صحنه بیرون کنیم، تصریح کرد: برای کارآمدی باید در قوه مجریه از همه نظرات صاحب نظران استفاده کنیم و به خرد جمعی در همه حال احترام بگذاریم.

بیش از هر چیز به اصل ولایت فقیه معتقدم

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که به اصالت نظر امام راحل معتقدم و معتقد به همه بندهای وصیت‌نامه آن یار سفر کرده هستم، تصریح کرد: بیش از همه به آن بخش معتقدم که فرمودند پشتیبان ولی‌فقیه باشید که مظهر اسلامیت نظام است.

شریعتمداری از اعتقاد خود به اصلاحات گفت و افزود: معتقدم که اصلاحات از ضروریات تعالی کشور است و جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از اصلاح در امور بی‌نیاز نیست.

وزیر بازرگانی دوره اصلاحات در پاسخ به سؤال دانشجویی که از او خواست به صورت شفاف از فتنه 88 و موضع خود در آن روزگاران بگوید، اظهار کرد: در انتخابات 88 به موسوی رأی دادم.

برخی موج‌سواری را توصیه می‌کنند

وی افزود: امروز به طور صادقانه به شما دانشجویان در این زمینه می‌گویم که برای رأی آوردن به دنبال موج‌سواری نیستم هر چند که بعضی‌ها توصیه کرده‌اند تنها اگر موج ایجاد کنی موفق خواهی شد.

شریعتمداری ادامه داد: موسوی در انتخابات دارای دو بعد بود یکی تا پیش از روز جمعه و دیگری پس از برگزاری انتخابات که باید گفت آقای موسوی پس از انتخابات 88 از قانون فاصله گرفت.

وی همه کارها تا پیش از روز جمعه انتخابات 88 را عبادت و شور و نشاط دانست و افزود: ولی پس از انتخابات دیگر عبادت نبود بلکه فاصله گرفتن از قانون را مشاهده کردیم.

رهبری و مردم در فتنه 88 صبر و حوصله به خرج دادند

شریعتمداری از صبر و حوصله رهبری و مردم تا چندین روز پس از انتخابات سخن به میان آورد و گفت: آقایان محیط رشدی را آماده کردند که زمینه‌ای برای حرکت‌های غیر قانونی شد و مملکت را خواسته و ناخواسته به خطر انداختند.

وی افزود: هزینه‌های سنگین زیادی بر اثر همین دوری از قانون به نظام و کشور تحمیل شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=37087
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فقط وفقط خاتمی وآیت الله هاشمی رفسنجانی ویا نوه ی امام خمینی، سید حسن خمینی می توانند نماینده ی اصلاحات باشند بقیه تقلبی هستند و عوامفریبی می کنند ومردم این را به خوبی می دانند ….

دیدگاه شما