یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 10:12

یارانه درآمدی را به احمدی‌نژاد هم پیشنهاد دادم

یارانه درآمدی را به احمدی‌نژاد هم پیشنهاد دادم

به گزارش بویر نیوز به نقل از افکار، محسن رضایی در بدو ورود به مازندران دیداری با آیت‌الله جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر داشتند.

وی همچنین دیداری نیز با بیت آیت‌الله علامه ایازی در شهر رستمکلا داشتند و در جمع طلاب به سخنرانی پرداختند.

رضایی در جمع مردم شهرستان نکا اظهار داشت: جناح‌های سیاسی در طول سال‌های گذشته کشور را اداره کردند.

وی با اشاره به اینکه از جناح‌های سیاسی خواهش می‌کنم در این دوره از زمان، در تصمیم‌گیری‌ها جریان انتخابات را گل‌آلود نکنند و از آب گل‌آلود ماهی نگیرند، گفت: جناح‌های سیاسی سراب درست نکنند چرا که سراب در این شرایط به ضرر همه است و همه آسیب می‌بینند.

فضای انتخابات را برای آسایش مردم آماده کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شاید این مسائل در گذشته در کشور حساس نبود و سکوت می‌کردیم اما امروز جای گل‌آلود کردن فضای امن سیاسی نیست و فضای انتخابات را برای آسایش مردم آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط سخت اقتصادی باید اقتصاد را مردمی کنیم، گفت: باید با امکانات از فرصت‌ها و توانمندسازی برای رفاه مردم حرکت کنیم.

رضایی با بیان اینکه یارانه سبز از جمله مواردی است که روی آن تاکید داریم، اظهار داشت: در هشت مورد به کشاورزان ایرانی یارانه سبز می‌دهیم.

یارانه سبز ضد تورم است

وی خارج‌کردن کشاورزی از وضعیت سنتی، اختصاص یارانه آبیاری تحت فشار، وام صنعتی و صنایع تبدیلی را در تمام بخش‌های کشاورزی یکی از برنامه‌های خود اعلام کرد و ادامه داد: با این روند کشاورزی توسعه می‌یابد و ترقی می‌کند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قیمت‌گذاری‌ها باید درست شود، تصریح کرد: قول می‌دهیم گندم را از کشاورزان کیلویی ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان خریداری کنیم تا فشار به کشاورزان وارد نشود.

رضایی با تاکید بر اینکه یارانه سبز ضد تورم است، خاطرنشان کرد: در این راستا یارانه قدیم را نیز ادامه می‌دهیم و یارانه سبز نیز مکمل یارانه گذشته است.

یارانه درآمدی را دو سال پیش خودم به احمدی‌نژاد پیشنهاد دادم

وی با اشاره به اینکه یارانه سبز تولید و اشتغال را بالا می‌برد، افزود: در این طرح مزارع رونق می‌گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این مسئله را که مازندران سبز، صنعت نمی‌خواهد را قبول ندارم، گفت: در مازندران باید صنعت رشد کند و صنعت در کنار کشاورزی و گردشگری برای توسعه مازندران در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه یارانه درآمدی را دو سال پیش خودم به احمدی‌نژاد پیشنهاد دادم، ابراز داشت: با قوت این مسئله را پیگیری می‌کنم.

رضایی با اشاره به اینکه انتظار داریم همان طور که کشور را از جنگ نجات دادم در نظام نیز تحول اقتصادی ایجاد کنیم، ادامه داد: پیروزی نظام در شکوفایی اقتصادی است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان طور که با جدیت شکست‌ناپذیری خود را در جنگ نشان دادیم در این برهه نیز در صحنه اقتصادی شکست‌ناپذیری خودمان را نشان خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد، متذکر شد: این مسئله نیازمند نسخه جدیدی است چرا که بیکاری بیماری است و با شعار درمان نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضایی همچنین در جمع طلاب حوزه علمیه جعفریه شهر رستمکلا در شرق مازندران با اشاره به آیه‌ای از سوره کریمه احزاب «… و یکون الرسول علیکم شهیدا… و لقد کان لکم فی رسول الله أسوة حسنة.» گفت: حاکمیت در پیامبری به معنای پایان رسالت و آگاهی‌بخشی و پایان الگوسازی نیست بلکه یک چیزی پایان پیدا کرده و چیز دیگری شروع شده و آن امامت است.

وی افزود: این آیه دامنه وسیعی را دنبال می‌کند و الگوپذیری و الگوگذاری را گوشزد می‌کند از اتصال و توسل به ائمه دست بر نداریم و بعد از پیامبر، آن خط را ادامه بدهیم، ما باید به ظرفیت و قابلیتی برسیم که در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زندگی، الگو باشیم.

در فرهنگ و زندگی خیلی عقب هستیم

وی افزود: در برخی مسائل الگو شدیم اما در بسیاری از مسائل هنوز نتوانستیم الگو شویم، در مبارزه با ظلم و استکبار واقعاً الگو هستیم، در مردم‌سالاری، در دفاع، در امنیت الگو هستیم اما آیا توانستیم در فرهنگ و زندگی الگو باشیم، نه، خیلی عقب هستیم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در بیداری اسلامی و دفاع در مقابل استکبار و صهیونیزم الگو هستیم، از فلسطین و حماس گرفته تا ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه در سراسر دنیا از ما الگو گرفته‌اند، موشک‌های ما از چند کیلومتر عبور می‌کنند، هواپیماهای بدون سرنشین صدها کیلومتر می‌روند و عکس می‌گیرند و هیچ راداری هم آنها را نمی‌گیرد.

اگر به واقعیت اعتراف نکنیم دنبال راهکار نخواهیم رفت

وی بیان داشت: ما اگر امروز به واقعیت‌های خود اعتراف نکنیم دنبال راهکار نخواهیم رفت در جامعه‌داری و کشورداری توانستیم در دنیا الگو باشیم ولی در بخش‌هایی مانند اعتیاد و طلاق و مسایل اجتماعی و اقتصاد نتوانستیم.

کاندیدای مستقل جبهه اصولگرایان، اظهار داشت: گروه‌هایی پیدا می‌شوند که خلاف واقعیت عنوان می‌کنند و می‌گویند جمهوری اسلامی برای ما چه کرد نمی‌گویند یک امنیتی در کشور است، روی پای خود می‌ایستیم.

وی افزود: یک عده هم سرشان را زیر برف می‌کنند و می‌گویند مشکل نداریم، اگر مشکل نداریم چرا در جامعه اسلامی فقیر داریم، در جامعه اسلامی که نباید فقیر داشته باشیم.

می‌توانیم بهترین جامعه را داشته باشیم

رضایی، اذعان داشت: ایرانی که این همه منابع دارد یک فقیر هم نباید پیدا شود، چون اینجا هم اسلام است و هم منابع، در صحرای عربستان فقط اسلام بود آن همه تمدن ایجاد شد، در ایران هر دو را داریم و با این دو می‌توانیم بهترین جامعه را داشته باشیم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه، گفت: کسانی که می‌گویند روی حداقل‌ها حرکت کنیم هم کاری درستی نمی‌کنند، موافق نیستم، نباید خود را قانع کنیم که همین طور است دیگر، چه کنیم؛ از طرفی نباید هم درمانده شویم و بگوییم اسلام برای ما چه کرد، ولایت فقیه برای ما چه کرد.

وی افزود: تنها کشوری که در مقابل استکبار ایستاده ایران است، من معتقدم قانع شدن به حداقل‌ها برای ما جواب نمی‌دهد، مایوس شدن هم جواب نمی‌دهد بیاییم روی زندگی معنوی مانند اخلاق و معرفت و زندگی مادی مثل شغل و درآمد کار کنیم و باید کمک کنیم و کشور را آباد کنیم.

در اقتصاد، آسیب دیدیم

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: علتی که رفتم اقتصاد خواندم همین بود، از دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تلاش کردیم در مساله اقتصاد زمین نخوریم و آسیب نبینیم اما آسیب دیدیم، در اقتصاد الگو شدیم، دشمنان آمدند دور زدند از سمت خیمه‌ها حمله کردند، یعنی تحریم اقتصادی، تحریم اقتصادی بعد از جنگ بود.

وی ادامه داد: تحلیلی که از سخنان رهبری در مسائل مذاکرات می‌توانیم داشته باشیم این است که یک مصادیقی مثل غنی‌سازی را محکم نگه داریم اما، در یک سری مسائل همکاری کنیم با اینکه ما حاضر شدیم در یک سری مسائل همکاری کنیم اما آنها همکاری نکردند و تاثیر تحریم بر زندگی مردم را دیدند.

دشمن از راه خیمه‌ها وارد شده است

رضایی تصریح کرد: در ما ضعفی پیدا شد و دشمن از همان ضعف در حال ورود به خیمه‌ها است، همان طور که مبارزه با آمریکا مهم است، اقتصاد و فرهنگ هم برای ما مهم است، باید در هر دو سنگر باشیم و ایستادگی کنیم و جدی بگیریم.

وی افزود: یک جهاد اقتصادی ـ فرهنگی باید داشته باشیم و فرمول آن هم از دل انقلاب و جنگ به دست آمده است، ما باید با دست‌ فرمانِ خودمان به جلو برویم، سه تا دولت هم خیلی زحمت کشیدند.

کم‌توجهی به روحانیت خط قرمز من است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان تاکید کرد؛ دو ویژگیِ ارزش‌های الهی و مردمی‌ کردن را سرلوحه کار خود قرار بدهیم، روحانیت در این صحنه می‌تواند مثل دوران انقلاب و جنگ خیلی اهمیت داشته باشد، روحانیت باید با تمام ظرفیت و قدرت در صحنه باشد و گرنه کشور روی پیشرفت را نمی‌‌ببیند، لذا روحانیت نقش مهمی در دولت خواهد داشت و کم‌توجهی و بی‌توجهی به روحانیت، خط قرمز من است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضایی همچنین در مراسم تحلیل و بررسی انتخابات رئیس جمهوری در دانشگاه مازندران بیان داشت: مخالف هیچ جناحی نیستم و همه برای من ارزشمند و قابل احترام هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: مهم این است که برنامه‌های کارآمدی برای نظام داشته باشیم و در خط رهبری باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه اقتصاد فدرال را دنبال می‌کند، ادامه داد: به دنبال آن هستیم که از سرمایه‌های انسانی و مالی مثل دانشمندان و نخبگان و… هر منطقه برای همان منطقه استفاده شود و از فرار سرمایه‌های انسانی از شهرستان‌ها به تهران و از تهران به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

یارانه دانشجویی به دانشجویان

رضایی درباره یارانه دانشجویی به دانشجویان گفت: ۶ ماه قبل از فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید آینده شغلی آنان مشخص باشد، در این راستا کمک کار آنان بوده و از آنان حمایت می‌کنیم و وام دانشجویی نیز به افراد و دانشجویان نیازمند وام پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: فرهنگ‌سازی پروژه بسیار سخت و در عین حال ساده است. در این راستا کافی است دولتمردان ما اخلاق حرفه‌ای و سیاست‌مدارانه خود را رعایت کنند و تابع قوانین و اخلاق اسلامی باشند.

رضایی با اشاره به اینکه باید مسئله فرهنگ در تمام ابعاد مختلف جامعه رعایت شود، ادامه داد: در همه موارد در جامعه باید اخلاق رعایت شود و در این راستا در همه جا نماد ملی و اسلامی را رعایت کنیم.

اخلاق اسلامی باید از دولتمردان شروع شود

وی گفت: اخلاق اسلامی باید از جامعه و از دولتمردان ما شروع شود و در این رابطه همه ما باید با هم وارد شویم و از خودمان شروع کنیم.

رضایی درباره اعتراض در فتنه ۸۸ افزود: ابهاماتی در این ‌ارتبا‌ط‌ وجود داشت و اعتراضاتی شکل گرفت که در واقع به دو صورت اعتراض خیابانی و اعتراض قانونی بوده است و من هم از نظر قانونی اعتراض کردم و بر این باورم که اعتراض بخشی از مردم‌سالاری دینی است و باید انجام شود، اما اعتراض باید در راستای قانون باشد.

رضایی‌ همچنین در همایش مردمی به نام جوانان و ورزشکاران در مسجد صبوری قائمشهر با بیان وضعیت خاص گرانی، بیکاری، وضعیت نرخ ارز و اوضاع افسار گسیخته قیمت‌ها در کشور، بروز این موارد را موجب تهدید نظام و آزار ملت ایران دانست.

وی افزود: افزایش بیش از اندازه قیمت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است و اقتصاد و بودجه دولت نیز پایین آمده و دولت نمی‌تواند به تبع آن کارهای عمرانی انجام دهد و مردم نیز همه این فشارها را تحمل می‌کنند.

آیا فرمول نساجی قائمشهر از فرمول غنی‌سازی اورانیوم مشکل‌تر است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولتمردان باید جواب این لجام گسیختگی و زمان پایان این وضعیت را مشخص کنند، افزود: بیکاری با عدم تولید افزایش یافته و سفره دولت از سفره مردم جدا شده است.

وی با اشاره به کارخانجات نساجی مازندران ابراز داشت: آیا فرمول نساجی قائمشهر از فرمول غنی‌سازی اورانیوم و شکافتن اتم مشکل‌تر است که دولت نتوانست مشکل مردم این شهر را حل کند. اگر به اندازه غنی‌سازی به صنعت توجه می‌شد اکنون این حال و روزمان نبود.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر تحول و نوسازی و تک سفره‌ای کردن اقتصاد کشور اذعان داشت: در غیر این صورت ادامه این روند به صلاح کشور نیست چون خیلی‌ها از کف میدان خبر ندارند ولی با مراجعه بنده به بازار و مغازه‌داران نارضایتی مردم از کاهش قدرت خرید نگران‌کننده است.

بنای جدی من نوسازی اقتصاد ملی

وی تاکید کرد: بنای جدی من نوسازی اقتصاد ملی و فرهنگ اقتصادی است که به مصرف‌پروری و متهم کردن دیگران تبدیل شده است و من اجرای این برنامه را از خانواده‌ها آغاز می‌کنم.

رضایی افزود: نخستین اقدام من تعیین تکلیف نساجی مازندران است و برای این کار کارکنان وزارت صنایع را بسیج می‌کنم ‌چون دلایل و فرمول این کار را می‌دانم.

وی بخش دیگری از برنامه‌های خود را اختصاص یارانه سبز به کشاورزان اعلام کرد و افزود: هر کشاورزی که خواهان کشت مکانیزه است یارانه سبز دریافت خواهد کرد.

رضایی بیان داشت: قیمت کودهای کشاورزی نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش یافته و این صعود قیمت در سوخت، آب و بذر کشاورزان نیز بارز است این قیمت پایین گندم و بالا بودن هزینه‌ها از کشاورزی جزئ نعش و گورستانی از مزارع باقی نمی‌گذارد ولی با کمک یارانه سبز مشکلاتی که شناسایی شد برطرف می‌شود.

یارانه سبز ۸ تحول بزرگ اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند

وی تاکید کرد: یارانه سبز ۸ تحول بزرگ اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند که بخشی از آن را در مازندران اجرا می‌کنیم چون حرف بعضی‌ها که می‌گویند مازندران سبز است و صنعت آن را آلوده می‌کند مقبول ما نیست.

رضایی نظارت در صنعت توریست و نگهبانی از جنگل در مازندران را ‌بسیار ضعیف اعلام کرد و تصریح کرد: نظارت مناسبی بر قاچاق مافیای درختان جنگلی در این استان نمی‌شود.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور نیاز به شعار ندارد باید برای بیکاری و گرانی نسخه پیچید.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی اذعان داشت: روزی حماسه سیاسی از لوله‌های تفنگ بیرون می‌آمد ولی امروز نوک قلم‌ها، اندیشه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حماسه‌ساز هستند.

تحریم‌ها برطرف می‌شود

رضایی افزود: من اطمینان می‌دهم با وجود من این شرایط از بین می‌رود و تحریم‌ها برطرف می‌شود به شرط آنکه یکی از جناح‌های سیاسی انتخابات را گل‌آلود نکند تا ماهی بگیرد و اجازه دهد این بار ملت خود ماهی بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد: جناح‌های سیاسی از ایجاد سراب انتخاباتی پرهیز کنند و بگذارند مناظرات و بحث‌های شفاف انتخاباتی شکل بگیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر یک بار در برگزاری مناظرات اشتباهاتی رخ داد نباید جلوی مناظرات بعدی را گرفت چون در این بحث‌های جدی صاحب‌نظران نظر خواهند داد.

وی در پایان قول داد که فوتبال مازندران را به اندازه‌ای که جایگاه واقعی‌اش است بالا ببرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=36928
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما