یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 9:40

ضعف مدیریت/ رتبه آخر و تبعیض در استخدام های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

در روزهای اخیر بسیاری از داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی و خیل عظیمی از کارمندان از راههای مختلف با بویر نیوز تماس گرفته و هر کدام ضمن ابراز مسائل خود خواستار پیگیری در این زمینه شده اند.
به گزارش بویر نیوز، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی چند سال اخیر همواره از مهمترین مسائل مورد بحث و چالش برانگیز بوده است که علیرغم ضعف مشهود در اکثر امور و معاونت ها هنوز تغییری حاصل نشده است.
سال ۱۳۷۵ دکتر نبوی زاده به یاسوج آمد و از رئیس مرکز بهداشت شهرستان به استان و سپس به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی رسید.
اما در طول مدیریت وی در بدنه های مختلف این دانشگاه ضعف های عملکردی روز به روز نمایان تر می شود.
دکتر نبوی زاده یکی از پرکارترین پزشکان متخصص شهر یاسوج است که روازنه بیش از ۶۰ نفر را در مطب خود ویزیت می کند و البته این سوال را باقی می گذارد که وقت رسیدگی به امورات این مجموعه عریض و طویل با زیر مجموعه های مختلف اعم از بیمارستان ها و دانشگاهها کی فراهم می شود و آیا اگر ایشان به طبابت شدیدا علاقه دارند بهتر نیست به همین شغل شریف بپردازند.
سوال دیگری که مطرح است اینکه در نبود وی چه کسانی تصمیم گیرندگان اصلی هستند که در فقدان وی این دانشگاه را می گردانند و چند سال است در سمت های کلیدی این دانشگاه تغییری ایجاد نشده است.
شاید اگر پاسخ این سوالات را از کارمندان دانشگاه جویا شویم به این نقطه مشترک می رسیم که آنچه مسلم است ریاست دکتر نبوی زاده بیشتر سمبلیک است و دستان پشت پرده این دانشگاه را اداره می کند.

عزل برخی از مدیران با بی احترامی
این خبر سال قبل توسط برخی از رسانه ها منتشر شد که متاسفانه برخی از مدیران در شهرستان های مختلف بدون برگزاری مراسم تودیع و معارفه صندلی خود را به فرد دیگری دادند که در آن روزها موجی از اعتراضات را در پی داشت.
رتبه آخر دانشگاه علو پزشکی یاسوج در میان مراکز استان ها
این موضوع نیاز به توضیح ندارد که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سال گذشته در فرآیند ارزشیابی دانشگاههای علوم پزشکی های کشور در تیپ ۳ (آخر) دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفت که در این دسته بندی دانشگاه مرکز استان نیز نسبت به سایر مزاکز استان های کشور رتبه آخر را کسب کرد.
آزمون های استخدامی حاشیه دار
یکی دیگر از انتقادات وارد به مجموعه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع آزمون های استخدامی این دانشگاه است.
تقریبا سه سال قبل آزمون استخدامی در این دانشگاه برگزار شد که با وجود اعلام نتایج هنوز برخی از افراد در دانشگاه استخدام نشده اند ولی نکته عجیب تر اینکه برخی از نفرات نمره اول بدون هیچ توجیهی کنار گذاشته شدند و برخی از کسانی که رابطه ای در این دانشگاه داشتند به خدمت گمارده شدند که این امر موجب شکایت های زیادی از این دانشگاه به دیوان عدالت اداری کشور شد و عده ای پس از پیگیری های مکرر توانستند حق خود را بازستانند و به سرکار بروند اما سرنوشت عده ای دیگر هم مشخص نشد در حالیکه آزمون های سال های بعد از آن نفرات برگزیده را به کار گرفت.

شنیده ها از برخی منابع آگاه حکایت از آن دارد که پس از آنکه وزارت بهداشت برای بررسی سلامت استخدام های صورت گرفته در این دانشگاه نماینده ای فرستاد، مسئولان استانی فورا دست بکار شده و با افرادی که به این مسئله معترض بودند تماس گرفتند و با آنها قرارداد بستند!
اما این همه ماجرا در این نبود چرا که برخی از نیروهای قرارداد معین در این دانشگاه به بهانه تعدیل نیرو پس از چند سال سابقه کنار گذاشته شدند و عده ای جدید که آنها هم از قضا فامیل یا رابطه ای داشتند توانستند وارد سیستم شوند.
برای نمونه برخی از نیروهای خدماتی نیز امسال کنار گذاشته شدند و مسئولین تعدیل نیرو را علت این امر دانستند اما در همان ایام تعدادی نیرویی جدید البته با رابطه بکار گرفته شد!

اوج نارضایتی کارمندان دانشگاه از معاونت های دانشگاه
تعداد زیادی از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی (اسامی آنان نزد بویر نیوز امانت می باشد) انتقادات و گلایه های فراوانی را مطرح می کنند.
یکی از آنان به خبرنگار بویر نیوز می گوید: درپاسخ به این سوال که با حضور آقای نبوی زاده وجمعی از کارکنان مطرح شد که عده ای درسطح این دانشگاه بدون هیچ سابقه ای بکار گرفته شده اند معاونت نیروی انسانی جواب داد ” اینها افرادی هستند که کسان با نفوذشان به شرکتهای طرف قرارداد دانشگاه سفارش دادند تا به نام بستگان دانشجو یا سربازویا دانش آموز خود بیمه رد کرده اند اینکه سایر افراد که مشغول خدمت بوده وحال سرگردانند بما ربطی ندارد.”
یکی دیگر هم از کارمندان این سوال را مطرح می کند که : آقای رئیس بنظر شما رزمنده ها می توانستند اسم سایر بستگان خودشان را در زمان جبهه بنویسند که امروز از امتیازجبهه استفاده بکنند یا نه؟
آقای رییس از دیماه گذشته تا حال بکارگیری نیرو دراین دانشگاه بسان ماشینی می ماند که با باری پراز میوه وتره بار دور از آبادی خراب شده وراننده با دسپاچگی مجبوراُ دست به حراج آن زده باشه!
جناب دکتر؛ چرا روز بهورز از زمان تصدی جنابعالی برگزار نمیشود؟ لابد میدانی اگر برگزار شد حتما یکی از آنها پشت تریبون خواهد رفت وخواهد پرسید که !!!
آیا ما حق تنوع مدیریتی داریم؟

تغییرات  پس از انتخابات مجلس
چند روز از انتخابات نگذشته بود که دانشگاه علوم پزشکی شهاد چرخش ۱۸۰ درجه ای بود و در اقدامی ضربتی برخی از نیروهای نمایندگان سابق استان جای خود را به افراد جدید و وابسته به جریان جدید دادند اما بعدا مشخص شد که تغییرات ایجاد شده توسط کسانی صوت گرفته بود که انگشت انتقادات بسوی آنهاست و این حرکت نوعی منحرف کردن اذهان است.

نمایندگان استان و دانشگاه علوم پزشکی
شاید موضع برخی از نمایندگان استان در مجلس از غم انگیزترین قسمت های این ماجرا باشد چرا که با شعار تغییر در ساختار توانستند مخالفان را جذب کنند اما عملا بعد از چینش چند نیرو در سمت های نه چندان مهم پس از مدتی سکوت کردند و این دانشگاه را به حال خود رها گذاشتند تا کسانی که گردانندگان اصلی این دانشگاه هستند همچنان به روال سابق ادامه دهند.
البته برخی از نمایندگان هم رضایتی از عملکرد این دانشگاه ندارند و اخیرا یکی از آنان در محفلی خصوص گفت ” بزودی تغییراتی در این دانشگاه حاصل می شود.”

نظر استاندار درباره دانشگاه علوم پزشکی استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار بویر نیوز ضمن اشاره به کمبودها و نقاط ضعف و قوت این دانشگاه ابراز داشت: مشکلات در برخی از حوزه ها غیر قابل انکار است ولی اکنون تلاش بر به پایان رساندن کارهای نیمه تمام است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=36887
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باسلام
    این از بی کفایتی ما تحصیل کرده های بومی استان می باشد که اجازه می دهیم غیربومی ها ریاست مهمترین سازمان وتشکیلات استانمان آن هم دانشگاه را به دست بگیرند. آخر کسی که این همه درگیر مسائل دیگر می باشد و همچنین چنین افرادی از استانهای دیگر چه دلسوزی می توانند برای این شهر بی در و پیکر داشته باشند! واقعا حیف نیست و آیا با وجود نخبگان زیاد در استان حقمان این است! عاجزانه از مسوولان خواهشمندیم کار را به کاردان بسپارید.باتشکر

  2. داوطلب همیشگی گفت:

    آخی خدا رو شکر بالاخره یکی یه حرفی زد. بابا بخدا مردیم از این همه تبعیض و پارتی بازی های آقای ن…. ر….. با لیسانس 5 با امتحان دادم همش تنمره آوردم اما 5 بار فامیل هاشون رو جام گذاشتند. تو را جان عزیزانتان رسیدگس کنید بخدا شرمنده بابامم که هنوز خرجمو میده

  3. ناشناس گفت:

    بسمه تعالی مدیریت محترم سایت بویر نیوز چرا در مورد بیسمارستان شهید بهشتی گزارشی تهیه نمیکنید من دیروز در بیمارستان بودم ولی چیزی را دیدم که در تمام دنیا وجود ندارد لنگه اش. اینکه بیماران بخش عفونی با بیماران بخش نرولوژی یاهمان مغز و اعصاب در یک ساختمان و جالب تر آنکه در یک اتاق هم دیدم که بیمار عفونی و بیمار نرولوژی کنارهم بودند در صورتی که بیمار عفونی باید در بخش جداگانه و ایزله بستری شود و اتاقها باید یک نفره وایزوله باشد وبعد از رفتن یا ترخیص بیمار عفونی آن اتاق دوباره ضد عفونی شود و پرسنل این بخشها آگاهی کامل با بیماریهای عفونی داسشته باشند آیا باید بیماریهای مثل سل وبروسلوز در کنار بیمار بخش نرولوژی باشد و از همهع جالبتر اینکه هر کس که دوست داشت به راحتی وارد این بخشها میشد ایا این گونه کارها جز بخطر انداختن سلامت عمومی نیست آیا هدف دانشگاه علوم پزشکی چیزی جز سلامتی مردم است اگر اینگونه است این گونه کارها چه معنای خاصی دارد . خواهشمند است این مورد را بطور ویژه بررسی کنید

  4. دهدشتی گفت:

    متهم ردیف اول اختلاس میلیاردی شبکه بهداشت کهگیلویه ازادگردیده ومثل قهرمان درشهرمیگردد.ای مسولین ای ازادیخواهان کجایید.یکی هست برای1میلیون ماههازندانه اونوقت این دزدان بیت المال همگی ازادند.

  5. ناشناس گفت:

    یکی از زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی (اورزانس 115) میباشد که متاسفانه با بی تدبیری افرادی روبرو شده است که به غیر از هدر دادن نیروی انسانی و مالی هیچ نکته مثبتی ندارند به عنوان مثال عدم تامین نیروی لازم برای اتوبوس آمبولانس (350 میلیون قیمت اتوبوس آمبولانس است که حدود 2 سال است کنار پلیس راه یاسوج اصفهان خاک میخورد )خرید موتورلانس که در نقلیه دانشگاه خاک میخورد راه اندازی و تجهیز مرکز مدیریت بحران دانشگاه (هزینه ای بالغ بر 100 میلیون تومان )بدون کادر اداری -پرسنلی و … این در حالی است که مزایای معوقه پرسنل شاغل در این واحد که دلسوزانه شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند به علت بی تدبیری و ناآگاهی و مهمتر ازهمه عدم پیگیری مسولین 115 پرداخت نشده است .

  6. رضا گفت:

    چیزی به نام مدیر در دانشگاه علوم پزشکی موجود نیست. دکتر نبوی زاده سر سوزنی توان و فن مدیریت نمی داند. محدوده مدیریت او از صندلی تا جلوی در اتاقش است و بعد از آن کسی دستوراتش را اجرا نمی کند. به نظرم مدیران دانشگاه علوم پزشکی اکنون شده اند ص…. حسابدار، شکیبایی ح… و ن…. ر……
    مسخره ترین سیستم مدیریتی در مهمترین دستگاه مدیریتی است که عهده دار تامین بهداشت و سلامت مردم و آموزش رشته های پزشکی است. ضعیف ترین نیروها به عنوان معاون انتخاب شده اند تا نبوی زاده بتواند برآنها مدیریت کند غافل آن که نزدیکترین اطرافیان نبوی زاده از وی حسابی نمی برند.

  7. دنا گفت:

    دانشگاه علوم پزشكي حداقل آزمون برگزار ميكنه ولي جهاد كشاورزي چي كه بدون آزمون استخدامي نيرو جذب ميكنه؟!وضعيت جهاد كشاورزي استان از دانشگاه علوم پزشكي خيلي خيلي بدتره…..

  8. شاکی گفت:

    من هم در ازمون سراسری شرکت کردم ورتبه 22 اورده وقرار شد مصاحبه حظوری بدهیم جالب اینکه بنده5 سال سابقه دارم مدارک مرا گرفتند قرار شد زنگ بزنن خبری نشد ونفرات بعد از من الان مشغول کارند

  9. راستگو گفت:

    بهتر است بگوییم دکتر نبیده .این چند سال حامی اصلی اختلاسگران . مدیران ضعیف . عامل پسرفت .عامل اصلی مرگ ومیر نوزادان ودیگر بیماران و اعطای پاداششده به متخلف ترین ادما و…. ایشان بوده است من کسی بودم که به ایشان گفتم که می توان با مدیریت صحیح هر سال بیش از دو میلیارد تومان صرفه جویی کرد وایشان توجهی نکرداما ایشان فقط حرف انحصار طلبان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال وخوارج را می پذیرفت ایشان در این حیف ومیل شریک بودند .دزد و درد را از هر طرف بنویسی یکی است ودردمان ازدزدی است البته با سپری از نماز اول وقت و زیارت عاشورا

  10. ناشناس گفت:

    با سلام به نظر
    من در مورد استخدام بدون مجوز ،ر ییس دانشگاه هیچ گونه تقصیری نداره باید مقصر اصلی که مرتبط میشه با مدیریت منابع انسانی دانشگاه رو مقصر دانست و جوابگوی حق الناس مردم باشه.

  11. آن روی سکه گفت:

    باسلام در خصوص نظر کاربر گرامی که در مورد فوریتها نوشته اند باید بدون غرض بود بنظر خیلی ها واحد فوریتهای پزشکی 115 استان با کمترین بودجه و بدون درامد فعالترین و کارآمدترین واحد در دانشگاه علوم پزشکی می باشد و کلیه کارکنان آن اعم از تکنسین و امدادگر و اپراتور و پزشک و اداری با خلوص نیت به خدمت هم استانی های خود می شتابند و واقعا” باید این واحد را جدا از دانشگاه ارزیابی نمود .

  12. ... گفت:

    باسلام متاسفانه یکی از انتقادها در خصوص فوریتهای پزشکی به ناحق وتوسط یک نفراز کارکنان 115 مغرضانه با خصومت شخصی ثبت گردیده که لازم است عملکرد این مدیریت را از مردم پرسید در خصوص ایجاد پایگاههای متعدد 115در محورها و شهرهای استان که این راه اندازیها زحمات بسیار زیادی را بخصوص در این زمان می طلبد وباید به تمام دست اندرکاران وپرسنل زحمت کش اورژانس115 استان خسته نباشی گفت زیرا در کوتاهترین زمان به داد بیماران ومجروحان میرسند.

    • ناشناس گفت:

      بله ایجاد پایگاه های متعدد البته با به کارگیری دوستان و فک و فامیل

    • سید گفت:

      اقایانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشغولند می دانند که بخصوص در2 سال اخیر دانشگاه فقط در دست جناب آقای ن….. ر….. می باشد و بس بقیه همه ول معطل هستند از نبوی زاده بگیر تا محمد حسینی .همه حق کشی ها به دست ن…. ر….. صورت می گیرد البته بقیه بالادستی های ایشان نیز به دلیل سهل انگاری و سکوتشان کم مقصر نیستند. ن…ر… همان آدم ……است که شب در محفل آقای موحد می نشست و روز دم از طرفداری از بزرگواری می زد و با به کارگیری چند نیرو برای بزرگواری و تاجگردون تا الان توانسته خود را در این صندلی محکم نگه دارد.

      ن…ر… همان ادمی است که هر جا که خودش و فامیل هایش می خواهند از بیت المال می خورند و حیف و میل می کنند ولی حقوق قانونی بقیه پرسنل دانشگاه را نمی دهد مثل اینکه می خواهد از ارث پدریش بدهد.ن….. ر… همان ادمی است که بر ضد کل نمایندگان مجلس ادوار گذشته که نشسته اند و قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کرده اند و شورای محترم نگهبان نیز مهر تایید بر آن زده است قانون تصویب می کند و نامه با امضای دکتر محمد حسینی بیچاره و بی خبر از همه چیز به واحد های تابعه می نویسد که کارمندان می بایست کل مرخصی سالانه خود را استفاده کنند و مرخصی ها حتی 15 روزی که قانون گفته هم قابل ذخیره نیست(بنازم به این جسارت مرد !!!) ن….. ر…. همان ادمی است که اگر دکتر نبوی و محمد حسینی همت کنند و یک نظر سنجی از رضایت پرسنل دانشگاه در مورد ایشان انجام دهند با کمی شانس شاید بتواند فقط5درصد رضایت کسب کند و آن 5درصد نیز غیر از نیروهایی که توسط ایشان و با پایمال کردن حق بقیه سرکار امده اند نمی باشد و لاغیر

  13. ميهمان گفت:

    خيلي مهم . قابل توجه شركت كنندگان در آزمون كتابخانه هاي كهگيلويه وبويراحمد
    .
    اواخر اسفند91 آزمون كتابخانه ها در استان برگزار شدوتاكنون هم خبري از نتايج ازمون نشده ولي ديروز سه نفر از سفارش شده هاي آقاي ه…. در اداره كل كتابخانه ها توسط شخص مديركل به تهران معرفي، و به صورت صوري در اين آزمون شركت كرده بودند براي رياست اداره سه شهرستان دناه ،لنده وچرام مصاحبه به عمل آمد.مدير محترم سايت لطفا پيگيري نماييد.تاكي بي عدالتي ؟تاكي حق كشي؟ آقاي استاندار خوابي؟

  14. ناشناس گفت:

    باسلام معاونت نیروی انسانی دانشگاه یک شب اگاهی استخدام می زند ازمون برگذارمی کند ردیف خای مکند در یکی از شهرستانها

  15. تینا گفت:

    نمک نشناسی در مورد فوریتها بس است

  16. سید گفت:

    اقایانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشغولند می دانند که بخصوص در۲ سال اخیر دانشگاه فقط در دست جناب آقای ن….. ر….. می باشد و بس بقیه همه ول معطل هستند از نبوی زاده بگیر تا محمد حسینی .همه حق کشی ها به دست ن…. ر….. صورت می گیرد البته بقیه بالادستی های ایشان نیز به دلیل سهل انگاری و سکوتشان کم مقصر نیستند. ن…ر… همان آدم ……است که شب در محفل آقای موحد می نشست و روز دم از طرفداری از بزرگواری می زد و با به کارگیری چند نیرو برای بزرگواری و تاجگردون تا الان توانسته خود را در این صندلی محکم نگه دارد.

    ن…ر… همان ادمی است که هر جا که خودش و فامیل هایش می خواهند از بیت المال می خورند و حیف و میل می کنند ولی حقوق قانونی بقیه پرسنل دانشگاه را نمی دهد مثل اینکه می خواهد از ارث پدریش بدهد.ن….. ر… همان ادمی است که بر ضد کل نمایندگان مجلس ادوار گذشته که نشسته اند و قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کرده اند و شورای محترم نگهبان نیز مهر تایید بر آن زده است قانون تصویب می کند و نامه با امضای دکتر محمد حسینی بیچاره و بی خبر از همه چیز به واحد های تابعه می نویسد که کارمندان می بایست کل مرخصی سالانه خود را استفاده کنند و مرخصی ها حتی ۱۵ روزی که قانون گفته هم قابل ذخیره نیست(بنازم به این جسارت مرد !!!) ن….. ر…. همان ادمی است که اگر دکتر نبوی و محمد حسینی همت کنند و یک نظر سنجی از رضایت پرسنل دانشگاه در مورد ایشان انجام دهند با کمی شانس شاید بتواند فقط۵درصد رضایت کسب کند و آن ۵درصد نیز غیر از نیروهایی که توسط ایشان و با پایمال کردن حق بقیه سرکار امده اند نمی باشد و لاغیر

  17. علی گفت:

    همه گفتید وگفتند از بی عدالتی ازتبعیض از تهمت از برچسبهای رنگارنگ تعصبی.من منکر یک سری از انتقادات به سیستم مدیریتی ومدیران دانشگاه نیستم .بله وجوددارد نه انقدر که دوستان عزیز شلوغش کردندزحمات زیادی هم کشیده می شود.بی انصافی است زحمات زیاد مدیریت وپرسنل 115 را نادیده بگیریم.بی انصافی است.یکی از کارکنان این دانشگاه هستم که از نزدیک شاهد کاکرد دانشگاه هستم وبه نوعی منتقد ضعف مدیریتی .من فقط از دوستان عزیز می خواهم هر چیزی که واقعیت دارد بیان نمایند.نه ذهنیات تعصب گونه خودرا

    • علی گفت:

      هیچ کسی ذهنیات تعصب گونه خود را بروز نمیدهد حتما در پس پرده خبرایی هست که یا شماها خبر ندارید یا خود را به کری و کوری میزنید پرسنل 115 زحمت میکشند هیچ کس منکر نیست اما ایا بخش مدیریت هم زحمت میکشد ما که ندیدیم به جای این جبهه گیری های کورکورانه جواب سوالی که که کاربر ناشناس ازتون پرسید را بدهید که چرا اتوبوس آمبولانس بدون نیروی درمانی است ؟ چرا موتورلانس در نقلیه دانشگاه خاک میخورد ؟

  18. فرزاد گفت:

    اقای نبوی زاده اقای ر….. از نیروهای د…. خ…….است که فقط برای گرکسانی که …. …. کار می کنند

دیدگاه شما