جمعه 6 اردیبهشت 1392 - 13:08

درگیری شدید و فحاشی در جلسه سخنرانی باهنر در یاسوج

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی می خواهند همه اصلاح طلبان را با چوب فتنه برانند، گفت: ‌مخالف این هستم که همه اصلاح طلبان را با یک چشم دید زیرا بسیاری از اصلاح‌طلبان به اصول نظام و رهبری اعتقاد دارند ولی با ما و جریان فکری ما اختلاف سلیقه دارند.

محمدرضا باهنر  در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص دعوت از سلایق و جناح‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری افزود: تردیدی ندارم که منظور مقام معظم رهبری اصلاح‌طلبان و حضور آن‌ها در رقابت سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی در پاسخ به سؤال انحرافی بودن یا نبودن اسفندیار رحیم مشایی گفت: وی نه تنها انحرافی است بلکه در رأس هرم انحرافیون نیز قرار دارد.

باهنر این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: صحبت در مورد تأیید صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی در حیطه اختیارات و مسئولیت من نیست ولی اگر ایشان ثبت‌نام و تأیید صلاحیت شود، من رقیب جدی وی هستم.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصلحت نیست که اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس جمهور ایران شود.

وی با تشریح سه ضلع رقابت در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: باید بپذیریم که کاندیدای دولت، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان سه رقیب انتخابات هستند و بدون شک ما رقبای خود را جدی می‌گیریم.

باهنر با اشاره به اختلاف مجلس و دولت گفت: رئیس جمهور به طور کلی رویه و چارچوبی را که مجلس باید برنامه‌های دولت را به قانون تبدیل کند، قبول نداشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور انتظار داشت مجلس تنها در مورد خوب یا بد بودن آنچه که در دولت تصویب می‌شود، نظر دهد، نه اینکه تغییری در آن حاصل کند.

وی با ذکر مثالی از اختلافات مجلس و دولت ادامه داد: در موضوع تصویب بودجه، دولتی‌ها انتظار داشتند که مجلس این بودجه را یا قبول کند و یا رد کند ولی در واقع مجلس باید این لایحه را چکش‌کاری، هرکارشناسی و تحلیل کند و این چیزی بود که دولت آن را قبول نداشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: احمدی‌نژاد فکر می‌کرد که رئیس جمهور خودش می‌برد و خودش هم می‌دوزد و فکر می‌کرد که دولت باید قانون تصویب کرده و اجرا کند و به طور کلی با رویه و ساختار مخالف بود و این فرایند را قبول نداشت.

باهنر تصریح کرد: در موضوع معرفی وزیر به مجلس نیز آقای احمدی‌نژاد معتقد بود که وقتی در دولت به اجماع می‌ رسند که فلان شخص برای ورود به کابینه مناسب است، دیگر مجلس مخالفتی نکند.

درگیری  فیزیکی و فحاشی میان دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج!

حضور محمدرضا باهنر در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یاسو ج با حاشیه های زیادی همراه بود.

حاشیه ها از آنجا آغاز شد که دانشجوی حامی خاتمی به باهنر گفت: شماها روزگاری ذوب در  احمدی نژاد بودید و با تمام توان از او حمایت می کردید و امروز خود را از آن حمایت ها تبرئه می کنید و از سویی فقط خود را انسانی کامل دانسته و مخالفان خود را افرادی سراسر باعیب و ایراد می دانید.

این دانشجو افزود: آقای باهنر اکنون شما در این سالن حضور دارید و می بینید که چه جمعیت کمی نشسته اما مطمئن باشید اگر خاتمی در این سالن حضور داشت سالن پر از جمیعت بود.

صدای کف دانشجویان خاتمی در تائید سخنان این دانشجو بلند شد و در حین کف زدن ، یکی از دانشجویان حامی طیف اصولگرا خود را به میکروفن رساند و با صدای بلند گفت: شماها مشتاق به ارتباط با اسرائیل و آمریکائید و یقین بدانید اگر خاتمی در این سالن بود او را با لگد از سالن بیرون می کردند.

عده ای هم با سر دادن صلوات  سخنان این دانشجوی اصولگرا را همراهی و تأئید می کردند. دانشجویان حامی خاتمی که قصد هجوم به محل سخنرانی را داشتند با ممانعت مسئولان دانشگاه یاسوج مواجهه شدند. این افراد با فریادهای متعصبانه مانند« حرف دهنت را بفهم» «بی شعور» و… این جلسه پرسش و پاسخ انتخاباتی نائب رئیس مجلس را به تنش کشاندند.

محمدرضا باهنر با بیان جملاتی، من شنیده ام شما احترام میهمانان خود را دارید پس بگذارید جلسه با آرامش به اتمام برسد قصد جلوگیری  از تنش و درگیری احتمالی را داشت.

وی با پوزش خواستن از دانشجویان افزود: انتظار می رود جلسه را با خوبی، ریش سفیدی، سلامتی، تندرستی و دعا برای طول عمر پر برکت رهبری به پایان برسانید .

در حین سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دانشجویان مخالف و موافق دو دانشجوی قبل اقدام به فحاشی و توهین برعلیه همدیگر نمودند .

تنش تا جایی پیش رفت که برخی دانشجویان اقدام به درگیری فیزیکی با همدیگر کردند و باهنر در ادامه از دانشجویان درگیر خواست با انتقادهای سازنده و به دور از افراط نظم جلسه را حفظ کنند اگرچه خواهش های وی تاثیری هم نداشت.

باهنر ادامه داد : بحث هایی که می شود از یک سو مفید و خوب است اما ادبیات فاخر بکار ببریم بهتر است.

درگیری  وتنش تا جایی پیش رفت که مسئولان دانشگاه مجبور شدند با وساطت از ادامه درگیری ها جلوگیری و جلسه را به پایان برسانند .باهنر  در زمان درگیری با تمهیدات امنیتی توسط مسئولان دانشگاه از محل درگیری خارج شد .

بعد از رفتن باهنر حامیان خاتمی و طیف اصولگرا با سردادن شعارهای با همدیگر مقابله می کردند. حامیان خاتمی « درود بر خاتمی سر می دادند »و طیف اصولگرا « زنده باد ولایت» پاسخ حامیان خاتمی را می دادند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=36389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرشید رحیمی گفت:

    فقط وفقط درود بر سید علی.بقیه کشک

  2. شهروند گفت:

    زنده باد خاتمی

  3. سيد عباس گفت:

    استثنائا تو دانشگاه نبودم ولي اون طور كه شنيدم بازهم زياده روي هاي فلان دانشجو كه حتي اوليه ترين آداب سخن گفتن رو نداره و فقط بلده جلسات مختلفو به حاشيه ببره ، جارو جنجال به پا كرده . كسي كه سرش تو سفره نماينده اصولگراي بوير احمد و دمش تو سايتهاي اصلاحاته . تازه كسي رو كه از نظام دفاع ميكنه كه نبايد حتما سخنگوي اصولگرا دونست !!!!!!!!! 

  4. ساجد گفت:

    زنده باد ولایت

  5. اصول گرایی اصلاح طلب گفت:

    اگر به هوادارن رئیس جمهور سابق ایران اجاره برگزاری میتینگ داده میشده (همون ظور که به دوستان اصوا گرا این اجاره داده می شود ) ان وقت این اختلاف نظر ها در فضایی عقلانی مطرح میشد و نه در فضای احساسی و پر تنش  ، هواداران خاتمی هم فرزندان همین نظام هستند اما ایا فرصت های برابر در برگزاری میتینگ ها دارند ؟؟؟
    از اقای با هنر تشکر می کنم که هم قضاوت خالی از تعصبی دارند و هم شخصیت  خالی از تنش ؛ دو موردی که ایران و انقلاب اسلامی در حال حاضر به ان احتیاج دارند 

  6. حاجی گفت:

    جانم فدای سیدعلی

    • عابدینی گفت:

      دوستان عزیز احترام به همه سلایق (موافق و مخالف) نشانه پختگی ماست لذا با این گونه حرکات دور از شأن خودمان را از چشم دیگران نبریم .
      با ولایت زنده ایم .

  7. سجاد گفت:

    به نظرم اصلا حرف های اون دانشجو درست نبود و باید با لحن درست و حسابی پاسخ می داد!واقعا که!

  8. فهم! گفت:

    منطق داشتن!نه احساس!…احترام جمع!عواقب حرفهای نسنجیده!

  9. بیتا گفت:

    درود بر سید علی خاتمی

دیدگاه شما