پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392 - 7:45

اگر بهتر از خودم را کشف کنم، به او رای می‌دهم

به گزارش بویر نیوز به نقل از فارس، محمد‌رضا با‌هنر چهارشنبه‌شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز، در پاسخ سئوالی مبنی بر این که آیا فردی برتر از وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد، اظهار داشت: اگر شخص بهتری از خودم را کشف کنم، تکلیف شرعی من است به او رای دهم و عرصه انتخابات، میدان رقابتی ا‌ست برای هر کسی که کاندیدا شود.

وی در بیان انتقاداتی که به دولت فعلی وجود دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین چالشی که کشور با آن روبه‌رو‌ شده، گرانی در سطح عمومی قیمت‌ها و اشتغال است و حق عمومی هر شهروندی‌ داشتن شغل است.

با‌هنر با اشاره به مهم‌ترین چالشی که بخش تولید با آن روبه‌رو است، گفت: بنگاه‌های تولیدی ما با عواملی در تولید درگیر شده‌اند، از جمله در بخش تهیه مواد اولیه، نیروی انسانی آموزش‌ دیده و حتی برخی از تولید‌کنندگان با مسئله بازار مصرف و سیر صعودی قیمت‌ها، مواجه هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به وجود تحریم‌های گسترده علیه کشورمان ادامه داد: قبول ندارم که تمام مشکلات اقتصادی ما به خاطر تحریم‌ها‌ است بلکه باید در نظر داشت که قطع‌نامه‌ها نه فلج‌کننده و نه ورق‌پاره‌اند اما تاثیرات بدی بر اقتصاد کشور دارند که با دور زدن آن‌ها و برنامه‌ریزی درست می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

این کاندیدای دور آینده انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به حضور تعداد بسیار کاندیدا‌ها در انتخابات امسال،  خاطرنشان کرد: این تعدد داوطلب باعث می‌شود که پیش‌بینی حزب پیروز برای نظام سخت باشد که با مسئله دخالت نظام در انتخابات متفاوت است.

با‌هنر در ادامه تصریح کرد: اگر نظامی مقتدر باشد باید بتواند با وجود انتخابات آزاد، حزب پیروز را پیش‌بینی کند و بالاخره باید توانست گروه قبول ‌شده را یک‌ماه پیش از انتخابات شناسایی کرد و این پیش‌بینی در زمان‌های قدیم که مردم شخصی را که پرنده‌ای مانند شاهین بر بازوی وی می‌نشست حاکم می‌کردند، اتفاق نمی‌افتاد که باید توجه داشت این شیوه مملکت و حکومت‌داری نیست.

وی افزود: پیش‌بینی فرهیختگان و مراکز معتبر نظر‌سنجی که بتواند یک ماه یا 15 روز پیش از انتخابات، شخص پیروز را نشان دهد، مهم است و باید توجه داشت هنگامی که رای‌گیری بین دو یا سه نفر انجام گیرد، پیش‌بینی آسان‌تر است، همچنین اگر مراکز علمی خوب کار کنند، پیش‌بینی انتخابات بسیار ضرورت دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بیان مشکلاتی که احمدی‌نژاد داشته است، بیان کرد: مشکل اساسی ما با احمدی‌نژاد این بود که فکر می‌کرد، می‌تواند هر فردی که مایل باشد را به عنوان وزیر تعیین کند بدون توجه به این نکته که مجلس شورای اسلامی و رئیس‌ جمهور باید این فرد را بپسندند و از نخستین دولت که در آن دوران ریاست‌ آن‌را مقام معظم رهبری بر عهده داشتند تا زمان خاتمی، مجلس و ریاست جمهوری، بر سر افراد معرفی شده برای پست وزارت، چانه‌زنی می‌کردند.

این کاندیدای دور آینده انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به بحثی که درباره معرفی بعضی از وزیران توسط وی مطرح می‌شود، اضافه کرد: من تا زمانی که طهماسبی از طرف مجلس شورای اسلامی معرفی نشده بود، وی را نمی‌شناختم، همین‌طور هنگامی که نام محمد‌مهدی زاهدی، وزیر آموزش عالی را در لیست معرفی‌شدگان دیدم، مدت‌ها فکر می‌کردم که احمدی‌نژاد وی را از کجا کشف کرده و پس از مدت‌ها پی بردم که وی در شورای شهر کرمان و در همان زمان که احمدی‌نژاد، شهردار تهران بوده و به احتمال زیاد در جلسات مشترک او کشف شده است.

با‌هنر افزود: به دلیل این‌که نرم‌افزار رئیس‌ جمهور در انتخاب افراد را کشف نکرده بودیم، در ابتدا کسی را به وی معرفی نکردیم و انتقادی که به احمدی‌نژاد وارد می‌شود این است که در طول هشت سالی که ریاست قوه مجریه را بر عهده داشته، به اندازه تمام دولت‌های پیشین، وزیر عزل کرده و این را جزو افتخارات او نمی‌دانیم.

در پست‌های حساس افراد 100 در صد اصول‌گرا قرار می‌دهم

وی با برشمردن افرادی که اصول‌گرا و وزیر دولت اصلاحات بودند و اصلاح‌طلبانی که ریاست تعدادی از وزارت‌خانه‌های اصول‌گرایان را بر عهده داشتند، تصریح کرد: برخی می‌گویند که هر شخصی که از فاصله دو کیلومتری اصلاح‌طلبان عبور کرده باشد را نباید برای کارهای دولتی پذیرفت که من این موضوع را قبول ندارم و باید افراد مدیر را بر سر کار آورد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت: این بحثی که مطرح می‌شود مبنی بر این‌که نباید از هر شخصی که در دولت احمدی‌نژاد بوده است، استفاده کرد را قبول ندارم.

این کاندیدای دور آینده انتخابات ریاست‌ جمهوری افزود: در پست‌های حساس مانند وزارت کشور، اطلاعات، دفاع و فرهنگ و ارشاد اسلامی، از افراد 100 در صد اصول‌گرا استفاده می‌کنم و برای وزارت‌خانه‌هایی مانند راه، مسکن و شهرسازی نباید نبض فرد را برای دریافتن گرایش‌های فکری او گرفت چرا که این وزارت‌خانه‌ها تاثیر کمی بر فرهنگ دارند و آن شخص نماز خواندن را بلد باشد، کافی ا‌ست.

واژه‌های «با‌هنر» و «فتنه» را در موتور‌های جست‌و‌جو‌گر اینترنت وارد کنید

با‌هنر با اشاره به این‌که 13 میلیون افرادی که به موسوی رای داده‌اند، گناهی مرتکب نشده‌اند، گفت: نیازی نیست که کشف کنیم چه کسانی به موسوی رای داده‌اند و با آن‌ها درگیر شویم همچنین باید از تکثیر سران فتنه جلوگیری کرد به‌گونه‌ای که زمانی موسوی و کروبی را سران بدانیم و پس از آن هاشمی‌ رفسنجانی و خاتمی را به آن اضافه کنیم و به دنبال آن عده‌ای بدشان نمی‌آید که آن 13 میلیون را نیز فتنه‌گر بدانیم و من با این مسئله موافق نیستم.

وی در ادامه بیان داشت: واژه‌های «با‌هنر» و «فتنه» را در موتور‌های جست‌و‌جو‌گر اینترنت وارد کرده و تمام گفته‌های مرا بررسی کنید چرا که من اظهار‌نظر‌های بسیاری داشته‌ام و افتخار مجلس هشتم است که در آن زمان 50 نیروی اصلی آن را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دادند و حتی یک فتنه‌گر در میان آنان وجود نداشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات سال 84 به ستاد انتخاباتی «لاریجانی» 3 میلیارد تومان کمک کرده است یا خیر، بیان داشت: اگر من 3 میلیارد تومان پول داشتم، اکنون نماینده نبودم  و درست و حسابی زندگی می‌کردم، همچنین اگر من بخواهم این مقدار پول را نشمارم باید از دستگاه پول‌شمار استفاده کنم و به نظرم اشتباهی صورت گرفته و این مبلغ شاید 3 میلیون تومان بوده است.

لزوم داشتن آزادی پیش و پس از بیان

این کاندیدای احتمالی دور آینده انتخابات ریاست ‌جمهوری در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر نظر وی درباره آزادی پس از بیان، گفت: کسانی سخنان تحریک‌کننده براندازی نظام و مانند این را سر می‌دهند، بحث‌شان جدا‌ بوده اما لازم است بیان اعتقادات، نقد دولت و مجلس و آزادی پیش و پس از بیان وجود داشته باشد.

لزوم نداشتن سیاست اخم

با‌هنر در بیان سیاست‌های خارجی دولت احتمالی آینده خود، تصریح کرد: باید محوریت دیپلماسی بر منافع ملی استوار باشد و نه قطع رابطه با بعضی کشور‌ها برای ما واجب شرعی بوده و نه برقراری ارتباط حرام است و همان‌گونه که در چشم‌انداز 20 ساله آمده و حضرت‌آقا آن را امضا کرده‌اند، باید دیپلماسی قوی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هنگامی که از کشورها نام می‌برم باید رژیم صهیونیستی را جدا کرد چرا که ما او را رژیم نمی‌دانیم و باید برود همچنین باید اشاره کرد که شاید ما با برخی کشور‌ها و در راس آن آمریکای جنایتکار، مشکل داشته باشیم اما این نباید باعث شود که ارتباط با دیگر کشور‌ها را قطع کنیم و دیپلماسی اخم در پیش گیریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که حضرت‌آقا تاکید کرده‌اند، آمریکا که مایل به مذاکره است باید دست آهنین خود را از دست‌کش حریر بیرون آورد و دیوار بی‌اعتمادی را کوتاه کند و ما نمی‌توانیم با آدم‌آهنی کشتی بگیریم و در جایی که تضاد داریم، قیافه می‌گیریم و در جایی که اشتراک وجود دارد، گفت‌و‌گو می‌کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=36062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما