یکشنبه 5 فروردین 1403 - 12:11

صدور هشدار قرمز بارندگی برای ۳ استان در روز دوشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: برای روز دوشنبه بارش‌های شدید در سه استان لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که هشدار قرمز صادر کرده ایم. همچنین برای ارتفاعات و شمال تهران و استان البرز نیز هشدار نارنجی صادر شده است.
به گزارش بویرنیوز، «صادق ضیاییان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با ایلنا در خصوص پیش بینی وضعیت جوی کشور توضیح داد: برای امروز (۵ فروردین ماه) بارش‌هایی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب یزد و غرب اصفهان خواهیم داشت و استان‌های مرکزی و همدان هم بارش‌هایی را مشاهده می‌کنند ضمن اینکه بارش‌هایی هم در شمال استان خوزستان و فارس و ایلام و کردستان اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: بخشی از بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود و توصیه می‌شود از سفر به مناطق سردسیر خودداری شود.

احتمال برفی شدن محورهای مواصلاتی شمال کشور
ضیاییان ادامه داد: دوشنبه (۶ فرودین ماه) نیز بارش‌هایی در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، مازندران، تهران، قم، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی و سمنان خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: همچنین برای روز دوشنبه بارش‌های شدید در سه استان لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که هشدار قرمز نیز صادر کرده ایم. بارش‌ها در استان فارس نیز بسیار نگران کننده است، چرا که حجم مسافر آنجا زیاد است و توصیه می‌کنیم از قرار گرفتن در بستر و حریم رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

وی در پایان افزود: برای ارتفاعات تهران و شمال شهر تهران و استان البرز نیز هشدار نارنجی صادر شده است و بارش‌ها در این مناطق سنگین خواهد بود و احتمال بارش برف در محورهای مواصلاتی با استان مازندران نیز زیاد است. پیشنهاد می‌شود از سفر در روز دوشنبه به این محورها خودداری شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359810
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما