چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 8:14

مادر تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

بویرنیوز؛ به سراغ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد که رفتیم و در زمینه‌های مختلف از او سوالاتی پرسیدیم یکی از پاسخ‌های جالب سرهنگ جابر پیوست مربوط به علت بیشتر تصادفات در معابر شهرهای استان است.

یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تا حال وجود داشته و موجب داغدار شدن خانواده‌های بسیاری شده و همچنین خسارات مادی زیادی را بر مردم تحمیل کرده حوادث تصادفات جاده‌ای اعم از برون و درون شهری است.

متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که باید و شاید فرهنگ رانندگی صحیح و اصولی جا نیفتاده و همین موجب شده که به نسبت جمعیت خسارات مادی و معنوی حاصله بیش از سایر استان‌ها باشد.

به سراغ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد که رفتیم و در زمینه‌های مختلف از او سوالاتی پرسیدیم یکی از پاسخ‌های جالب سرهنگ جابر پیوست، مربوط به علت بیشتر تصادفات در معابر شهرهای استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد علت بیشتر تصادفات در استان را «عدم توجه به جلو» می‌داند و می‌گوید که مادر تصادفات هم موبایل است!

یعنی اینکه وقتی به بیشتر تصادفات نگاه می‌کنیم بسیاری از آنها به دلیل استفاده از تلفن همراه و گرفتن شماره یا بازدید فضای مجازی و در نتیجه بی‌توجهی به جلو است که موجب تصادف می‌شود.

با این تفاسیر می‌بایست در ایام نوروز به مردم استان سفارش کرد که برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان و همچنین برای جلوگیری از هرگونه خسارت مادی تا آنجا که می‌توانند در هنگام رانندگی به جلو توجه کرده و موبایل‌ها را کنار بگذارند.fars

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359677
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. وحید گفت:

    علت اصلی تصادف همین
    ماشین هایی است که میوه و سبزیجات و ……میفروشند
    اصلا به هیچ طریقی کوتاه نمیاند

  2. ناشناس گفت:

    عدم وجود وره

  3. ناشناس گفت:

    بی قانونی در هر موردی در این استان بالای 90 درصد است به خصوص در رانندگی .
    اگر ماشین کیفین ندارد – اگر جاده نا ایمن است و …. همه اینها تقریبا درست اما اگر انسان از هر چیزی به اندازه ظرفیتش استفاده کند محدود مشکلی بوجود می آید . بی توجهی پلیس به تخلف رانندگی به خصوص در شهر سرآمد همه چیز است

دیدگاه شما