دوشنبه 21 اسفند 1402 - 20:13

قتل نگران کننده دانش آموز یاسوجی و لزوم برخورد با ترک فعل ها در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

امروز خبری از درگیری جلوی یکی از مدارس شهر یاسوج منتشر شد.

در درگیری دو دانش آموز متأسفانه دانش آموزی که به قصد میانجگیری گری جلو آمده بود با اصابت سلاح سرد جان باخت.

این موضوع اما چند نکته دارد:

بسیاری از والدین با ابراز نگرانی ها از عملکرد آموزش و پرورش به ویژه در بحث نظارت بر دانش آموزان،  خواستار برخورد با مدیران کم کار شدند.

برخی والدین به بویرنیوز گفتند قبلأ نیز اتفاقات مشابه و درگیری در برخی مدارس و از جمله میان دانش آموزان همین مدرسه اتفاق افتاده اما متأسفانه رسیدگی درستی از سوی مسئولان مدرسه نشد.

از سوی دیگر ضرورت دارد والدین نیز نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و ضمن دوستی و ارتباط نزدیک با فرزندان ، رفتار آنها را به درستی زیر نظر داشته باشند.

این اتفاق تلخ و درگیری های متعدد میان دانش آموزان ایجاب می‌کند مدارس و آموزش و به درستی وظیفه تعلیم و تربیتش را انجام دهد،  در مدارسی که اتفاقات مشابه داشته ایم پلیس نظارت کند و البته برخورد جدی هم با دانش آموزانی که مستمرا برای سایرین دردسر آفرینی می کنند بشود تا درس عبرتی برای سایرین بشود.

در کنار همه این موارد وظیفه خانواده ها بسیار سنگین است، واقعیت این است رفتار درست باید از درون خانواده شروع و به جامعه تسری پیدا کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359658
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سام صنا گفت:

    سلام، آموزش و پرورش چه تقصیری داره ؟!
    همه ی اینا مربوط ب خانواده میشه

  2. ناشناس گفت:

    مگه مسئولین کجا هستند چرا جلوی این اراذل گرفته نمیشود مثل اینکه اینها خیلی خیالشان راحته که هر کاری دلشون بخواد انجام بدهند

  3. آموزش وپرورش گفت:

    طوریکه نوشتی ترک فعل انگار فقط خودت می دونی ترک فعل چیه
    اولین کسی که ترک فعل کرده خودتی نویسنده‌ی این متن که ننوشته ای ترک فعل خانواده ها،دوما امروز معلم به دانش آموز ابتدایی نمی‌تواند بگوید چرا مشقت را انجام ندادی،چه برسد به متوسطه ها،این هم چون قانون دست معلم وآموزش وپرورش رابسته است خانواده ای که گوشی ده میلیونی می‌ذاره دست پسر ابتدایی ،خانواده ای که فرزندش تاصبح نمیاد خونه سراغش نمیگیره،خانواده ای که دخترش می‌ره زندان بعد باگاز اشک آور وارد مدرسه می شود واشک آور می زند ،من مقصرش نیستم ،خانواده های بی درو پیکر ورسانه های معیوب مقصراند

  4. معین مبشری گفت:

    دلیل اصلی بروز این اتفاقات بی دردسری و تربیت نکردن صحیح و انسانی در خانواده است… آموزش پرورش کار زیادی از دستش بر نمیاد.

  5. صدای مردم گفت:

    سلام بر آموزش و پرورش
    من یادمه قدیما مدرسه و معلم قرب داشت
    ابهت داشت
    از این دست آدما بود
    یادمه به شدت نظارت در ورود و خروج بود و وسایل ما تفتیش میشد
    یادمه یکی کوچکترین خطایی می‌کرد ناظم و معلم چنان تصمیمی میگرفتن که کل بچه ها حساب کار دستشون میومد
    اینم بماند که خیلی از والدین واقعا کوتاهی میکنن و پای اشتباه بچه میمونن و دلشون نمیاد چیزی بگن و این بچه یه تنه کل شهر رو به گند میکشه

  6. ناشناس گفت:

    وقتی یه نفر بزرگ سال یا گروهی در ادارات و مدارس و …هنجارشکنی می کنند و متولیان از آنها حمایت می کنند و این افراد با افتخار در خانواده تعریف می کنند بچه ها شون هم یاد می گیرند

  7. یاسوجی گفت:

    بولوار روبروی مدرسه پویا پر شده از ارازل و اوباش و مسلح به انواع سلاح سرد

  8. ناشناس گفت:

    وقتی آموزش و پرورش هم طایفه ای اداره بشه این مسائل جای تعجب نخواهد داشت. پروزش فکری دانش آموزان دست عده ای افتاده که خودشون سالها روانشناس و مشاوره کارشناسان مسائل اجتماعی نیاز دارند.

  9. ناشناس گفت:

    خانواده مقصر اصلی تمام موارد هست.
    وقتی اصول و بنیان بد گذاشته بشه و بچه تربیت ضعیف داشته باشه جامعه هم نابود میشه

دیدگاه شما