دوشنبه 21 اسفند 1402 - 15:37

آغاز اختلاف افکنی میان منتخبان کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

هشتمین همایش بهار نو، بهار همدلی در تهران و با حضور نماینده های منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی مدیران ملی کهگیلویه و بویراحمد در تهران برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز،  این همایش دست آویزی برای تفرقه و اختلاف افکنی توسط کسانی شده که از این دور هم نشستن ها واهمه دارند.

بی تردید همه بدبختی مناطق لرنشین ریشه در تخریب و زیرآب زنی ، پرونده سازی و موضوعاتی از این دست دارد.

بالاخره کدام همایشی تاکنون نتیجه مهم و اساسی داشته که این یکی داشته باشد اما لااقل فضایی برای همدلی و کنار هم نشستن منتخبان فراهم آورد.

جالب این که برخی از افراد تلاش کرده تا استارت اختلاف نمایندگان جدید استان را از هم اکنون آغاز کرده و رقابت اکنون بر سر این است که چه کسی توانسته هیزم بیشتری برای آتش این اختلاف فراهم کند.

کهگیلویه و بویراحمد، یک استان  با سه منطقه خاص و متفاوت، کهگیلویه، بویراحمد و گچساران، و مردم هر سه منطقه نیز عمدتا از یک قوم و دارای مناسبات متعدد فامیلی هستند.

در تمام نقاط این استان بیکاری موج می زند و جمعیت انبوه جوانانی که راهی جنوب و نقاط مختلف کشور می شوند تا شاید بتوانند شغل و پیشه ای برای خود پیدا کنند.

در اردکان یزد مدتی پیش مردم تجمع کردند که دیگر در این شهر کارخانه نزنید جرا که آب کم شده و شهر شلوغ شده ولی در کهگیلویه و بویراحمد که ده درصد روان آب های کشور را دارد، ۲۵ درصد نفت و گاز تولیدی کشور از آنجا استخراج می شود، بهترین و بکرترین زمین های کشاورزی و منابع طبیعی و بهترین جاذبه های گردشگری را دارد، جوانان آن باید راهی یزد و عسلویه برای کارگری باشند و با عینک غیربومی هر شب با استرس و دور از خانواده زندگی را ادامه دهند.

۳ منطقه استان از نظر استعدادهای طبیعی متفاوت هستند و همه مناطق استان باید رشد کند، چر که ما در یک کشتی نشسته ایم و همین شده که در کهگیلویه به دلیل عدم توسعه ، بخش عمده ای از ساکنان آن مهاجرت از این منطقه را آغاز کرده و کاری نکنیم که عملکردمان کهگیلویه و بویراحمد با این همه ثروت را به منطقه ای خالی از سکنه تبدیل کند.

هر سه نماینده استان باید در کنار هم و همدل باشند و اگر هر سه نفر برای بویراحمد یا گچساران یا کهگیلویه موضوعی را مطالبه کنند قطعا نتیجه بهتر از این خواهد داشت که هر کسی انفرادی پیگیری کند و البته باعث تاسف است که در سالیان گذشته نه تنها تکی مطالبه گری می کردند بلکه دو نماینده دیگر هم زیر پای نماینده پیگیر را خالی می کردند که مبادا کاری برای شهرستانش انجام دهد و از ما جلو بزند.

بی تعارف تا زمانی که دیدگاه حذفی داشته باشیم همین آش است و همین کاسه!

پیشرفت کهگیلویه، لنده، باشت، بویراحمد و گچساران در مجموع یعنی توسعه و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد، باید به این نگاه برسیم که آبادانی فلان روستای دهدشت برای فردی که در مرکز یاسوج نشسته هم باید مهم باشد ، همه ما مردم یک استان هستیم با ارتباطاتی که هیچکس منکرش نمی شود.

باید به این نقطه برسیم که راه توسعه استان از مشارکت و همدلی هر ۳ نماینده آن می گذرد، بر کسی پوشیده نیست تک روی در نهایت نتیجه اش شکست است و این همایش به دنبال ایجاد همین احساس است.

اما گویا برخی ها دوست دارند همچنان بر موج جدایی و تفرقه میان نمایندگان استان سوار باشند!

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359646
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    سلام . واقعا دست مریزاد . چون تازمانی چنین فکری در این استان هست پیشرفت نخواهیم کرد . ما در انتخابات اول هستیم در آمار شهدا و جانباز و غیر در کشور همیشه در صحنه هستیم ولی از بیکاری و فرهنگ و غیر آخر هستیم

دیدگاه شما