دوشنبه 21 اسفند 1402 - 7:57

بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن یاسوج در آستانه تعطیلی

بویرنیوز– مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۰ واحد نهضت ملی مسکن واقع در سایت جهاد یاسوج به علت پرداخت نشدن اعتبار به پیمانکار در آستانه تعطیلی است.

محمد رستا در نشست هماهنگی برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن با بیان اینکه ۶ هزار واحد مسکن در طرح ۹۹ ساله باید ساخته شود، افزود: از این تعداد سه هزار واحد قرارداد آنها با بانک مسکن استان منعقد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه از این تعداد ۱۶۰ واحد واقع در سایت جهاد یاسوج پیشرفت ۱۰ تا ۵۰ درصد دارند، ادامه داد: در آستانه نوروز ۱۴۰۳، به علت پرداخت نشدن بخشی از مطالبات پیمانکار این سایت شاید تعطیل شود.

وی گفت: از بانک مسکن استان انتظار می‌رود تا همکاری لازم را برای پرداخت این مطالبات انجام دهد.

همچنین مدیر امور شعب بانک مسکن استان هم با بیان اینکه ارزیابی از واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باید طبق قانون پنج بار انجام شود، گفت: برخی از طرح ها ۱۹ بار ارزیابی شد.

اکبریان با بیان اینکه سایت ۱۶۰ واحدی جهاد، ۸۸ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: از این مبلغ تاکنون ۵۶ میلیارد تومان پیمانکار دریافت کرد.

وی با بیان اینکه این سایت از نظر ارزیابی ما ۴۹ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: اداره راه و شهرسازی پیشرفت این سایت را ۵۵ درصد عنوان می‌کند و ما بر اساس درصد پیشرفت فیزیکی سهم مشارکت را پرداخت می‌کنیم.

معاون مسکن راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه یک سری آیتم‌ها در قرار داد پیمانکار با بانک مسکن دیده نشده است، گفت: سهم مشارکت در بانک مسکن و اداره و شهرسازی با هم تفاوت‌هایی دارد که باید اصلاح شود.

عزیزی افزود: در قرار داد جدید هزار و ۲۰۰ واحد تامین اعتبار از سه هزار واحد با بانک مسکن قرار داد آن دیده شد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه نیازمند همکاری بانک مسکن با اداره راه و شهرسازی برای رفع این مشکل هستیم، گفت: اگر این مشکل رفع نشود مجبور هستیم ارزیاب بانک را از سایر استان‌ها برای رفع این مشکل دعوت کنیم.

در پایان این جلسه مصوب شد ارزیاب بانک مسکن از یکی از استان‌های همجوار برای رفع این مشکل از این سایت بازدید کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359634
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا میرزایی کارشناس دادگستری گفت:

    باسلام
    اگه شما رسانه ها یه زحمتی بکشید یه بازدیدی ازاین پروژه داشته باشید و باچندین کارشناس ساختمان درمورد مصالح مصرفی،هزینه کردپیمانکار،پرداختی به ایشان ،تغییر نوع مصالح دراین پروژه به نفع پیمانکارنسبت به بقیه پروژه های نهضت ملی اجراشده دراین استان انجام دهید به خیانتی که به بیت المال و متقاضیان مستضعف این واحدها شده پی خواهید برود واگر وجدان کاری دارید به اطلاع مردم برسانید.

دیدگاه شما