شنبه 19 اسفند 1402 - 20:39

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار زرد صادر کرد/آخرين آمار بارش ها

بویرنیوز – اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط جوی برای بامداد روز دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه هفته جاری تا عصر همان روز هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران، رعد و برق،وزش باد نسبتا شدیدکاهش دما و پدیده مه از مخاطرات این سامانه است.

ولی بهره مند تصریح کرد: جاری شدن روان آب ها،لغزندگی جاده ها،کاهش دید در جاده های کوهستانی،پدیده مه،احتمال خسارت به سازه های موقت، نهال ها از اثرات احتمالی این سامانه است،

بهره مند از راهداری کهگیلویه و بویراحمد خواست تا برای انجام برف روبی در گردنه ها آمادگی داشته و همچنین در مدت زمان فعالیت این سامانه شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

تصریح کرد: خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها،احتیاط درباره عبور از رودخانه ها،خودداری از سفرهای غیرضروی به ویژه در جاده های برفگیر و مجهز بودن خودرو به وسایل زمستان از دیگر توصیه ها برای به حداقل رساندن خسارت های این سامانه است.

هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افرادمی‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است.مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

بهره مند اضافه کرد: میانگین بارندگی‌های امسال استان تا روز هفتم اسفند ماه ۳۲۷ میلی‌متر بوده که ۲۳۴میلی‌متر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

بهره‌مند افزود: مدت مشابه پارسال۵۶۲میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده بود.

بهره مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلی متر اعلام کرد.

وی گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴،سی سخت ۶۹۳،دوگنبدان ۴۳۰،دهدشت ۴۰۲،لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلی متر ثبت شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359621
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما