جمعه 18 اسفند 1402 - 12:26

نخستین سالن پلاتو ویژه معلولان در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

نخستین سالن پلاتوی نمایش ویژه معلولان امروز جمعه18 اسفند 1402 در اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش بویرنیوز:عصر پنج شنبه 1402/12/17 نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین جنوب کشور در یاسوج با حضور مسئولین استانی  افتتاح گردید .

اسماعیل دامیار سرپرست اداره کل بهزیستی  کهگیلویه و بویراحمد در آئین این افتتاحیه گفتند: هدف از راه‌اندازی این پروژه علاوه بر داشتن استقلال معلولان  در داشتن فضای هنری  مناسب سازی شده ، تقویت هنر نمایش بین معلولان و ایجاد انگیزه و تمرین‌های مستمر هدایت گروه‌های هنری افراد دارای معلولیت به انجام کارهای حرفه‌ای تر و افزایش تعدد کارها می باشد.

وی گفت خوشحالیم که یکی از دغدغه‌های مهم افراد دارای معلولیت در استان را مرتفع نموده و به امید اینکه همه موانع پیش روی پیشرفت و توانمندی افراد دارای معلولیت در جای جای میهن اسلامی مان برداشته شود.

این طرح با نمایش ۲ اثر از هنرمندان معلول شهرستان های گچساران و بویراحمد به نام های آلزایمر و قفس جایی برای رام کردن روح هملت بهره برداری شد.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد روز جععه در حاشیه افتتاح این طرح گفت: نخستین سالن پلاتوی معلولان استان با ظرفیت ۱۲۰ نفر در یکی از سالن های اداره کل بهزیستی استان راه اندازی شده است.

کریم رهیده افزود:برای تامین تجهیزات سالن پلاتوی معلولان کهگیلویه و بویراحمد شامل صندلی، امکانات سمعی و بصری و سایر ملزومات این مرکز فرهنگی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار شده است.

وی بیان کرد:با هدف گسترش فضاهای هنری مورد نیاز معلولان، ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری جشنواره های منطقه ای و کشوری و ارتقای هنر درمانی بپیشنهاد و با پیگیری های مسئولان ساخت سالن پلاتوی معلولان استان کلید خورد.

نخستین سالن پلاتو ویژه معلولان در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

وی ابراز کرد: پس از بازدید کارشناس سازمان بهزیستی از فضاهای موجود و رایزنی های صورت گرفته ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز پلاتوی معلولان استان اختصاص یافت.

رهیده عنوان کرد: همچنین برای حمایت از طرح توسعه هنردرمانی ۳۱ مرکز خدماتی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته به اتاق هنر تجهیز شده است,

وی تصریح کرد: یکی از راهبرد های مورد توجه دولت در سال های اخیر توانبخشی از طریق هنر و ایجاد انگیزه و توانمندسازی و بهبود سبک زندگی فردی و اجتماعی از طریق هنر است که بهزیستی در سال های گذشته با تربیت مربیان هنردرمان، برگزاری دوره های متعدد هنردرمانی در مراکز و تجهیز ، ابزار موسیقی, نمایش و هنرهای تجسمی در راستای این طرح اقدام های ارزشمندی انجام داده است.

رهیده با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان که با حضور داوران مطرح در دی ماه پارسال برگزار شد ابراز امیدواری کرد: این زیرساخت بتواند گامی برای برگزاری چنین جشنواره هایی دراستان باشد.

تقویت دیگر زیرساخت های مورد نیاز معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون چندین مرکز جدید شامل واحدهای توانبخشی روزانه، شبانه روزی، خانه کوچک و مرکز ویزیت به زیرساخت های قبلی استان برای خدمات رسانی به معلولان افزوده شده است.

رهیده عنوان کرد: مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه جهت خدمات رسانی به جامعه هدف با هدف ارتقای سطح خدمات در شهرستان های کوچک و دسترسی عادلانه جامعه معلولان در دور افتاده ترین نقاط استان با افتتاح و صدور مجوز در شهرستان های دنا،مارگون و باشت برای نخستین بار صورت گرفت..

وی تاکید کرد:همچنین با افتتاح چند مرکز جدید شمار مراکز توانبخشی شبانه روزی استان از ۹ به ۱۱ مورد و شمار خانه های کوچک از سه مرکز به پنج و مراکز ویزیت از هشت به تعداد ۹ مرکز جهت دسترسی بیشتر و بهتر معلولان به امکانات توانبخشی افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: در مجموع بهزیستی برای تامین یارانه این مرکز ماهیانه نزدیک به ۴.۸ میلیارد ریال هزینه می کند.

هم اکنون ۲۳ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند که این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

منبع/خبرگزاری ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359615
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اگاه گفت:

    هزارخبروحاشیه وآفت به بهزیستی دنا زده وهیچکدوم ازمسوولین بهزیستی استان ککشون هم نمیگزه…ازجناب استاندارومعاون امنیتی سیاسی جناب اقای هاشمی خواهشمندیم ورودپیداکنندتااقایون به نمایشهاشون بپردازند…

دیدگاه شما