پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 21:29

مدیرکل آموزش و پرورش رفتی شد/تحلیلی در خصوص گزینه جایگزین

یادداشت مخاطبان بویرنیوز: وزارت آموزش و پرورش پهن پیکرترین وزارت دولت از حیث ساختار اداری و تأثیر گذارترین از جهت توسعه و سلامت جامعه است. به همین روی در ادبیات توسعه، مهم‌ترین نهاد توسعه آموزش و پرورش و مهم‌ترین سازمان توسعه مدرسه و مهم‌ترین واحد توسعه کلاس درس و مهم‌ترین کارگزار توسعه را معلمان قلمداد می‌نمایند. بر این اساس حد توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای را حد آموزش و پرورش، مدارس و معلمان آن معین می‌سازند. تاریخ توسعه جوامع نشان می‌دهد حد و قد توسعه هیچ جامعه‌ای از حد و قد معلمان آن افزون‌تر نخواهد شد.

لذا استفاده از مدیران و معاونین لایق و آگاه به مسائل تعلیم وتربیت و آشنا با رویکرد‌ها و اسناد بالادستی آموزش و پرورش ضرورتی دو چندان را می طلبد.

قطعا آموزش و پرورش در شکوفایی استعداد و نخبه های علمی نقش بسزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

اما متاسفانه چند سالی است به دلیل نوع نگاه سیاسی و قومی در آموزش و پرورش شاهد بحران مدیریتی در این دستگاه بزرگ علمی و آموزشی هستیم.

تغییر مدیریت آموزش و پرورش امروز در کهگیلویه و بویراحمد به یک مطالبه بحق مردمی تبدیل شده است به گونه ای در سفر هیات دولت به استان تغییر مدیریت آموزش و پرورش یکی از درخواست های مردمی تبدیل شده بود.

حال که دولت سیزدهم به این نتیجه رسیده است که برای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت باید تغییرات مدیریت در آموزش و پرورش ایجاد شود.

این‌بار مسئولان ارشد استانی بدون نگاه سیاسی برای تغییر مدیریت آموزش و پرورش به دنبال گزینه جوان، انقلابی و باتجربه در حوزه تعلیم و تربیت رفته است.

آری قرار است با تصمیم وزارتخانه و نگاه مثبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد سکان آموزش و پرورش به دست حسن رضاپور فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان سپرده شود.

در چند روز اخیر که این خبر در فضای مجازی منتشر شده است شاهد موجی از خوشحالی در بین فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان بودیم .

زیرا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بخوبی می دانند وقتی کار به کاردان واگذار کنیم شاهد اتفاقات خوبی در توسعه و پیشرفت خواهیم بود.

حسن رضا پور دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و دارای چندین مدرک تحصیلی از جمله مهندسی عمران، حسابداری ، علوم تجربی و فارغ التحصیل تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج و تجربه کار در حوزه های مختلف آموزش و پرورش بخوبی می تواند منجی وضعیت بحرانی آموزش و پرورش شود .

اما در این بین عده ای که احساس می کنند با مدیریت جهادی و انقلابی رضاپور در آموزش و پرورش منافع خود به خطر می افتد به دنبال شایع پراکنی و انتشار شب نامه در برخی سایت های خبری هستند تا بقول خود جلوی مدیریت جهادی و فرهنگی را در آموزش و پرورش بگیرند و همچنان بر طبل کم کاری شأن در دستگاه تعلیم و تربیت بکوبند.

عده ای که سبب وضع موجود آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هستند و مردم نیز خواستار تغییر سریع آنها هستند، از هیچ تلاشی برای تخریب حسن رضاپور از چهره های علمی این استان در برخی از رسانه ها دریغ نکردند.

اینها باید بدانند انتصاب رضاپور به عنوان یک فرد علمی و نخبه در حوزه تعلیم و تربیت یک خواسته نیست بلکه یک مطالبه عمومی است که مردم فهیم استان از مسئولان کشوری و استانی آن را طلب کرده و بزودی اجرایی می شود.

انشاءالله با انتصاب این مدیر جوان و جهادی بزودی شاهد رشد و پیشرفت تعلیم و تربیت در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359603
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. .. گفت:

    واقعا پدر ملت رو درآوردن با اون مدیر سابق .کل مارگون شد معلم

  2. پژمان گفت:

    اخه ۴ ماه چیکار میتونه بکنه؟۴ ماه دیگه هم همه ی رئیس رئوسا عوض میشه…اگه میخواست تغییری ایجاد بشه ۴ سال زمان داشت الان به فکر پیشرفت تعلیم افتادین!!!!تو این ۴ سال هیچ سایت خبری از ترس یه خبر راجب مشکلات نزدین حالا شیر شدین

  3. علی گفت:

    گزینه جایگزینی بهتر از محمد جمالی آرند در حال حضر وجود نداره. سوابق طولانی در مدیریت، سطح تحصیلات عالی، ادب ومتانت ، تخصص و شناخت حوزه آموزش وپرورش، شناخت معایب ومزایا

  4. خدیجه شکاری نیری ازشاهرود سمنان گفت:

    سلام خسته نباشید وتسکر ازنظرخواهی تان خدا کند درتمامی استان های کشور درادارات اموزش وپرورش ومدارس دربعد مدیریتی تغییرات به وجوداید کاش بندی درسند بنیادین تحولات به بعد مدیریت ها هم اشاره شود وبه این امر واجب فراموش شده اقدام شود

  5. متین گفت:

    بله
    قرار است با رفتن مدیر کل فعلی آموزش و پرورش تمام بچه ها در کنکور تک رقمی شوند.
    سیاست های غلط آموزش را داره به سقوط نزدیک می کند چه ربطی به مدیر کل دارد.
    از جمله استخدام نهضتی ها
    از کسانیکه کارنامه اول تا ششم براشون توسط آموزشیاران نهضت صادر شده و به قولا ریشه بی سوادی کنده شده سوال بپرسید آیا می توانند کلمه آب را بنویسند یا بخوانند؟
    مشکل از استخدام آنها به عنوان معلم است.
    مدیر کل فعلی هم درگیر این مشکلات و معضلات است.

  6. مرضیه گفت:

    برداشتن سریع وزیر بی کفایت و بی لیاقت و بی درایت و بی سواد آموزش و پرورش باید در الویت باشد،نه مدیرکل

  7. ناشناس گفت:

    ایشان انسانی پاکدست ،توانا ،بابهره هوشی بالا .وآشنا به ریز بم آموزش وپرورش هستند. برایشان آرزوی توفیق از درگاه خداوند متعال دارم

  8. سما گفت:

    وزارت خانه محترم لطفا اقای ابراهیمی مدیر کل اموزش و پرورش اصفهان را هم تغییر بدهید و حداقل فردی را بگذارید که به معلمان توهین نکند. حتما یادتان هست که در جریان اعتراض معلمان خرید خدمات جه برخوردی با انها داشت.

  9. علی گفت:

    ای کاش مدیر کل کرمان هم برمیداشتید

  10. علی گفت:

    بااین جوانگرایی شون حق معلمان باسابقه بالا جهت احراز پست مدیریت ومعاونت ضایع شده است نیرو با۸سال سابقه درروستا معاون ونیرو با۲۴سال سابقه باید تد ریس کند وقتی هم اعتراض صورت بگیرد همه مسئولین آموزش ابتدایی دشمن می شوند استان هم که واگذار کرده به شهرستان خدا به داد برسه

  11. ناشناس گفت:

    این کار باید در کرمان هم انجام شود

دیدگاه شما