چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 18:43

نظرسنجی “بویرنیوز” درباره انتخابات و چند نکته

مهران ارجمند

مهران ارجمندبرندآپ ، پشتیبان فنی پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز

انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحظات حساس و نفسگیری برای نامزدها رسیده و گمانه زنی هایی درباره پیروزی کاندیداها در محافل عمومی و خصوصی نیز شنیده می شود.
در همین راستا بر آن شدیم تا در محیطی امن و پرمخاطب در “بویر نیوز” اقدام به برگزاری نظرسنجی از مخاطبین کنیم تا بتوانیم بخش کوچکی از رسالت خود را بجا بیاوریم.

طی نظرسنجی که ساعات اولیه بامداد چهارشنبه 9 اسفند در “بویر نیوز” منتشر گردید تا لحظه تحریر این متن حدود 4340 رای به نامزدهای انتخاباتی حوزه بویراحمد و دنا داده شده است و مخاطبین می توانند بصورت لحظه ای از طریق این لینک(کلیک کنید) نتایج را دنبال کنند.

در این بین برخی از سوالات مهم کاربران “بویر نیوز” را نیز پاسخگو هستیم.
– چرا آرا و نتایج نظرسنجی قابل اتکا است؟
+ در بویر نیوز هر فرد قابلیت رای دادن به یک گزینه را دارد و این مهم(تک رای بودن هر فرد) از فیلترهایی همچون شناسه mac دستگاه رای دهنده ، آدرس اینترنتی دستگاه (IP) بصورت HASH ، حافظه نهان دستگاه و مواردی که به دلایل امنیتی از بازگو کردن آن معذوریم به دست می آید و با ضریب اطمینان بالا می توان گفت هر فرد فقط می تواند یک رای بدهد و پس از آن فقط نتایج لحظه ای را رصد می کند

– نظرسنجی های قبلی “بویر نیوز” چه نتایجی را مشخص کرد؟
+ در شروع بکار بویر نیوز در سالهای 89 و 90 انتخابات مجلس نهم در جریان بود که با ایجاد نظرسنجی های مختلف نتیجه گیری های موثقی به دست آمد و آقای غلام محمد زارعی طبق نظرسنجی ها به مجلس راه پیدا کرد.
همچنین در سالهای 92 و 96 با برگزاری نظرسنجی در روزهای آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ، در نتایج نام آقای حسن روحانی از نظرسنجی “بویر نیوز” بیرون آمد.
سال 94 نیز گزینه ای که در نتایج نمایان شد یعنی آقای غلام محمد زارعی به مجلس شورای اسلامی دوره دهم راه پیدا کرد.
در آخرین انتخابات مجلس ( سال 98) نظرسنجی های “بویر نیوز” نام آقای مهدی روشنفکر را نشان می داد و در نهایت نیز چنین شد.

– آیا امکان دستکاری آرا توسط ربات ها و افراد وجود دارد؟
+ خیر ، آرا ماخوذه با شرایطی که در سوال اول پاسخ داده شد غیرقابل تغییر می باشند و هیچ ربات یا فردی امکان اضافه و کم کردن آرا را ندارد.

بهمین دلیل در راستای وظیفه شرعی و عرفی و ملی که داشتیم امسال نیز اقدام به برگزاری این نظرسنجی ها نمودیم تا بتوانیم گامی در این راستا برداریم و به نوبه خود سهمی داشته باشیم.

مخاطبین و همراهان گرامی می توانند با ارسال لینک نظرسنجی “بویر نیوز” به یکدیگر در پربارتر کردن این نظرسنجی سهیم باشند و جامعه آماری بالاتری در این نظرسنجی شرکت کنند.

همچنین شما می توانید سوالات خود را در این زمینه از طریق دیدگاهها برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها در همین مطلب پاسخ دهیم.

با تشکر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=359403
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دکتر محمد بهرامی گفت:

    عملگرا

  2. امیرسام گفت:

    فقط دکتر بهرامی

    کارآمد و ورزش دوست

  3. ارش گفت:

    فقط بهرامی

  4. علی گفت:

    منتظریان صادق وفساد ستیز

دیدگاه شما