یکشنبه 22 بهمن 1402 - 11:24

بی رغبتی نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد از عرضه توان و برنامه های خود در حوزه دانشگاه/استمرار جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

بهادر کرمی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: تلاش های زیادی شده و امیدوارم بتوانیم در راستای فرامین رهبرمعظم  انقلاب،  در گسترش جهاد تبیین و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نقش موثری ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج تلاش حاکثری برای حضور گسترده مردم در انتخابات را امری واجب خواند و افزود: تمامی نامزهای انتخاباتی هر سه حوزه در استان می توانند در جمع دانشجویان با گرایش مختلف سیاسی حضور پیدا کنند تا با طرح نظریه ها و برنامه ها و یک فضای سالم بتوان یک مسیر درست را انتخاب کرد ولی تاکنون جز آقای خرامین که آنهم خود از جامعه دانشگاهی بوده هیچکس این درخواست ما را قبول نکرده است.

کرمی گسترش مراکز مختلف آموزش عالی در استان را یک امتیاز دانست و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ علمی خیلی محروم بوده ولی درحاضر حاضر با تلاش هایی که انجام گرفته و با همین قدمت کم دانشگاه یاسوج، توانسته ایم در رتبه بندی های ملی و بین المللی خودمان را بخوبی ثابت کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه افزود:فعالیت در حوزه آموزش عالی، برعهده گرفتن مسئولیت هیئت اندیشه ورزان استان، افزایش میزان بهره وری و گسترش ارتباطات بین المللی ،  کسب مجوز مرکز آموزش زبان فارسی و فعال شدن  نمایندگی کنسولی در دانشگاه یاسوج بخشی از ماموریتهای این دانشگاه بوده که به خوبی محقق گردیده و یا در حال انجام است.

کرمی در حوزه جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه یاسوج  اظهار داشت: در حال حاضر پذیرش ۱٠٠ دانشجوی خارجی را هدفگذاری کردیم و ۷٠ نفر جذب داشتیم.

کرمی از رشد ۴٠٠ درصدی ظرفیت‌های پژوهشی خبر داد و گفت: ظرفیت دانشجویان پژوهشگر پسا دکتری از یک نفر به ۱۶ نفر و تعداد مجلات تخصصی ما از ۲ مجله به ۱۱ مجله افزایش پیدا کرده که برخی در مرحله مقدماتی کار هستند.

کرمی با بیان اینکه اجرای طرح بورسیه صنعتی می تواند  ارتباط صنعت و دانشگاه را قوی و از حالت شعاری خارج نماید اظهار داشت: ما از تمامی صنایع در استان دعوت می کنیم تا با ایجاد دفتری در دانشگاه یاسوج بتوانیم میان دانشگاه و حوزه صنعت جریان تبادل علم را به روشی عملی تر محقق نماییم.

کرمی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی_ فرهنگی جز دانشگاه‌های محدودی هستیم که دانشجویان ما در داخل دانشگاه ساکن هستند و در تابستان سال جاری ۱٠٠ درصد خوابگاه‌ها بهسازی و تجهیز شد و الان تکمیل هستند و تنها محدودیت ما برای پذیرش دانشجویان دارای سنوات غیر مجاز هستند که امکان پذیرش این دانشجویان در خوابگاه عملا وجود ندارد.

رئیس دانشگاه یاسوج به جذب کامل بودجه فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم درصدی بیان کنیم نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۰۰درصد از بودجه فرهنگی ما عملیاتی شد و کارهای خوبی انجام گرفت که حوزه های خبری می توانند با ارتباط گرفتن با واحد فرهنگی دانشگاه از ریز اقدامات اطلاع پیدا کنند.

کرمی ، جلب حمایت های موثر بنیاد علمی قلم چی  و استفاده از ظرفیت های موثر آن برای دانشگاه یاسوج را ظرفیت عظیمی دانست که همچان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه هیچ نگاه سیاسی در دانشگاه تصمیم گیر نیست و عنوان کرد: نگاه ما در دانشگاه مستقل است و درب دانشگاه بر روی همه سلایق در چارچوب مقررات باز است و  کارکنان و اعضای هیئت علمی  دانشگاه نیز حق حرکت هایی  له یا علیه کاندیدایی در سطح دانشگاه را ندارد.

 باز سازی سلف سرویس جهت دسترسی بهتر دانشجویان به بخشهای مختلف دانشگاه، ساخت مجتمع ورزشی تربیت بدنی، ساخت سردرب دانشگاه یاسوج و عملیاتی شدن پروژه احداث 2 مموعههرکدام با ظرفیت 32 واحد برای خوابگاه متاهلی ، از جمله برخی اقدامات دیگر دانشگاه یاسوج در این چند سال اخیر بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358976
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما