شنبه 25 آذر 1402 - 13:33

شهرک شهید خرازی و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید

شهرک شهید خرازی، نام یکی از محله‌های تازه‌ساز منطقه ۲۲ تهران است که در سال‌های گذشته توسعه یافته و هم‌اکنون آپارتمان‌های زیادی برای پیش‌فروش در این محله وجود دارند.

شهرک شهید خرازی و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید

این یک مطلب تبلیغاتی به سفارش املاک گارن می باشد

شهرک شهید خرازی، نام یکی از محله‌های تازه‌ساز منطقه ۲۲ تهران است که در سال‌های گذشته توسعه یافته و هم‌اکنون آپارتمان‌های زیادی برای پیش‌فروش در این محله وجود دارند.

پیشینه ساخت شهرک شهید خرازی

در سال‌های گذشته که توسعه‌ی شهری ایجاد شد و برج‌سازی در منطقه ۲۲ اوج گرفت، سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح تصمیم گرفتند در منطقه ۲۲ برج‌های مسکونی بسازند تا بتوانند جمعیت زیادی را در این منطقه جای دهند.

همان‌طور که گفته شد، شهرک شهید خرازی جزو جدیدترین شهرک‌ها در منطقه ۲۲ است که البته نسبت به سایر شهرک‌های این منطقه جمعیت کمتری دارد و برج‌های آن همگی تازه‌ساز و لوکس هستند.

شهرک شهید خرازی یکی از محله‌های نوساز و جدید در منطقه ۲۲ تهران است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی از آب‌وهوای خوبی برخوردار است. به‌طور کلی، منطقه ۲۲ تهران آب‌وهوای خوبی دارد و یکی از دلایل آن نیز ارتفاع بیشتر نسبت به سایر مناطق و همین‌طور وزش بادهای غربی به سمت شرق است که تمام آلودگی‌ها را از این ناحیه خارج می‌کند.

شهرک شهید خرازی از سمت غرب به شهرک الهیه غرب، شهرک دانشگاه صنعتی شریف و بلوار اردستانی، از سمت جنوب به شهرک نگین غرب و از سمت شرق به شهرک امام رضا (ع) یا چیتگر محدود می‌شود.

این شهرک از نظر دسترسی و موقعیت مکانی نیز بسیار عالی است. از جمله دسترسی‌های مهم شهرک شهید خرازی می‌توان به بلوار اردستانی از سمت غرب و بلوار پژوهش از سمت شرق اشاره کرد. شهرک شهید خرازی بین بزرگراه‌های شهید همدانی و شهید خرازی قرار گرفته است و به‌همین دلیل نام شهرک را «شهید خرازی» گذاشته‌اند.

همان‌طوری که گفته شد، این شهرک به بلوار اردستانی از سمت غرب دسترسی دارد و این یعنی ساکنین محترم این شهرک می‌توانند از طریق بلوار اردستانی به اتوبان شهید فهمیده، آزادراه تهران-کرج، بزرگراه شهید لشکری و بزرگراه فتح دسترسی داشته باشند.

شهرک شهید خرازی در بخش شمال‌غربی تهران واقع شده است و به‌این‌ترتیب به دو بزرگراه تهران-کرج و آزادگان نیز نزدیک است و ساکنین این شهرک می‌توانند به‌سادگی به فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی و مسیر کرج دسترسی داشته باشند.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به شهرک شهرک شهید خرازی، ایستگاه مترو ایران‌ خودرو است که با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس می‌توانید از این ایستگاه به کلیه نقاط تهران تردد کنید. وجود ۵ پایانه حمل‌ونقل درون شهری در منطقه‌ی ۲۲ تهران نیز از دیگر امکانات این منطقه جهت عبورو‌مرور شهروندان از شهرک شهرک شهید خرازی به دیگر نقاط تهران و بالعکس محسوب می‌شوند.

مرکز خرید رزمال، مرکز خرید بام‌لند و مرکز خرید پارامیس از نزدیک‌ترین مراکز خرید به شهرک شهید خرازی به‌شمار می‌روند. این مراکز خرید، جزو مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران هستند که روزانه افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند و دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی هستند.

درمانگاه ولیعصر (واقع در انتهای بلوار کوهک)، درمانگاه میدان ساحل، درمانگاه آزاد شهر و بیمارستان تریتا (واقع در ضلع شمالی بزرگراه همت) از جمله نزدیک‌ترین مراکز درمانی به شهرک شهید خرازی به‌شمار می‌روند.

ایستگاه ۳۰ در پارک چیتگر، ایستگاه ۴۵ (کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج)، ایستگاه ۶۸ (شهرک باقری)، ایستگاه ۶۹ شهید قانع (شهر راه آهن)، ایستگاه ۷۶ شهید کاظمی (پمپ گاز چیتگر)، ایستگاه ۱۱۴ (دریاچه چیتگر) و ایستگاه ۸۰ (پردیس دانشگاه شریف)، نزدیک‌ترین مراکز آتش‌نشانی به شهرک شهید خرازی هستند.

جایگاه سوخت ۲۲۵ واقع در خیابان مولوی میدان ساحل، جایگاه سوخت ۲۰۰ واقع در اتوبان آزادگان بلوار کوهک، جایگاه سوخت واقع در خیابان ۲۴ متری زیبادشت بالا و پمپ بنزین واقع در خیابان غربی مجاور آزادگان، از جمله نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌ها به شهرک شهید خرازی به‌شمار می‌روند.

دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر)، آبشار تهران، بوستان جنگلی لَتمال کَن، پارک جنگلی چیتگر، بوستان جوان‌مردان، روستای واقع در ارتفاعات وردیج و واریش، پارک آبی اُ پارک، پردیس سوارکاری چیتگر، پیست دوچرخه‌سواری چیتگر، باغ ملی گیاه‌شناسی، شهرک سینمایی غزالی، دهکده‌ی آبی پارس و موزه اتومبیل‌های قدیمی نیز از جملع مراکز تفریحی و گردشگری نزدیک شهرک شهید خرازی هستند.

مسجد جامع ولیعصر واقع در بلوار کاج، خیابان سروستان نهم نیز نزدیک‌ترین مرکز مذهبی به شهرک شهید خرازی به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های شهرک شهید خرازی

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، در شهرک شهید خرازی تمامی برج‌ها و ساختمان‌ها نوساز هستند این شهرک یکی از بهترین و به‌روز‌ترین محله‌های منطقه ۲۲ به‌شمار می‌رود و در ساخت تمامی برج‌های آن از بهترین مواد درجه یک استفاده شده است. تمام برج‌های این شهرک در برابر زلزله و آتش‌سوزی مقاوم هستند.

شما عزیزان می‌توانید بسیاری از آپارتمان‌های شهرک شهید خرازی را به‌صورت اقساطی و در بازه‌های زمانی مختلف خریداری کنید. خریدوفروش آپارتمان‌ در منطقه ۲۲ یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود به‌شمار می‌رود. بسیاری از آپارتمان‌هایی که در این منطقه درحال ساخت هستند، پیش‌فروش شده‌اند و سازندگان این امکان را به خریداران می‌دهند که بتوانند خانه‌ی موردعلاقه‌ی خود را با روش‌های پرداختی مختلف خریداری کنند. علاوه‌براین، خانه‌های منطقه ۲۲ با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌شوند تا افراد به سرمایه‌گذاری در این منطقه ترغیب شوند.

شهرک شهید خرازی دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی است که این شهرک را بسیار جذاب کرده‌اند. سالن‌های ورزشی، مدرسه‌ها، مراکز درمانی، مراکز فرهنگی، انواع فروشگاه‌ها، فضای سبز و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و… از جمله امکانات این منطقه هستند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این شهرک این است که به مجتمع‌های تجاری مانند ایران مال، مجتمع تجاری و تفریحی تهران مال، رُز مال و پارسه نزدیک است. از جمله امکانات تفریحی نزدیک این شهرک می‌توان به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، آبشار تهران، روستای وردیج و واریش، پارک لَتمال کَن و آبشار تهران اشاره کرد.

در سال‌های گذشته شهرک شهید خرازی توانسته رضایت بسیاری از ساکنان خود را جلب کند. برج‌های این منطقه دارای امکانات رفاهی همچون سالن‌های اجتماعات، سالن‌های ورزشی، نگهبانی و لابی‌مَن هستند.

برج‌ها و ساختمان‌های شهرک شهید خرازی

در مجموع، این شهرک دارای ۴۴ برج و ۸۰۳۰ واحد مسکونی است. مساحتی که کل پروژه‌ها به‌خود اختصاص داده‌اند ۳۸ هکتار بوده و به سه ردیف جلو، وسط و آخر تقسیم شده‌اند. پیمان‌کارانی همچون تعاونی مسکن‌های آماد، هوافضا، رزمنده، لشگر ۲۷ (پارس کاشانه) نیروی زمینی (حفاظت بسیج لشکر ۱۰ و انرژی هسته‌ای و ستاد کل) است.

برج‌هایی که در ردیف جلوی شهرک قرار گرفته‌اند ۲۹ طبقه بوده و برج‌هایی که در ردیف‌های آخر هستند همگی ۲۵ طبقه دارند. برج‌های ردیف جلو پروژه‌ی آماد پشتیبانی، آماد دوکوهه، نیرو قدس، هوا فضا و ستاد کل هستند، برج‌های ردیف‌های وسط پروژه‌های نیروی زمینی، رزمنده و تعاونی مسکن‌های لشکر هستند و برج‌های ردیف آخر نیز پروژه‌ی لشکر ۲۷ هستند. به‌طور کلی، از تمام ۸۰۳۰ واحدی که در این منطقه تعریف شده است، تعاونی ستاد کل ۲۴۰ واحد، تعاونی مسکن نیرو زمینی ۱۱۰۰ واحد، تعاونی آماد و پشتیبانی ۲۷۷۶ واحد، تعاونی هوافضا ۸۱۰ واحد، تعاونی رزمنده ۲۴۰۰ واحد و تعاونی لشگر ۲۷ نیز ۱۱۸۰ واحد را به خود اختصاص داده‌اند.

برج‌های شهرک شهید خرازی در چهار تیپ A، B، C و D قرار می‌گیرند.

برج‌های تیپ A مستطیل‌شکل هستند و دو برج تیپ A کنار هم و در وسط دو برج با تیپ B قرار گرفته‌اند. این برج‌ها با آرایش B، A، A، B در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر برج تیپ A دارای 29 طبقه است که 25 طبقه‌ی آن مسکونی، 3 طبقه آن منفی (پارکینگ) و 1 طبقه آن لابی است و در هر طبقه‌ی آن هم ۶ واحد قرار دارد و در مجموع در برج‌های تیپ A ۱۵۰ واحد مسکونی وجود خواهد داشت. واحدهای برج‌های تیپ A دارای متراژ‌های 128 متری، 104 متری، ۱27 متری، 115 متری، 110 متری و 128 متری هستند. همان‌طور که گفته شد، در هر طبقه از این برج ۶ واحد وجود دارد که واحد شماره یک ۱۲۷ متری، واحد شماره دو ۱۰۴ متری، واحد شماره سه ۱۲۸ متری، واحد شماره چهار ۱۱۵ متری، واحد شماره پنج ۱۱۰ متری و واحد شماره شش نیز ۱۲۸ متر است.

برج‌های تیپ B به شکل مربع بوده و دو طرف برج‌های تیپ A قرار دارند و دارای 23 طبقه هستند که شامل 20 طبقه مسکونی 2 طبقه منفی (پارکینگ) و 1 طبقه لابی می‌شود. هر طبقه 8 واحد با متراژ تقریبی 110 متری را در خود جای داده است. برج‌های تیپ B در مجموع دارای 160 واحد هستند. واحدهای برج‌های تیپ B دارای متراژ‌های ۱۰۵ متری، ۱۱۰ متری، ۱۱۶ متری، ۱۱۲ متری و ۱۱۳ متری هستند. همان‌طور که گفته شد، در هر طبقه از این برج ۸ واحد وجود دارد که واحد شماره یک ۱۰۵ متری، واحد شماره دو ۱۱۰ متری، واحد شماره سه ۱۱۶ متری، واحد شماره چهار ۱۰۵ متری، واحد شماره پنج ۱۱۰ متری و واحد شماره شش ۱۱۲ متری، واحد شماره هفت ۱۱۳ متری و واحد شماره ۸ نیز ۱۱۰ متر است.

برج‌های تیپ C در دو ردیف کناری اول پروژه از سمت اتوبان همت قرار دارند و در واقع در 4 جهت مختلف بوده و به شکل 8 ضلعی هستند و دارای 29 طبقه شامل 25 طبقه مسکونی 3 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی هستند. در هر طبقه 8 واحد با متراژ تقریبی 110 متری وجود دارد و در کل هر برج ۲۰۰ واحد را در خود جای داده است. همان‌طور که گفته شد، در هر طبقه از این برج ۸ واحد وجود دارد که واحد شماره یک ۱۱۹ متری، واحد شماره دو ۱۰۹ متری، واحد شماره سه ۱۰۹ متری، واحد شماره چهار ۱۲۲ متری، واحد شماره پنج ۱۲۲ متری و واحد شماره شش ۱۰۹ متری، واحد شماره هفت ۱۰۹ متری و واحد شماره ۸ نیز ۱۱۹ متر است.

برج‌های تیپ D از سمت اتوبان شهید همت، آخر پروژه و از سمت بزرگراه آیت‌الله حکیم ابتدای پروژه قرار دارند. این بلوک‌ها دارای 23 طبقه شامل 20 طبقه مسکونی و 2 طبقه پارکینگ و 1 اطبقه لابی هستند. هر طبقه شامل 6 واحد با متراژ تقریبی 110 متر است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب شهرک شهید خرازی این است که برج‌های آن به یک‌شکل ساخته نشده‌اند و بلوک‌های A، B، C و D ظاهری متفاوت دارند و می‌توانند سلیقه‌ی افراد زیادی را پوشش دهند.

به‌طور کلی، بلوک C مربوط به آماد و پشتیبانی و تعاونی رزمنده است، بلوک‌های B3 و B4 و A3 و A4 بلوک‌های آماد نیروی قدس و آماد دوکوهه هستند و در ردیف روبه اتوبان شهید همت قرار دارند، بلوک‌های B1 و A1 و B2 و A2 پروژه هوافضا هستند، بلوک C1 و C2 مربوط به ستاد کل هستند، بلوک B5 و A5 و بلوک B6 و A6 مربوط به نیروی زمینی هستند، بلوک B7 و A7 و بلوک B8 و A8 مربوط به تعاونی رزمندگان هستند، بلوک B9 و A9 و بلوک B10 و A10 باز هم مربوط به تعاونی رزمندگان هستند، بلوک B11 و A11 و بلوک B12 و A12 هم مربوط به نیروی زمینی هستند، بلوک B13 و A13 و بلوک B14 و A14 هم مربوط به تعاونی رزمندگان هستند، بلوک B15 و A15 و بلوک B16 و A16 هم مربوط به لشگر 27 یا پارس کاشانه هستند، بلوک‌های D1 و D2 و D3 و D4 مربوط به لشگر 27 هستند که جزو واحدهای جنوبی به‌شمار می‌روند.

شهرک شهید خرازی

امکانات برج‌های شهرک شهید خرازی​​​​​​​​​​​

  • پارکینگ
  • انباری
  • سیستم شوتینگ زباله
  • سالن ورزشی
  • سالن اجتماعات
  • سیستم اطفاء حریق
  • سیستم سرمایش و گرمایش به‌صورت چیلر مرکزی
  • ۴ لاین آسانسور​​​​​​​

سرمایه‌گذاری در شهرک شهید خرازی

همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، شهرک شهید خرازی یکی از جدیدترین مناطق تهران به‌شمار می‌رود و هنوز خیلی‌ها درمورد آینده‌ی آن دچار شک‌وتردید هستند. تجربه ثابت کرده است که در پایتخت اگر روز ملک و زمین سرمایه‌گذاری کنید اصلاً ضرر نخواهید کرد. بسیاری از نقاط مهم شهر تهران که این روزها قیمت زمین و خانه در آن‌ها سربه‌فلک کشیده است، روزگاری زمین بایر بوده‌اند. می‌توان با سرمایه‌گذاری به‌موقع در محل‌های مناسب، آینده‌ای خوب برای سرمایه‌ی خود رقم زد.

با تمام این تفاسیر، همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، شهرک شهید خرازی از زیرساخت‌های شهری و مهندسی‌شده برخوردار است و تمامی امکانات رفاهی از ورزشگاه، فروشگاه و مدرسه گرفته تا درمانگاه، فضای سبز، پاساژهای بزرگ و هر چیزی که برای زندگی شهری ضروری است را در خود جای خواهد داد.

شهرک شهید خرازی در آینده به‌دلیل امکانات رفاهی مناسب، دسترسی‌های خوب و همچنین زیرساخت‌های مدرن و آب‌وهوای پاک، به موقعیتی عالی در تهران تبدیل می‌شود. به‌این‌ترتیب اگر شما می‌خواهید روی یک موقعیت آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنید، می توانید روی این منطقه حساب کنید. این شهرک تازه تأسیس موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و در سال‌های آینده به یکی از نقاط مهم شهر تبدیل می‌شود. اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید، می‌توانید یک یا چند واحد از آپارتمان‌های موجود در این منطقه را خریداری کنید؛ زیرا بی‌تردید منطقه ۲۲ درحال رشد و توسعه است و فضای شهری بسیار دل‌نشینی دارد و ساختمان‌های آن هم بسیار و مدرن و لوکس هستند.

کلام پایانی

شهید خرازی، شهرکی نوساز و لوکس است که از نظر اقتصادی، تجاری و تفریحی اهمیت زیادی دارد. منطقه ۲۲ تهران به‌واسطه‌ی مناظر طبیعی و مختلفی که دارد، موقعیت بسیار مناسبی را برای ساخت‌وساز ایجاد کرده است.

مرکز خرید رزمال و بام‌لند از بخش‌های مشهور در منطقه ۲۲ هستند. رزمال با طراحی بی‌نظیر خود در شمال میدان موج، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. مرکز خرید پارمیس نیز از دیگر بخش‌هایی است که به‌تازگی در حال بهره‌برداری بوده و بخش مهمی از سرمایه‌گذاری در این منطقه را شامل می‌شود.

مجموعه تفریحی ورزشی اُ پارک در منطقه ۲۲ تنها پارک آبی در تهران محسوب می‌شود و توانسته سهم اقتصادی ارزشمندی برای رشد منطقه ۲۲ داشته باشد. در ارزیابی‌های صورت گرفته، آینده‌ی اقتصادی روشنی در انتظار منطقه‌ی ۲۲ تهران است و به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند تا در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند. هرچه که میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه افزایش می‌یابد، تمامی بخش‌های منطقه‌ی ۲۲ رشد خواهند کرد.

در سال‌های گذشته به‌دلیل ساخت‌وساز گسترده در منطقه ۲۲، افراد زیادی به این منطقه مهاجرت کرده‌اند و این افزایش جمعیت باعث رونق تجاری از جمله تفریحات، خدمات و فروشگاه‌ها شده است. این اتفاقات منجر به ایجاد برج‌های منطقه ۲۲ با امکانات و شرایط متفاوت شد که دست مردم را برای خرید، اجاره و سرمایه‌گذاری در منطقه ۲۲ باز کرد.

 

 

برای دیدن املاک مربوط به شهرک خرازی اینجا کلیک کنید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358200
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما