شنبه 18 آذر 1402 - 13:15

ساخت و ساز در همسایگی باغ گیاه شناسی ملی

ساخت و ساز در همسایگی باغ گیاه شناسی ملی

ساخت برج های سر به فلک کشیده در ضلع شمالی باغ گیاه شناسی شاید مشکل بعضی از پرسنل ارتش و شهروندان را بابت دغدغه مسکن برطرف نماید ولی ماه هاست که فعالان محیط زیست منتظر توقف طرح جدید پهنه d شهرک چیتگر یا همان پهنه طبیعت هستند.

ارتش با طرح توانمندسازی با ثبت نام در سال های 98 و 99 شروع به پذیره نویسی سهام های 50 متری و سهام های 20 متری از پرسنل خود نمود که هرکدام 24 طبقه مسکونی را داراست نمود.

بنیاد تعاون ارتش با همکاری شرکت های سازنده در سال 1401 شروع به گودبرداری و ساخت و ساز نمود.

در اردیبهشت سال گذشته غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در بازدید از محل ساخت و ساز و باغ گیاه شناسی ملی ایران گفت: اجرای طرح ساخت و ساز بلوک های مسکونی در ضلع شمالی باغ گیاه شناسی ملی ایران خارج از چارچوب و ضوابط مشخص بوده است و احداث بالغ بر 5000 واحد در قالب 22 بلوک در این محل مشکلات متعددی از جمله مشکل آب و هوا و نقض استانداردهای ملی و بین المللی را برای باغ گیاه شناسی ملی به وجود خواهد آورد.

در 13 آبان نیز رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری می تواند برای حفظ حریم باغ گیاه شناسی به ذی نفعان پروژه در مجاورت باغ، زمین معوض بدهد.

شهرک مسکونی چیتگر دارای 5 فاز ساخته شده و در حال ساخت برای پرسنل ارتش جمهوری اسلامی خواهد بود. باید دید سرانجام پهنه طبیعت و باغ گیاهشناسی ملی به کجا خواهد رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=358084
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ارتش که شبانه روز داره میسازه پس چه کسی باید جلوی کار را بگیرد.خجالت آوره بخدا.

دیدگاه شما