چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 8:47

آیا حجاب ارمیا به مجریان ايران هم سرایت می کند؟

به گزارش بويرنيوز، در حالی که ماجرای برنده شدن ارمیای نسبتا با حجاب در آکادمی گوگوش، هنوز مورد پرسش و تحلیل بسیاری از منتقدان هنری، کارشناسان جامعه شناسی و حتی سیاستمداران داخلی است، برخی تحلیلگران اجتماعی پیش بینی تکرار این پدیده را محتمل می دانند و این بار احتمال رواج حجاب حتی برای مجریان شبکه های نسبتا پربیننده ماهواره ای را پیش بینی می کنند.

سادگی و آراستگی در بانوان محجبه موجب افزایش باورپذیری و برقراری ارتباط آنها با مخاطبان می گردد، هرچند نباید تاثیر آهنگ بیان را دست کم گرفت. به نظر می رسد برای شمار زیادی از مخاطبان این شبکه ها به غیر از تازه واردها، فیس و افاده ها و شوخی های سطحی دیگر چندان کاربرد و جذابیت ندارد، در عین حال تحلیلگران اجتماعی بر این باورند که میل به تجدد و تغییر ذائقه در هشت سال گذشته در خانواده های سنتی افزایش یافته، اما بن مایه های سنتی در انتخاب و تلقین پذیری آنان چندان کاهش پیدا نکرده است.

اکنون بر خلاف دهه هفتاد، عموم اقشار مردم چه شهری و چه روستایی، از بانوان مجری تلویزیون آراسته به نماد مذهب استقبال می کنند و برخلاف گذشته که آراستگی را با فیس و افاده همراه می دانستند، امروزه به آن توجه بیشتری می کنند.

همچنین توجه به متن گفتاری و ادبیات مجریان، بیش از گذشته در معرض نقد و توجه قرار گرفته است؛ به همین دلیل گاه ادبیات و خوش بیانی برخی بانوان مجری در تلویزیون، بیش از زیبایی و آراستگی شان مورد توجه قرار می گیرد.

همزمان بینندگان شبکه های تازه صداوسیما که با آنتن دیجیتال دریافت می شود و جام جم جمهوری اسلامی به دلیل به روز بودن و توجه به خواسته های مخاطبان رو به افزایش است.

آراستگی، خوش بیانی، استحکام شخصیت و نیز زیبایی مجریان در جذب مخاطب موثر بوده و باعث می شود انتقال پیام به بینندگان بهتر صورت گیرد. این شاخص ها در بین مجریان زن و مرد مشترک است. احسان علیخانی و ژاله صادقیان از جمله مجریان داخلی موفق هستند که در جذب مخاطب و انتقال پیام موفق بوده اند و در مثال خارجی می توان به فرناز قاضی زاده و عنایت فانی اشاره کرد.

در بین بانوان چه در شبکه های داخلی یا خارجی وضع کمی فرق می کند. جالب تر این که می بینیم تفاوت نسبتا آشکاری بین شبکه های پنج گانه رسمی و شبکه های برون مرزی وجود دارد. بانوان مجری در شبکه های برون مرزی آزادی بیشتری در انتخاب مدل و رنگ پوشش دارند و به زبان دیگر، نوعی تبعیض برای بینندگان داخلی و خارجی اعمال می شود، شاید نه به دلیل سیاسی بلکه به دلیل تنوع و به روز بودن این شبکه هاست که توانسته اند مخاطبان بیشتری از داخل و خارج جذب کنند.

منبع: رسانه ایران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35765
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما