سه شنبه 14 شهریور 1402 - 10:06

۹۰ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردارند/واکنش به برخی اخبار استخدامی

بویرنیوز ، مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰۰روستای این استان از نعمت گاز بی بهره آمد.

«ریحان بهادر» در نشست با خبرنگاران افزود: از مجموعه ۱۸۵۸ روستای این استان ۱۲۲۱ روستا واجد شرایط گاز دار شدن بوده که تاکنون ۱۰۵۸ روستا گاز دار هستند.

وی اظهار کرد: در مجموع هم اکنون ۸۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد گاز می باشند. و ۹۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

بهادر تصریح کرد: از مجموع ۸۰۰هزار نفر جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۲۷ هزار مشترک از گاز برخوردارند. همچنین پنج هزار و ۸۶۵ کیلومتر شبکه توزیع گاز طبیعی در استان داریم.

وی ادامه داد: شهرستان گچساران از لحاظ گازرسانی شهرستان سبز است که همه روستاهای واجد شرایط گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان صعب العبور و کوهستانی است و کار کردن و گازرسانی در استان نسبت به سایر استان‌ها هزینه بر است.

بهادر تاکید کرد: مطالعات، طراحی و برآورد ریالی روستاهای واجد شرایط گازرسانی استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام داده ایم.

وی اظهار کرد: گازرسانی به روستاها، مهاجرت معکوس را در استان کهگیلویه و بویراحمد تسریع می بخشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به این استان مجوز گازرسانی به روستاهای واجد شرایط داده شد که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این تعداد روستا برآورد شده است.

بهادر افزود: با گازرسانی به ۱۵۱ روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۴۰ هزار نفر جمعیت با اعتباری بالغ بر۲۱۲ میلیارد تومان در دولت سیزدهم، روستاهای بهره مند از نعمت گاز این استان به ۱۰۵۸ روستا رسیده است. تا قبل از دولت سیزدهم تعداد روستاهای گازرسانی ۹۰۷ روستا بود.

وی اظهار کرد: طی هفته دولت امسال گازرسانی به ۲۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شد ۱۰ روستا افتتاح بود، همچنین ۲۰ پروژه صنعتی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان بهره برداری و کلنگ زنی شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تولید و مصرف گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ناترازی است و تولید استان کمتر از مصرف است که انتظار داریم مردم استان به بهینه سازی و فرهنگ صحیح مصرف توجه کنند.

بهادر تصریح کرد: ۹۶ درصد مصرف کنندگان گاز استان کهگیلویه و بویراحمد را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.

وی در رابطه با موضوع استخدام بدون ضابطه و بدون آزمون نیرو در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استخدام ها براساس آزمون انجام می شود و وزیر و من مدیرعامل نمی توانیم کسی را به عنوان نیروی رسمی و یا قراردادی به کار بگیریم اما کارهایی داریم که برون سپاری شده اند که به صورت حجمی نیرو مقطعی برای دو سه ماه به کار گرفته می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356740
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما