چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 11:23

کهگیلویه و بویراحمد استان اول در کاهش متوفیان جاده ای کشور

بویرنیوز– استان کهگیلویه و بویراحمد طی آمار 3 ماهه اول سال 1402، رتبه نخست کاهش متوفیان تصادفات جاده ای را در بین 31 استان کشور کسب کرد.

عابد محمدی گفت: آمار تلفات تصادفات رانندگی در راه های برون شهری و روستایی در سه ماهه ی اول سال 1402 طبق آمار سازمان پزشکی قانونی به عنوان متولی آمار تصادفات رانندگی استخراج شده است که نشان می دهد استان کهگیلویه و بویراحمد با منفی 31/8 درصد کاهش تلفات تصادفات جاده ای در سه ماهه اول، در بین 31 استان کشور رتبه اول را در خصوص کاهش تصادفات کسب نموده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلفات سه ماهه تصادفات جاده ای در سال 1401 از تعداد 66 نفر به 45 نفر در سال 1402 رسیده که این آمار کاهش 32 درصدی و کسب رتبه اول کاهش تلفات موید همین موضوع است. محمدی اظهار داشت در استان کارهای ایمن سازی خوبی انجام شده است که همین اقدامات بازدارنده ایمنی در استان انجام ما را به این موفقیت ارتقاء داده است.

مجموعه اقدامات ایمنی انجام شده به شرح ذیل ارائه می گردد:

1 – در راستای ایمن سازی احداث، بهسازی و آسفالت 149 کیلومتر راه روستایی با اعتباری قریب به 5000 میلیارد ریال انجام شده است. لکه گیری و روکش آسفالت 414 کیلومتر راههای اصلی، فرعی و روستایی در کمتر از 2 سال فعالیت دولت با اعتباری بالغ بر 8000 میلیارد ریال که معمولاً کمتر در راههای روستایی انجام می شد در این مدت بیش از 80 کیلومتر راه روستایی، روکش آسفالت گردید که بالغ بر 260 کیلومتر روکش آسفالت راههای اصلی، فرعی و روستایی در راستای ایمن سازی معابر برون شهری هم اکنون در حال اجراست.

2- به جهت حذف تصادفات رخ به رخ که در بزرگراهها کام مردم را تلخ نموده بود 29 کیلومتر جدا کننده فیزیکی (نیوجرسی ) با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از مجموع 203 کیلومتر بزرگراه تحویلی سازنده (راه و شهرسازی) توسط این اداره کل طی دو سال اخیر انجام شده است که مجموعآ کل آمار 53 کیلومتر در سطح استان است که 20 کیلومتر توسط عوامل اجرایی این اداره کل در دست اجراست.

3 – حذف و اصلاح حداقل 15 نقطه حادثه خیز پر هزینه دیربازده و بیش از 60 نقطه حادثه خیز کم هزینه و زود بازده با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال که 56 نقطه حادثه خیز مصوب سال 1395، از ابتدای فعالیت این دولت 25 نقطه اصلاح و رفع خطر گردیده است؛ 11 نقطه حادثه خیز در حال اقدام و 27 نقطه در سفر دوم ریاست جمهور از اهم برنامه های پیشنهادی این اداره کل بود که ارائه شده است.

4 – اجرای روشنایی تونل ها با تکنولوژی روز (ال ای دی) 3 دستگاه تونل انجام گرفته است و هم اکنون 6 دستگاه تونل توسط این اداره کل در دست اجراست. در تقاطع ها و نقاط مستعد خطر در سطح استان جهت ایمن سازی خصوصاً در پیک شب و نقاط مه گیر با هماهنگی پلیس راه و اخذ موافقت نامه های اصولی طبق ظوابط اجرایی سازمان راهداری اقدامات قابل توجهی با آمار بالای 20 نقطه ایمن سازی شده است؛ ضمن اینکه در معابر برون شهری جهت هدایت رانندگان و وسائط نقلیه با هدایت تابلوهای اطلاعاتی، اخباری و خط کشی جاده ها در سه خط انجام شده است و الزاماً هدایت در شب طبق ضوابط اجرایی و استاندارد روز دنیا با هدایت تابلوهای جاده ها، تودلی موجود در گاردریل ها و خط کشی ها انجام می گیرد و به جهت صرفه جویی در مصرف برق به جزء تقاطع ها، نقاط مه گیر و تونل ها و مبادی ورودی شهرها عملاً روشنایی در طول یک معبر بزرگراهی و غیره منسوخ شده است

5– به جهت کاهش سرعت مطمئنه در معابر، در کنار تابلوهای محدودیت سرعت 14 سامانه جدید حمل و نقل هوشمند ( دوربین های نظارت تصویری و دستگاههای تردد شمار) با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال راه اندازی و بهره برداری شده است که بهره برداری از 5 سامانه جدید نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356657
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما