شنبه 4 شهریور 1402 - 16:01

وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد/از وعده های سلامت به مردم تا نگرانی از عدم ثبات مدیریتی در مجموعه اصلی درمان استان

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

بهرام عین‌اللهی، در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دولت گفت: وزراء به نمایندگی از هیأت دولت به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و ضمن بررسی مشکلات، پروژه‌های هفته دولت را افتتاح خواهند کرد.

سفر وزیر بهداشت نیز به نمایندگی از مجموعه دولت و به مناسبت هفته دولت برای افتتاح طرح های بزرگ این هفته صورت گرفته است.

بهرام عین اللهی گفت: حتی یک نفر از این استان برای درمان نباید از کهگیلویه و بویراحمد بیرون برود هر دستگاهی که نیاز شما باشد در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۴۰ دستگاه پیشرفته در کشور توزیع کردیم و عمدتاً برای مناطق محروم هستند لذا نباید بیماران این استان مجبور به رفتن به شیراز شوند.

وی همچنین گفت: در خصوص نیروی متخصص اولویت شما با نیروهای بومی باشد چرا که غیر بومی‌ها به هر دلیل یک روزی از این استان باز می‌گردند.

عین‌اللهی در ادامه با تعریفی از درمان اولیه و درمان ثانویه گفت: درمان ثانویه در خصوص جراحی قلب و ارتوپدی و سایر اقدامات دیگر است باید به سمتی حرکت کنیم که خدمات بیمارستانی کامل باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید در خود یاسوج کاملا مجهز باشید هیچ چیزی نباشد که در جای دیگری وجود داشته باشد و در یاسوج نداشته باشید پول‌ها و هزینه‌ها را یکجا متمرکز کنید بهتر است چند مرکز مجهز و کامل باید در خود یاسوج باشد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان لوکس و لاکچری در یاسوج دارید گفت: به معاونین خودم خواهم گفت که هر نیازی باشد برآورده کنند برخی از مسائل منطقه‌ای و جغرافیایی را هم کنار باید گذاشت.

وی گفت: این استان حتی می‌تواند پذیرای گردشگری سلامت در کشور باشد آب و هوای بسیار خوبی اینجا وجود دارد که در بسیاری از جاهای کشور نیست شیراز قطب گردشگری سلامت است اینجا حتی می‌تواند از شیراز هم بهتر باشد.

این وزیر دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه شما حتی می‌توانید در بحث تجارت دارو جایگاه خوبی باشید گفت: اینجا معدن داروهای گیاهی است می‌توان از این حیث بحث توسعه تجارت دارویی را هم داشته باشید صنایع دارویی باید از اینجا شکل بگیرد زیرا تپه‌ها و مراتع بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارید.

وی گفت: ثبات مدیریت را می‌خواهیم، وقتی تصمیم به حضور یک مدیری گرفته می‌شود باید از قبل بررسی‌های لازم صورت گرفته و وقتی شایستگی آن را می‌بینند اجازه دهند تا بر پست خود بماند نه اینکه مدیری بیاورند و بعد از چند ماه او را عوض کنند، این در واقع به هم ریختگی ایجاد می‌کند و باعث بی‌رغبتی در ادارات می‌شود.

آیت الله حسینی نیز در دیدار با وزیر بهداشت بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های خوبی صورت گرفته که نیاز به تکمیل دارند.

وی افزود: اگر این زیرساخت‌ها تکمیل شوند از فرسایش بیت المال جلوگیری خواهد شد، یکی از مشکلات ما طولانی شدن تکمیل طرح‌ها می‌باشد، که گاه برخی از آنها ۱۰ الی ۲۰ سال طول می‌کشد تا به اتمام برسند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این روند طولانی باعث فرسایش یا از رده خارج شدن برخی تجهیزات آنها می‌شود ادامه داد : پتروشیمی گچساران یکی از طرح‌هایی بود که به دلیل طولانی شدن باید ۱۵۰ مورد آن بازسازی مجدد صورت می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه گزارشاتی به ما از ادارات می‌رسد تصریح کرد: یک فضاهایی ایجاد می‌کنند که شایسته نیست کاری که حساس است و به زندگی و حیات مردم وابسته است را باید به دور از هرگونه بی ثباتی انجام داد باید به ثبات برسیم و در هر حوزه‌ای که بی‌ثباتی شکل بگیرد ضرر خواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356579
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما