سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 - 16:42

خاتمی: اگر پیغمبر خدا هم بیاید مشکل کشور حل نمی شود!

سید محمد خاتمی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری از سوی اصلاح طلبان، روز گذشته در دیدار با جمعی از جانبازان و ایثارگران یادآور شد: « اگر پیغمبر خدا هم بیاید و همین رویه هایی که موجود است ادامه پیدا کند، مشکل کشور حل نمی شود!»

به گزارش بويرنيوز، سید محمد خاتمی در این دیدار با بیان اینکه اشکالی ندارد افراد منتقد اصل ولایت فقیه باشند گفت: «ما نمی توانیم توقع داشته باشیم کسی بیاید که با جمهوری اسلامی مخالف است و در جمهوری اسلامی قانون اساسی مبنا است. هیچ اشکالی ندارد که افراد به اصول قانون اساسی نقد داشته باشند. ولایت فقیه نیز یکی از اصول قانون اساسی ما و مورد قبول است!»

خاتمی در ادامه این دیدار برخلاف نظرات رهبر معظم انقلاب معتقد است، ایران در انزوای بین المللی قرار گرفته است و برای برون رفت از این بحران باید کسی بیاید با ساز و کار مناسب: « ثانیاً ما با خطرهای فراوانی روبرو هستیم که موجودیت نظام را تهدید می کند. فشارهای خارجی، انزوای بین المللی و … حتماً باید رئیس جمهوری آینده در این زمینه ساز و کاری در دست داشته باشد که کشور را از این بحران بیرون ببرد.»

خاتمی در حالی سخنان خود را در این جلسه ادامه می داد که مدعی می شود حق داشتن انرژی هسته ای در زمان دولت او به رسمیت شناخته شده بود :« مگر حق داشتن تکنولوژی صلح آمیز هسته ای در زمان ما به رسمیت شناخته نشد؟ چه دستاوردی از این بالاتر؟ ما را به عنوان کسی که حق دارد تکنولوژی هسته ای (نه فقط انرژی هسته ای) داشته باشد هم در قطعنامه آژانس به رسمیت شناختند و هم آن سه گانه اروپا با ما مذاکره داشت.»

خاتمی در ادامه می گوید: « اگر پیغمبر خدا هم بیاید و همین رویه هایی که موجود است ادامه پیدا کند، مشکل کشور حل نمی شود! رئیس جمهوری باید در این زمینه حرف داشته باشد، یعنی دفع فشارهای خارجی که اولین زیانش هم متوجه مردم خوب ما است. باید برنامه داشته باشد و بتواند اقدام کند و ابتکار داشته باشد و فشارها را کم کند، البته طبعاً باید سیاست ها عوض شود.»

خاتمی وضعیت امنیتی کشور را بسیار ناگوار عنوان کرد و گفت: « وضعیت امنیتی کشور وضعیت بسیار ناگواری است. منظورم فضای امنیتی حاکم بر کشور است. نمی توان به صورت امنیتی و نظامی کشور را اداره کرد؛ شاید بتوان برای مدتی آرامش ظاهری پدید آورد، اما با ادامه این روند اعتمادها گسسته می شود و جامعه از درون مستعد ناآرامی می شود؛ صرف نظر از این که این نحوه اداره کشور ظلم فاحش است.

باید حاصل این انتخابات این باشد که دلها به هم نزدیک شود و کینه ها از بین برود و فضای امنیتی تبدیل به فضای باز سیاسی شود.»

خاتمی سخنان خود را اینچنین به پایان می رساند: « اگر همه امکانات در اختیار قرار بگیرد و شرایط فراهم باشد سه تا چهار سال طول می کشد تا کشور به نقطه صفر برنامه چهارم برگردد، یعنی برسیم به وضعیت سال 1384. یعنی نه فردا تورم یک رقمی می شود و نه اشتغال انفجاری ایجاد می شود و نه مشکلات خارجی یک شبه حل می شود. نه محیط کار و علم و پژوهش یک روزه گلستان می شود. اگر هماهنگی کامل باشد اندک اندک مشکلات حل خواهد شد ولی انتظار معجزه نباید داشت. در یک کلام اگر رویکردهایی که منجر به این وضع شده است عوض شود، می شود کار کرد که متأسفانه هنوز نشانی از آن نمی بینیم. من هم شخصاً باید تصمیم بگیرم، ولی مطمئن باشید که از اتخاذ هر تصمیمی که موجب افزایش هزینه برای ملت شود اجتناب خواهم کرد.»

بولتن نيوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35642
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صادق گفت:

    حقیقتا او یک دانششمند فاضل، مدیر و مدبر و متین و مردمی است. به خدا مثل جانم دوستش دارم. هر کلمه از حرفهاش دنیایی از فهم و معرفت است

    • ناشناس گفت:

      صادق خان سغی کن مثل خودت که هیچ مثل جان کل فامیلت دوستش داشته باش یاد ت رفته که خاتمی خودش خودش هشت سال مملکت را به باد فنا داد یاد رفته که سایت نطنز ر چهار کش.ر اروپایی پلمپ کرده بودند هیچ اراده ای از خود نداشتیم یادت رفته قتلهای زنجیره ای توسط حامیان خاتمی انجام شد یادت رفته فضایی جامعه اینقدر بی بندبار شده بود که به زن حامله رحم نکردند تو بیابان شکمش را پاره کرده بودند یادت رفته ارازل اوباش چه بلایی سر مردم اورده بود که روز روشن دختر و زن مردم را با زور ازشون میگرفتن یادت رفته که اختلاس سه هزار میلیاردی از دولت خاتمی زده شد و…. پس اینقدر دوستش نداشته باش پون تب میکی مریض میشی

      • سامان گفت:

        بهتراست همه برای ساختن ایرانی فارغ ازدروغ وریا وتنگ نظری تلاش کنیم. زنده بادخاتمی

      • بینا گفت:

        برادر من چه انصاف بد نیست…پارس جنوبی در زمان کی گسنرش پیدا کرد؟شرکت های بزرگ نفتی چون توتال در زمان کی وارد پروِژه های نفتی کشور شد؟امار های فساد و فحشا جرم و تجاوز در زمان کدام دولت سر به فلک گذاشته است؟فضای امنیتی.دستگیری های فعله ای روزنامه نگاران دانشجویان بازنشسته کردن استاتید دانشگاه در زمان کدام دولت انجام شد؟(صدای فرزند شهید مطهری از دستگیری های فعله ای هم در امد)…مگر نه در زمان خاتمی بود؟اختلاس 3000 میلیاردی در زمان خاتمی بود؟(این یکی دیگه واقعا شاهکار بود)در زمان کی 8 ساله کسی 12 هزار میلیارد درامد به دست اوررد؟در زمان کی ارزش پول به کمترین حد خود رسید؟در زمان کی تورم سر به فلک گذاشت؟کی بود گفت انقدر قطعنامه صادر کنین تا قطعنامه دونتون پاره بشه؟؟(تحریم جدید می دونی قرار نفت مقابل غذا و دارو باشه؟)پراید 20 میلیونی و ماست 7000 هزار تومانی رکورد بی نظیر خدمت بی منت دولت بر مردم بود!مگر قرار نبود كه این دولت برمدارعدالت بچرخد؟

        • بینا گفت:

          بویر نیوز این چه طرز حذف مطلبه!شما کل متن رو با ویراش نا بجا ناقص کردی!برادر من شما چطور نسبت دادن قتل زنجیره ای به خاتمی رو منتشر می کنی اما جواب من رو به این تهمت سانسور و متن رو ناقص می کنی؟
          ((دستگیری های فعله ای روزنامه نگاران دانشجویان بازنشسته کردن استاتید دانشگاه در زمان کدام دولت انجام شد؟(صدای فرزند شهید مطهری از دستگیری های فعله ای هم در امد((قسمت حذف شده در مورد قتل های زنجیره ای..برخورد با عناصر خودسر))مگر نه در زمان خاتمی بود؟))…خوب کل جمله رو حذف می کردی…درود بر راستی و درستی…چیزی که 8 ساله در کشور وجود ندارد…درود بر خاتمی

      • صادق گفت:

        اینقدر رذیلانه دروغ نوشتی که ارزش جواب دادن نداری
        شما شب را روز و سفید را سیاه نشان دادی.
        سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین شکند قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود.
        خاتمی در دل مردم جای دارد. حالا شما هی تهمت بزن و دروغ بگو

        • جواب به صادق گفت:

          صادق برو در مورد نشست ننگین سعد آباد تهران که توسط حسن روحانی(یار جون جونی خاتمی) با وزرای خارجه انگلیس و … تحقیق کن به جوابت میرسی.

      • حسین گفت:

        به نظر بنده جنابعالی این 8 سال یا مثل اصحاب کهف خواب بودی یا واقعا اینقدر بهت رسیده که اینجوری حرف می زنی بابا بی خیال . پدر همه در اومده از سیاست خارجی گرفته تا گرونی و ….

    • کارمند گفت:

      آره جون خودت اگر وزیرو وکیل هایش که هم اکنون سخنگو ویا به شغل جاسوسی وچاپلوسی اجانب اشتغال دارند برگردن حتما ایران گلستان می شود وخیلی چیزها در نهایت ازادی قرار می گیرند نتیجه ازادی دوران خاتمی به مرحمت دوستان خاتمی خوب زاد وولد کرده ونوزاد برهنگیش وخیلی چیزهای دیگر را که قابل گفتن نیست در کف خیابانها می بینیم .مگه با گفتمان تمدنش چقدر عرض ارادت کردبه غرب وامریکاییها چه عایدش شد .ما از اوضاع موجود دلخوریم اما قرار نیست شرف ایران اسلامی وحاصل خون هزاران جوان غیرتمند را به حراج بگذاریم .خاتمی در مورد امنیت راست میگه چون خیانت کاران به این ملت هنوز ازاد ورها هر طور که دوست دارند میزنند ومیرقصند والبته درست میگن چون همین حضرات جرات امدن توی کف خیابانهای تهران را ندارند چون چندین وچند بار در مراسمات مختلف امدند که بیایند اما نشد .یادت نرود مردمی که برای ایران هزینه کرده اند حتی در بدترین شرایط به این جور ادمها باج نمی دهند.

      • بینا گفت:

        غرب ستیزی به قیمت شرق پرستی؟باج یعنی ورود جنس بی کیفیت چینی!باج یعنی تکنولوژی قدیمی نیروگاه روسی!باج یعنی خالی شدن میدان نفتی گازی مشترک با همسایه جنوبی!
        انگ خود فروشی بیگانه پرسی به کوچک ترین تجمعات اعتراضی به فریاد های منتقدین نسبت به بی عدالتی های اجتماعی .اختلاس های میلیاردی نتیجه تفکرات افرادی چون شماست!کارمند عزیز تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد!مشخص خواهد شد خیانتکاران به ملت ایران چه کسانی بودند!
        زاد و ولد در کف خیابان از دستاورد های دولت خدمتگزار 8 ساله بود.شکم گرسنه ایمان ندارد!ز هر دری فقر وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود…

    • همشهری گفت:

      اگه خاتمی بخار داشت 8 سال دوره خودش کاری میکرد.تمام کسایی که وارد عرصه انتخابات شدند فقط بلدن دست رو ضعف های کشور بذارن و از طریق خراب کردن بقیه برا خودشون نردبان بسازن و بالا برن.هیچکدوم یک برنامه جامع برا اداره کشور رو نکرده.در ضمن خاتمی رد صلاحیت میشه.شک نکنید.فکر نکنید ضعف های احمدی نژاد رو خاتمی میتونه برطرف کنه.هیچ کدوم نمیتونن.اصلا برنامه ندارن.3رییس جمهور قبلی هیچ کدوم موفق نبودند.امیدوارم اینبار کسی با برنامه جامه وارد عرصه انتخابات بشه.

  2. شهروند گفت:

    اگر بیاید حماسه ای دگر در راه است همچون دوم خرداد76 زنده باد مخالف من

  3. سامان گفت:

    صحبتهای خاتمی حرف دل90درصدملت ایران است منتها بصورتی که بشود درفضای کنونی باکمترین هزینه بیان کرد.

  4. شهرام گفت:

    باسلام مامردم جقدربیچارهستیم که باید برای اشخاص سیاسی به جان هم بیفیدیم بسیاری ازاین اقایان سیاسی به ثروتمند تبدیل شدن ..

  5. ایرانی گفت:

    با سلام هموطنان عزیز خاتمی کسی بود که جلوی رویش نیروگاه نطنز را پلمپ کردن جیکش در نیومد این بود غیرت یک ایرانی ؟

  6. ناشناس گفت:

    خاتمی

  7. فرهنگی گفت:

    زنده باد مخالف من

  8. رضا گفت:

    تنها کسی که بتونه مملکت مارو ازین سیا بختی نجات بده فقط خاتمی است و درمورد دولت آقای باعدالت حرف نزنی بهتره مثل نخورده ها خوردن

  9. محمد گفت:

    خاتمی مظهر عزت ایران در دنیاست ، گفتگوی تمدنها در زمان او اوج گرفت اما تقابل با دنیا در زمان ……..

  10. ساسان گفت:

    دوستان وبرادران عزیزی که قصدتخریب خاتمی عزیررا دارند ا  حتمالا درجامعه ودربین توده ملت قرارندارند تا گرانی های افسارگریخته که واقعا کمرقشروسیعی ازملت راشکسته وعملا باعث متلاشی شدن خیلی ازخانواده ها شده راببینند یااحتمالادچاربعضی ازتعصبات هستند دوستان بیایید بدورازهرگونه تعصب وخودپرستی به احیای فرهنگ راستی وجوانمردی در کشورعزیرمان بکوشیم

  11. نفس باد صبا گفت:

    هر چند امروزه فشارهای اقتصادیی هست که خیلیش دلیلش خواب امثال جناب آقای خاتمی و دوستانشونه
    اما فکر نکنم آبرویی برای خاتمی و بویژه افرادی که پشت عبای شکلاتی ایشون قایم شدن باقی مونده باشه.

    مهم ترین عیب خاتمی همینه! عبایی که خیلی ها زیرش قایم می شن! برید خاطرات جک استرو رو بخونید از دیپلماسی این آقایون! شاه سلطان حسین که یادتونه! برادر عبدالله و عطا الله یادتونه! مجلس ششم و دوستان ایشون یادتونه! نکنه تیر 78 یادتون رفته، الان که دیگه دست همشون رو شده! کجان اون آدم هایی که کلی هزینه به ملت تحمیل کردن! مگه همشون کاسه لیس غرب نشدن! دستگاه ساندویچ مجلس ششم که یادتونه! طرح بومی شدن کنکور و محروم کردن مناطق محروم از دانشگاه ها طی سال های 79 تا 83 یادتون رفته؟ نوع تفکر خاتمی مشکل سازه! این آقا خیلی فانتزیه! بعد ریاست جمهوریش هم که بماند!
    حرمت قلم و رسانه بهم اجازه بازگو کردن خیلی از مظالب رو نداد.

  12. رضا گفت:

    سیاست خارجی که مایه ذلت باشد افتخار نیست خاتمی در دل اکثر ملت جای دارد تخریب ایشان برعکس جواب می دهد بر حامیانش می افزاید

  13. از یاسوج منطقه سادات محمودی گفت:

    درود بر خاتمی در دوران این بزرگوار ما در عسلویه کار میکردیم کار فراوان و حقوق بموقع ولی حالا کار با ذلت حقوق 5ماهی یکبار در این دوره باید مزد به ریال بگیری و با دلار خرج کنی یادت بخیر سیدما که در دورانت هرگز بدون شام نخوابیدیم

  14. در جواب ایرانی گفت:

    در اون موقع عمل کرد در نطنز بجا بود بهتراز حالاست که اب خوردن گیرمون نمیاد

  15. ميهن پرست گفت:

    گفتگوي تمدن ها

  16. محسنی گفت:

    دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد8 سال فقط دروغ بوده و لجبازی و تهمت به دیگران،ریاکردن، حذف منتقد، دوران خاتمی نفت با هشت دلار چقدر کارهی بزرگی انجام داد مثل پارس جنوبی، بالارفتن عزت ایرانی، ترجیح دادن منافع ملی بر شخصی……………………………

  17. نننننننننننن گفت:

    خاتمی سیاستمدار دنیاست

  18. اردوان گفت:

    محمد خاتمی مرد بزرگ وارزشمندیست .خدا رحمت کند پدر ومادرش را که چنین فرزند شایسته ای را تحویل جامعه داده است .

  19. ناشناس گفت:

    به نظر من کار از کار گذشته وباید به فکر معجزه ای باشیم

دیدگاه شما