دوشنبه 16 مرداد 1402 - 16:00

چند مطالبه عمومی از رئیس جدید دستگاه قضا کهگیلویه و بویراحمد/از تعیین تکلیف اختلاس های میلیاردی تا تصمیم گیری در خصوص مجوزهای برداشت از حساب ادارات

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

۲۰ تیر ۱۴۰۲ بود که محبوب افراسیاب با حکم رئیس قوه قضائیه بعنوان رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

در ادامه اقدامات خوب دکتر نگین تاجی در دادگستری استان، مردم اما چند مطالبه مهم از دکتر افراسیاب دارند.

سرعت در تعیین تکلیف نهایی اختلاس های میلیاردی 

تعیین تکلیف پرونده اختلاس های میلیاردی در برخی دستگاه های استان که قرار بود کیفرخواست آنها صادر شود یکی از خواسته های مردم است.

مردم و البته برخی از کارمندان دوست دارند وقتی اختلاس مشخص و اعمال خلاف قانون ثابت شده سریعتر حکم افراد دخیل در این بی اعتمادی ها به صورت قاطع و بازدارنده انجام و اعلام عمومی شود.

تعیین تکلیف حکم های برداشت از حساب برخی دستگاه ها 

کارکنان برخی از دستگاه ها گلایه مند هستند. که حسابشان به صورت گاه و بی گاه با شکایت پیمانکاران مسدود میشوند.

آنها میگویند مطالبات پیمانکار از محل بودجه عمرانی است اما در نهایت آنها حکم بر روی همه حساب ها میگیرند و دست آخر هم از حساب جاری که مستقیماً با خدمات به مردم و امرار معاش کارمندان مرتبط است ، برداشت صورت می‌گیرد.

استمرار روند خوب کاهش زمان رسیدگی به دعاوی

یکی از اتفاقات در سالهای اخیر کاهش زمان رسیدگی به دعاوی در دادگاه های استان است، این روند اگرچه خوب است اما انتظار مردم کاهش ژمان رسیدگی به پرونده ها و افزایش بیش از پیش کیفیت صدور آرا است.

برخورد قاطع با فساد درون دستگاه

اساس اعتماد به هر دستگاهی پایبندی خودش به قوانین است ، طبعاً دستگاه قضا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در سالهای اخیر اقدامات خوبی در تنبیه و توبیخ کارکنان و حتی قضات خاطی در کهگیلویه و بویراحمد شده است، تداوم این رویه قطعاً اعتمادها به دستگاه قضا را دوچندان می‌کند و البته انتظار مردم نیز هست.

آرای بازدارنده در خصوص مخلان امنیت و دست درازان به بیت المال و منابع طبیعی

یکی دیگر از خواسته های افکار عمومی صدور آرای بازدارنده تر برای افرادی است که با اقداماتشان محل امنیت عمومی شده اند و یا اینکه در زمینه تضییع حقوق عمومی و دست درازی به منابع طبیعی پرونده هایی داشتند.

به گزارش بویرنیوز این گوشه ای از مطالبات مردم و کارکنان کهگیلویه و بویراحمد است و البته در این باره با نظرخواهی از مردم بیشتر خواهیم نوشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما