دوشنبه 5 تیر 1402 - 13:23

واکنش آقای مدیرکل به انتقادها از راهداری در تصادف خونین تریلی در یاسوج

بویرنیوز– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اسفندماه تاکنون پیگیر احداث حوضچه شن در منطقه دشت روم هستیم و وزارتخانه در چند روز اخیر موافقت خود را با احداث این حوضچه اعلام کرد، مجوز مناقصه در روز 28 خردادماه صادر شد و اعتبار آن پیش بینی شده است.

عابد محمدی گفت: گزارش انتقادات در حالی است که ما پیگیر این موضوع بودیم و کار پیش رفته بود.

محمدی در خصوص انتقادات سازمان بازرسی در خصوص ترک فعل دو مدیر کل راهداری و راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان بازرسی نامه های کلی داده و در خصوص نقطه خاصی نامه نزده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: درخصوص حریم جاده ای، راهداری شهرستان بویراحمد در این خصوص پاسخگو خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه راهداری متولی نگهداری راه است، افزود: سازنده این جاده راه و شهرسازی است، اگر مشکلی داشته باشد و استاندارهای لازم رعایت نشده باشد به دستگاه سازنده راه برمی گردد.

وی اضافه کرد: نگهداری راه از جمله تابلو و علائم، شیار های لرزاننده، هشدارهای لازم مسیر مربوط به راهداری است.

محمدی خاطرنشان کرد: بحثی درخصوص باز کردن رمپ در نزدیکی کشتارگاه مطرح است، که در این خصوص در سال 1401 چند بار بازدید انجام گرفت، نهایتاً در 28 اسفندماه نیز با حضور معاونت عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد، رئیس پلیس راه استان و مدیر کشتارگاه بررسی کامل را انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم تا زمانی که راه دسترسی کشتارگاه ایجاد نشود، امکان باز کردن رمپ وجود ندارد.

محمدی افزود: چون خود به خود ترافیک دستگاه های سنگین حمل مرغ و دانه مرغ پشتیبانی امور دام در جاده کشتارگاه وجود دارد، بنابراین باید جاده ای جدید برای این کشتارگاه احداث شود تا بتوانیم از جاده به عنوان رمپ استفاده کنیم.

وی گفت: برای حوضچه شن و رمپ فرار در همین منطقه اعلام آمادگی کردیم که می توانیم این کار را انجام دهیم، مشاور راهداری را اظهار کردیم، مطالعات انجام گرفت، و مشاور طرح خود را ارائه و چند نقطه را پیشنهاد داد، کمیته فنی جلسه گرفت و ایرادات گرفته شد، طرح تصویب و به تهران ارسال شد.

محمدی بیان کرد: 30 اردیبهشت ماه به اتفاق مشاور مربوطه و معاونان به راهداری کشور رفتیم و از طرح دفاع کردیم. نهایتاً با پیشنهاداتی عنوان شد که کارشناس حوزه ایمنی راه های کشور باید حضور پیدا کند و نظر نهایی را اعلام کند.

وی افزود: ایشان 26 خردادماه وارد استان شد و 28 خردادماه نیز موافقت خود را اعلام کرد. مکاتبه کردیم، مجوز مناقصه صادر شد و اعتبار آن پیش بینی شد. همزمان براورد پروژه را از مشاور خواستیم و نامه به استانداری زدیم که مجوز صادر شود.

محمدی بیان کرد: در سیستم اداری فرایند انجام این فعالیت ها زمان بر است، ولی ما در کمتر از سه ماه این کار را انجام دادیم، این تصادف نیز هر زمانی ممکن بود بیفتد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: هر چند تضمینی نیست که با وجود این موارد نیز از تصادفات کم شود، ولی با احداث این رمپ می توانیم از حوادث جلوگیری و خطر را کمتر کنیم.

محمدی گفت: مشکل اصلی خود جاده و شیب تند آن است، اگر بخواهند کاری بکنند باید هزینه های زیادی انجام و اصلاح شیب شود.

وی بیان کرد: مواردی که به این موضوع کمک می کند رمپ اضطراری و حوضچه شن است که در این خصوص فرایند کار را جلو بردیم و در مرحله مناقصه است.

محمدی با اشاره به اقدامات راهداری درخصوص نصب علائم و هشدارها افزود: اول این سرازیری در دشت روم، تابلو های خطر تصادف را نصب کرده ایم، در ورودی سرایزی نیز کف نوشته داریم که آهسته راندن مورد توجه قرار گیرد. در یک سال گذشته سمت چپ این سرازیری پرتگاهی وجود داشت که ما در یک سال اخیر این قسمت را نیوجرسی قرار دادیم.
محمدی با اظهار اینکه عملکرد ما قابل دفاع است و کم کاری نکرده ایم گفت: اگر جایی نیازی به توضیح باشد، توضیح خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در نقاط حادثه خیز استان 26 کیلومتر نیوجرسی نصب کرده ایم افزود: در تصادف فروردین سال 1401 در سرنجلکل 6 نفر جان خود را از دست دادند، من تازه کار خود را شروع کرده بودم، یک هفته بعد از این حادثه نصب نیوجرسی را شروع کردیم که در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است. در حال حاضر نصب نیوجرسی تا گندی خوری در حال تکمیل است، هر زمان که 10 کیلومتر نیوجرسی جاده اصفهان تمام شود، درخواست مجوز مناقصه می دهیم.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در حوزه راهداری در یک سال اخیر انجام گرفته، ادامه داد: در گردنه مله شوره رانشی اتفاق افتاد و به سرعت جلوی آن را گرفتیم، در سپیدار، گل زردی و بسیاری از مناطق حذف نقاط حادثه خیز و ایمنی سازی بی نظیر بوده و در فروردین ماه نیز شاهد کاهش تصادفات بودیم.

محمدی در انتهای سخنان خود گفت: ما بی تفاوت نبوده ایم، راهداری شهرستان نیز پاسخگو خواهد بود، اگر هم کسی قصد تسویه حساب شخصی داشته باشد آن را به خدا می سپاریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جاده کشتارگاه را صرفاً بخاطر جلوگیری از فرار ماشینهایی که تمایل به گذر از جلو پلیس راه نیستند محدود کرده اند و اونهایی که در مسیرها دستکاری میکنند بایدپاسخگو باشند

  2. ناشناس گفت:

    نوش دارو بعد مرگ سهراب

  3. امین صداقت پور گفت:

    من دکتر محمدی را میشناسم. انسانی بدون غل غش. صاف، مثل آینه…. پای کار وتوانمند…

  4. ناشناس گفت:

    اصلا این موضوع ربطی به راهدا
    ی نداره .

دیدگاه شما