سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 - 12:34

برخی کاندیدا اجازه ورود به دانشگاه یاسوج را ندارند

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با استقبال از ورود نامزدهای ریاست جمهوری در دانشگاه گفت: برخی نامزدها تا قبل از تایید شورای نگهبان، اجازه ورود به دانشگاه را ندارند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، حجت الاسلام امرالله اندرزیان روز گذشته در نشست خبری با رسانه های خبری استان، به بیان برنامه های این دانشگاه در ایام منتهی به انتخابات پرداخت و گفت: دانشگاه یاسوج با توجه به راهبردهای پنج گانه رهبر انقلاب در نوروز امسال، برنامه های انتخاباتی دانشگاه را طرح ریزی کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه نمی تواند تابلوی کاندیدایی را بالا ببرد و از کسی حمایت کند، دعوت از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و یا نماینده آنها با دعوت تشکل های دانشجویی بلامانع است.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج به بیان خط قرمزهای حضور کاندیداها در دانشگاه پرداخت و گفت: کاندیداهایی که شناخته شده هستند، مشکلی ندارند؛ بر اساس راهبردهای رهبرانقلاب حسابشان را از دشمن جدا می دانند، نظام و ولایت را قبول دارند و بر ارزشهای دینی تاکید دارند، تا قبل از اعلام تایید صلاحیت ها اجازه ورود به دانشگاه را دارند، اما آنهایی که حسابشان را با دشمن روشن نکرده و فتنه گران را تایید می کنند، خط قرمز هستند و اجازه ورود به دانشگاه را ندارند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در خصوص تعطیلی زودهنگام دانشگاه ها و محدود شدن فعالیت جدی دانشجویان در انتخابات گفت: تقویم دانشگاه از شهریور ماه بسته شد و برنامه درسی نیز به گونه ای تنظیم شد که هیچ ضربه تحصیلی به دانشجویان وارد نشود.
اندرزیان افزود: نیم سال دوم تحصیلی از 30 دی ماه آغاز شد که 16 هفته برای تحصیل دانشجویان در نظرگرفته شد و دو سه روز قبل از آغاز روز انتخابات، امتحانات این دانشگاه پایان می یابد که دانشجویان علاوه بر برنامه هایی که در دانشگاه داریم در آن مدت هم می توانند در فعالیت های انتخاباتی حضور گسترده داشته باشند.
وی به دیگر فعالیت های دانشگاه یاسوج در نیم سال دوم اشاره کرد و گفت: مناظرات و کرسی های آزاد اندیشی، با رویکرد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و با تاکید بر انتخابات، جزو اولویت های کاری این دانشگاه است.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج همکاری اساتید و دانشجویان با برنامه های صدا و سیما جهت افزایش نشاط انتخاباتی و برگزاری میزگردهای آزاد اندیشی با موضوع اخلاق انتخاباتی را از دیگر برنامه های این دانشگاه در خصوص انتخابات دانست و گفت: در جلسات گروه معارف نیز تصویب شد که مناظراتی با وقت محدود تر با محوریت اخلاق انتخاباتی و رابطه اخلاق و سیاست در کلاس ها برگزار شود.
وی به فرهنگ سازی در خصوص اخلاق انتخاباتی در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج اخلاق انتخاباتی برای سالم سازی و توسعه معنوی و ایجاد فضای با نشاط و آرام ضروری است.
اندرزیان فعال کردن و حمایت بیشتر از نشریات دانشجویی در این ایام را به جهت آگاه سازی دانشجویان نسبت به مسائل مختلف سیاسی و انتخاباتی، از دیگر برنامه های فرهنگی این دانشگاه در زمان باقی مانده به انتخابات ذکر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35531
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما