شنبه 3 تیر 1402 - 16:53

علت تصادف خونین تریلی با ۲۵ خودرو در یاسوج چه بود/افشاگری بازرس کل از دو مدیر متخلف

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

نیکروز مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد تصادف خونین تریلی در محور گچساران – یاسوج اظهار داشت: علت تصادف بریدن ترمز تریلی بوده است که در محل پلیس راه با خودرو های سواری برخورد کرده است.

در همین حال دکتر محمد مهدی صالحی؛ بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد گفت:

سازمان بازرسی نامه‌های هشداری متعددی را در خصوص این نقطه حادثه خیز با دستگاه‌های متولی (راهداری و حمل نقل) مکاتبه کرده که این نامه‌ها هم موجود است.

در تاریخ ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ نامه‌های هشداری را به این دستگاه‌های متولی ارسال کردیم و به آن‌ها پیرامون همین نقطه حادثه خیز به لحاظ؛ فضاسازی، رعایت حریم و نقض قوانین و مقررات صورت گرفته هشدار دادیم و تأکید کردیم که باید این موارد اصلاح شود و به آن‌ها گفتیم که ممکن است این اتفاق بیفتد.

به این هشدار ما توجه نکردند و هشدار دیگری در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ به آن‌ها دادیم و گفتیم که حریم جاده یاسوج به شیراز حدفاصل سرآبتاوه تا پلیس راه (شیراز – یاسوج) به دلیل عدم رعایت حریم جاده و تصرف غیرقانونی آن توسط افراد،هر چه سریعتر آن را بررسی کنید و اصلاح امور انجام بدهید که متأسفانه مجدداً به هشداری‌های سازمان بازرسی توجه نکردند.

بنابراین با بررسی‌های که دیروز صورت گرفت و حضور میدانی هیئت بازرسی سازمان بازرسی استان در نقطه حادثه خیز مذکور و شرکت در جلسه مدیریت بحران استان برای مدیران متخلف تشکیل پرونده شد و در حال بررسی است و نتیجه را به مردم هم اعلام می‌کنیم.

تخلف این مدیران صدرصدی محرز است،چرا که به هشدار‌های سازمان بازرسی توجه نکردند؛چراکه اگر به هشدار‌های سازمان بازرسی توجه می‌کردند، این حادثه به این شکل اتفاق نمی‌افتاد.

تخلف این مدیران از باب ترک فعل است و در این زمینه احراز شده اند و این نقطه را ما گفته ایم که حادثه ساز است و تأکیدات بسیاری برای رفع آن هم کرده ایم.

در این زمینه کار کارشناسی صورت گرفته و گفته ایم که این نقطه(حد فاصل محدوده پلیس راه یاسوج -شیراز) با توجه به موقعیت خاصش بسیار خطرناک است و اگر این مسئله مورد بررسی و بهسازی توسط مسئولان عامل قرار میگفت این سانحه به این گونه پیش نمی آمد.

دو عامل دیگر در این سانحه هم وجود دارد که آنها را نیز مورد بررسی قرار میدهیم که به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند.

در حال حاضر دو مدیر مورد نظر که از نهاد راهداری و راهداری شهرستان بوده احزار شده اند و دفاعیه آنها نیز ارائه داده شده، هرچند که مدیر کل راه و شهرسازی استان را نیز برای برخی موضوعات نیز فرا خواهیم خواند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=355280
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما