سه شنبه 2 خرداد 1402 - 14:04

یک افتخار علمی ارزشمند برای فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات جهانی اختراعات

بویرنیوز– دریافت نشان طلا و دریافت جایزه ویژه برترین اختراع جهان از سوی فرزندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد، در پیکارهای جهانی اختراعات و ابتکارات در استانبول ترکیه.

برای نخستین بار پنج نفر از فرزندان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پرچمداران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، در رقابت های جهانی اختراعات ، نوآوری و هوش مصنوعی، به راهبری مهندس احمدرضا افشاری شرکت کردند.

احمدرضا افشاری راهبر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران گفت؛، این تیم در برگیرنده، به ترتیب تصویر از چپ به راست آقای آرتان آریانفر، خانم آتنا شجاعی فر ، آقایان ماهان بیژن پور، رضا برازش، و پارسا سیسختی، به راهبری، اینجانب و سرپرستی جناب آقای دکتر محمد دارابی، در رقابتهای جهانی اختراعات و نوع آوری، یک ایده یک دنیا ( w1i1) به میزبانی کشور ترکیه و شهر استانبول شرکت کردند. این تیم توانست با پروژه برتر خود در بخش هوش مصنوعی، مدال طلای رقابتها و همچنین جایزه برترین اختراع جهان رادریافت کند.

در نامه فرستاده شده از سازمان مالکیت معنوی اختراعات و ابتکارات ، آمده است که ؛ اختراع شما نتنها هیئت داوران و حضار را شگفت زده کرد بلکه شگفتی عجیب و دگرگونی بزرگی در بخش هوش مصنوعی ایجاد میکند، و خرسندیم در میان کشورهای بزرگ جهان، تیمی از ایران توانست به بالاترین نشان این رقابت ها دست یابد.

افشاری افزود؛ این رقابت ها که همه ساله با شمار زیادی از شرکت کنندگان از سراسر دنیا و به میزبانی کشورهای مختلف برگزار میگردد. در سال ۲۰۲۳ میلادی، به میزبانی کشور ترکیه و شهر استانبول برگزار گردید.

این رقابت ها که زیر نظر سازمان مالکیت معنوی مخترعین جهان برگزار شد در تاریخ های بیست و هفتم تا بیست و نهم اوریل ۲۰۲۳ میلادی برابر با ششم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خورشیدی داوری گردید که با پیروزی تیم ایران از استان کهگیلویه و بویراحمد و با پیشی گرفتن از همه کشورهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، توانست رتبه نخست رقابتها را به خود اختصاص داده و همچنین جایزه برترین اختراع جهان را در این رقابت ها دریافت نماید.

وی بیان کرد؛ تیم ایرانی سفیر هوش مصنوعی بیش از یک و نیم سال است که با برنامه ریزی پیوسته و انجام کار بر روی پروژه خود، به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت ها شرکت کرد.

افشاری در پایان با با شادباش این پیروزی بزرگ و درخشش گروه سفیر مصنوعی ایران زمین در رقابت های جهانی اختراعات و نوع اوری ۲۰۲۳ گفت با توجه به تلاش های شبانه روزی این تیم، چشمداشتی کمتر از این نیز نداشتیم، و همواره امیدوار بودیم که این تیم، بتواند مقام نخست رقابت ها را بدست آورد.

به امید پیوستگی درخشش فرزندان این مرز و بوم در همه آورد های جهانی.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354676
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امین صنعتگر گفت:

    خواهشا خبری که میزنید از درستی و نادرستی ان مطلع شوید ، نمیشه اسم برد ولی دروغ گفتن و کلاهبرداری آقای فلانی عیان است .

دیدگاه شما