سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 - 8:46

هرآنچه در برنامه نود گذشت+تصاویر

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران برنامه نود از ساعت 22:35 دوشنبه شب دوم اردیبهشت ماه 1392 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

سوال مسابقه نظرسنجی برنامه در خصوص انتخاب برترین بازیکن خارجی لیگ برتر بود.
در ابتدای برنامه گزارشی از وضعیت تیم داماش گیلان پخش شد.
نکات جالب توجه بازی داماش گیلان و سپاهان اصفهان:
پس از پخش بازی داماش گیلان و سپاهان حواشی مربوط به این بازی پخش شد.
پخش تصاویری از بازی ضعیف احسان حاج صفی در بازی مقابل داماش بخشی از برنامه نود را به خود اختصاص داد.
پس از پایان بازی تیم های داماش و سپاهان و شکست تیم سپاهان هواداران این تیم با شکستن صندلی های ورزشگاه گیلان آن را به سمت خبرنگاران پرتاب کردند.
به گفته حاضرین در ورزشگاه رشت هواداران تیم سپاهان با شکستن شیشه های هیئت بسکتبال گیلان به وسائل موجود در آنجا آسیب رساندند.
پخش گزارشی از مراسم نود و یکمین سال استاد بهمنش قسمت دیگری از برنامه نود بود.
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال مهمان ویژه برنامه نود بود.
قبل از صحبتهای کفاشیان گزارشی از عملکرد فدراسیون کفاشیان و مشکلات این فدراسیون و ناکامی هایی که به وقوع پیوسته پخش شد.
کفاشیان در ابتدای صحبتهای خود عنوان کرد: چقدر خوب بود در گزارشی که پخش کردید به موفقیت های فدراسیون فوتبال نیز اشاره می کردید. در این مدتی که در فدراسیون بودم دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتم.
وی در ادامه گفت: من کفاشیان هستم و نمی توانم خودم را تغییر دهم. در این مدت من تمام تلاش خودم را کردم که فدراسیون فوتبال موفق شود حتی توانستیم عنوان برترین فدراسیون آسیا را کسب کنیم که متاسفانه در داخل کشور استقبال خوبی از آن نشد.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص رابطه فدراسیون و وزارت ورزش گفت: قبلا ارتباط خوبی با وزارت ورزش داشتیم حتی آنها به ما گفتند برای تیم ملی برترین مربی دنیا را بیاورید و ما هزینه آن را تقبل می کنیم اما با بالا رفتن هزینه ها نتوانستیم هزینه مربیان را بپردازیم ضمن اینکه در ماه های اخیر متاسفانه وزارت ورزش از ما حمایت نداشته است.
وی در خصوص انتخابات هیئت های استانی فارس و کرمانشاه گفت: در انتخابات فارس من در آنجا حضور داشتم و اکثریت اعضا برای برگزاری انتخابات موافق بودند ضمن اینکه به نظر من اگر دو یا سه امضا جابه جا شده باشد مساله ای نیست و اعضا می توانند درخواست برگزاری دوباره مجمع را صادر کنند.
کفاشیان در خصوص کنار گذاشته شدن بهروان از سمت ریاست سازمان لیگ گفت: ابتدا در مقابل برکناری بهروان ایستادگی کردم اما بعد از آن وقتی متوجه شدم که برکناری بهروان حق بوده است با آن موافقت کردم و طبق توافقی که با بهروان کردیم با رفتن وی موافقت شد.ما ناچاریم برخی مسائل را قبول کنیم. تا زمانیکه مجمع بعدی تشکیل شود می توان فردی را به عنوان سرپرست معرفی کرد و تاج طبق همین اصل به عنوان سرپرست سازمان لیگ معرفی شده است.
فردوسی پور: شما با زیرکی برای خودتان زمان خریدید و اعلام کردید تا پس از برگزاری مسابقه های مقدماتی جام جهانی مجمع فدراسیون را برگزار نمی کنید تا آن زمان که تکلیف تیم ملی مشخص شد شما هم ادامه کار یا کنار رفتنتان از فدراسیون مشخص می شود.
من اینگونه نگاه نمی کنم باید از من خواهش کنند تا بمانم از من خواستند و من ماندم الان هم اگر بروم در فوتبال بل بشو میشود اگر بخواهم فردا هم بروم الان می گویم می مانم . اگر کسی هست که می تواند جای مرا بگیرد بسم الله بیاید. من استعفا در کارم نیست مجمع باید تصمیم بگیرد این بدعت نیز امیدورام یادگاری بنده باشد برای آینده و این برای فوتبال ما می ماند.
اشکان دژآگه بازیکن ملی پوش کشورمان و باشگاه فولام انگلیس که به دلیل مصدومیت به ناچار خانه نشین شده است در گزارشی آخرین وضعیت خود را تشریح کرد.
دژآگه گفت: در بازی با کوئینزپارک رنجرز پایم پیچ خورد و کاری نمی توانستم بکنم ، فوتبال همین است و فصل برای من تمام شده است. پس از مراجعه به پزشک گفتند بهتر است پایم عمل شود و 8 تا 12 هفته زمان لازم است تا بتوانم تمریناتم را دنبال کنم.

وی در ادامه گفت: از همه بیشتر بازی های تیم ملی مرا ناراحت کرده است و آنگونه که پزشکان عنوان کرده اند به بازی های تیم ملی نمی رسم ولی امیدوارم با کمک خدا و توان بازیکنان سه بازی آینده را با موفقیت پشت سر بگذاریم و به جام حهانی برویم.

دژآگه در پایان عنوان کرد: خیلی از بازیکنان و اعضای خانواده ام پس از مصدومیت حال مرا پرسیدند از تیم ملی نیز کاپیتان جواد نکونام، مهدی رحمتی، آندو و مسعود شجاعی با من تماس گرفتند؛ امیدوارم بتوانم در آینده بازیکنی موثری برای تیم ملی ایران باشم.

ادامه صحبتهای کفاشیان درخصوص سرپرستی تاج در سازمان لیگ و همچنین چگونگی انتخاب وی بود. کفاشیان در این رابطه خاطرنشان کرد: تا زمان هیئت مدیره بعدی می توان برای سازمان لیگ سرپرست انتخاب کرد. دو سال پیش اساسنامه را اصلاح کردیم و انتخاب نواب رئیس را به پیشنهاد رئیس فدراسیون گذاشتیم تا براساس انتخابات انتخاب شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص فشارهایی که از بیرون فدراسیون برای 18 تیمی ماندن لیگ برتر می شود و عدم استقلال فدراسیون گفت: به درست یا غلط تصمیم گرفتیم لیگ 16 تیمی شود تا کیفیت بازی ها افزایش پیدا کند آن زمان هیچکس مخالفتی نکرد اما حالا که برخی تیم ها در آستانه افتادن هستند با فشار از جاهای گوناگون تلاش می کنند تا لیگ 18 تیمی بماند.

وی همچنین تاکید کرد: این نظر شخصی کی روش بوده است و او 16 تیمی شدن لیگ را به ما پیشنهاد نداده است .
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص درخواست تیمه ا برای 18 تیمی ماندن لیگ برتر گفت: زمانیکه 15 باشگاه لیگ برتر نامه می نویسند و آن را امضا می کنند ما باید به آنها احترام  بگذاریم و درخواست آنها را بررسی کنیم. ما باید لیگ این فصل را تمام کنیم و تکلیف تیم ملی مشخص شود و پس از آن برای لیگ فصل 93-94 تصمیم گیری می کنیم.
وقتی که با فشارهای مختلف از طریق نمایندگان مجلس و افراد مختلف به ما اصرار دارند که لیگ 18 تیمی بماند من نیز با نرمش در مقابل خواسته های آنها واکنش نشان می دهیم تا کار خودمان را پیش ببریم.
فردوسی پور: آیا اگر زمان به عقب باز می گشت شما بازهم کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می شدید؟
کفاشیان: اگر برگردیم به 5 سال پیش به فوتبال نمی آمدم استرس های فوتبال خیلی زیاد است.

فردوسی پور: تلخ ترین روز فوتبالی شما در فدراسیون چه روزی بوده است؟

کفاشیان: روزهای تلخ در فوتبال زیاد داشتیم اما تلخ ترین روز ما حذف شدن تیم ملی امید ما از مسابقه های مقدماتی المپیک است که به دلیل یک اشتباه زحمات ما به باد رفت.

فردوسی پور: در فدراسیون رابطه ها جای ضابطه را گرفته است؛ چرا برای انتخاب سرپرست تیمها افراد متعهد کاربلد و آشنا به زبان انگلیسی انتخاب نمی شوند؟

کفاشیان: این روزها خوشبختانه اکثر بازیکنان زبان انگلیسی را بلد هستند و مشکلی از بابت ندانستن زبان انگلیسی توسط سرپرست تیم به وجود نمی آید.

کفاشیان در ادامه در خصوص طولانی شدن مسابقه های لیگ برتر گفت: سال گذشته به دلیل مسابقه های جام جهانی سال بسیار حساسی داشتیم در کشور ما مربی تیم ملی نیاز به وقت بیشتری نسبت به کشورهای اروپایی دارد ضمن اینکه سازمان لیگ نیز با ما همکاری کرد.

 

وی در خصوص تشکیل کمیته ای به نام کمیته حمایت از تیم ملی نیز گفت: تمام تصمیمات ما با تصویب هیئت رئیسه است اما در تمام کارها مشکلاتی وجود دارد و این هم اجتناب ناپذیر است. ما کمیته موقتی را تشکیل دادیم برای حمایت از تیم ملی تا بیایند و تیم ملی را حمایت کنند.در هیات رئیسه بعدی پیشنهاد تشکیل این کمیته را می دهیم و بر اساس آیین نامه ای که نوشته می شود می توانیم آنرا به تصویب اعضای هیات مدیره و مجمع فدراسیون فوتبال برسانیم.

کفاشیان درباره مشکلات لیگ یک و اعتراض هایی که به برخی مسائل پشت پرده در آن می شود گفت: در آستانه تشکیل کمیته اخلاقی هستیم و این کمیته می تواند راسا تصمیمات خود را بگیرد و در خصوص اتفاقات اخیر گزارشهایی به ما رسیده است و افرادی به صورت موقت تعلیق شده اند و در روزهای آینده رای قطعی در خصوص این موضوع صادر می شود.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص پرداخت نشدن پاداش ملی پوشان ساحلی و همچنین نپرداختن دستمزد داوران لیگ دسته های پایین گفت: پول نداریم! پول داوران لیگ برتری را سازمان لیگ پرداخت می کند که وضع مالی خوبی دارد اما ما پول کافی برای پرداخت دستمزد داوران لیگ یکی و ملی پوشان ساحلی نداریم ضمن اینکه اردوهایی که تیم های ملی در خارج از کشور برگزار می کنند هزینه های بسیار زیادی دارد و مشکل بی پولی فدراسیون
عزیزی خادم عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: سازماندهی برنامه ریزی و پشتیبانی تیم های ملی همراه با 4 نفر از خبرگان فوتبال به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال به عهده کمیته تیم های ملی است؛ پیشنهاد من امیر عابدینی مهدوی کیا حاج رضایی و مجید جلالی برای این کمیته بود.
کفاشیان در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال نیز گفت: خیلی سخت است که خواسته های مردم را نتوانیم برآورده کنیم بازیکنان ما بازیکنان روزهای سخت هستند و فکر می کنم با تمام توان بازی می کنند تا خواسته های مردم را برآورده کنند و امیدوارم مسئولین نیز از ما حمایت کنند.
رئیس فدراسیون فوتبال درپاسخ به سوال فردوسی پور در مورد برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال گفت: اگر به پلی آف هم برویم باید مجمع را تشکیل بدهیم زیرا در آن زمان سال مالی ما شده است و باید برای آینده فدراسیون نیز برنامه ریزی انجام دهیم.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص انتخاب افرادی که در انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال از نامزدهای دگیر حمایت کرده اند برای کمیته های فدراسیون تاکید کرد: آقایان افتخاری و ماجدی پیشنهاد اعضای هیئت رئیسه بودند و اگر تاج که نظراتش در اواخر دوران فدراسیون قبل مخالف ما باز هم به فدراسیون امد به دلیل این است که ما به نظرات مخالفانمان نیز احترام می گذاریم. من به توانایی های افراد احترام می گذارم و اگر تاج را انتخاب کردم به این دلیل بوده که وی نسبت به فوتبال شناخت دارد.
کفاشیان در پایان صحبتهایش در خصوص قرارداد کی روش گفت: کی روش باید تا پایان قراردادش در تیم ملی بماند و پس از مشخص شدن تکلیف تیم ملی در خصوص قرارداد جدید با وی تصمیم گیری خواهیم کرد.
پخش گزارشی در خصوص مراسم تقدیر از پیشکسوتان دهه 40 و 50 پرسپولیس دقایقی از برنامه نود را به خود اختصاص داد.
رسول خطیبی سرمربی و بازیکن تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز که موفق شد به همراه تیمش به لیگ برتر صعود کند میهمان بعدی برنامه نود بود.
فراز کمالوند سرمربی تیم شهرداری تبریز در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: با یک تیم جدید روانه مسابقه های دسته اول شدیم و در 5 – 6 هفته ابتدایی تیم ما نا هماهنگ بود اما رفته رفته بازیکنان ما با هم هماهنگ شدند و توانستیم قهرمان لیگ دسته اول شدیم.در صعود تیم ما به لیگ برتر بیشتر از اینکه خودمان نقش داشته باشیم تیم فولاد یزد که توانست تیم استقلال خوزستان را شکست دهد نقش داشته است.
پیمان صاحب جمعی مربی تیم شهرداری تبریز نیز گفت: این حاشیه ها از زمانی برای ما درست شد که ما به صدر جدول آمدیم. رای سه بر صفر به ما دادند اما حکم تعلیق دادند تا ما در بازی با استقلال خوزستان دو امتیاز حساس از دست بدهیم.
وی ادامه داد: سال آخر که بازی می کردم در تیم پاسارگاد با زعفرانی همبازی بودم و در دو سال اخیر به یکدیگر اس ام اس می دادیم ضمن اینکه در زمانیکه ما به بندرعباس رفتیم او به ما زنگ زد و ما را به منزل خود دعوت کرد. ضمن اینکه من شب قبل از بازی به او زنگ نزدم و دو شب قبل از بازی بوده است. فایل صوتی صحبتهای ما و زعفرانی موجود است و من نمی دانم که چرا او صحبتهای خود را عوض کرده است.
زعفرانی بازیکن تیم شهرداری بندرعباس نیز در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: : من صحبتهای خود را عوض نکردم ولی واقعا ما سه سال با آقای صاحب جمعی هیچ تماسی نداشتیم ولی در هفته ای که با شهرداری تبریز بازی داشتیم یکی از مربیان پیشین شهرداری تبریز با من تماس گرفتند و به من گفتند که قراردادت برای فصل بعد با تیم شهرداری تبریز آماده است و زمانیکه به تبریز آمدید آقای صاحب جمعی با شما تماس می گیرد و آقای صاحب جمعی با من تماس گرفت ولی هیچ صحبتی از تبانی نشد.
ارتباط تلفنی بعدی برنامه با طاهری سرمربی تیم شهرداری یاسوج برقرار شد و وی نیز وجود مسائل پشت پرده را در لیگ دسته اول باشگاه های کشور تاکید کرد.
اما اتابک نمازی بازیکن تیم شهرداری یاسوج وجود هرگونه مسائل پشت پرده را تکذیب کرد و عنوان نمود: نمی دانم چرا اسم مرا می آورند؛ شاید این به این دلیل است که من آذری زبان هستم و به خاطر این است که این شائبه به وجود آمده است.
فراز کمالوند در ارتباطی دوباره با برنامه نود گفت: از قدیم گفته اند که زمستان می رود و روسیاهی به ذغال می ماند. بازیکن می گوید که با من صحبت نکرده اند اما به زور می گویند که چرا با شما صحبت کرده اند. زعفرانی در طول یک فصل گذشته هفته ای یک دفعه با من تماس می گیرد چرا باید کس دیگری با او صحبت کند؟ الان از تبانی چه چیزی درامده است؟ کی با کی تبانی کرده است؟
فردوسی پور: یک نفر تماس گرفته و گفته که در کرمانشاه در هتل شما به یکی از بازیکنان تیم راهیان کرمانشاه سکه داده اید؛ آیا این موضوع را قبول دارید؟
کمالوند: اگر من این کار را کرده باشم باید تیم شهرداری تبریز را منحل کرد؛ ولی هرکس که این موضوع را مطرح کرده است باید مدرک بیاورد.
برنامه نود در ساعت 2:24 بامداد سه شنبه سوم اردیبهشت ماه 1392 به پایان رسید و به مسابقه نظر سنجی پیامکی آن  حدود یک میلیون 800 هزار پیامک ارسال شد و نتیجه زیر به دست آمد:
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما