سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 - 0:27

ابوترابی در یاسوج: حامی لاریجانی نیستم

به گزارش خبرنگار « خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سرمایه های ملی کشور به بررسی توانمندی های اقتصادی ایران پرداخت و گفت: اگر ثروت های مادی ارزشمند کشور را در مقایسه با جمعیت و وسعت مورد ارزیابی قرار دهیم، با فاصله بسیار زیادی از دیگر کشور ها مقام اول دنیا را داریم و با صرف نظر از مقایسه جمعیت و وسعت، دررتبه سوم و چهارم قرار داریم.
وی افزود: با وجود ثروت های متراکم، انباشته و انبوه و با موقعیت حساس استراتژیکی کشور، می توانستیم امروز با رشد اقتصادی مطلوب و نرخ تورم قابل قبول عرصه اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید امروز نگاهمان کاملا معطوف به تولید ثروت باشد؛ زیر ساخت های اقتصادی کشور را به کار گیریم و منابع خود را به سمت تولید ثروت هدایت کنیم.
وی با اشاره به راهکاره های تولید ثروت بیان داشت: برای این کار باید بودجه سالانه کشور را به صورت یک بودجه عملیاتی با بالاترین سطح انضباط تدوین و در مجلس تصویب نماییم؛ کسری بودجه را به صفر کاهش دهیم؛ استقراض از بانک مرکزی را به حد اقل کاهش دهیم و سرمایه های حاصل از نفت و گاز باید به صندوق توسعه ملی واریز کنیم.
ابوترابی فرد افزود: در سال 89 و 90 هر سال 20 میلیارد دلار با کمترین صرفه جویی از درآمد های نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز کردیم که اگر تمام درآمد های حاصل از نفت و گاز را به این صندوق بریزیم، می توانیم سالانه نزدیک به 100 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز کنیم.
وی ادامه داد: باید نقدینگی را به سمت تولید کالا و خدمات هدایت کنیم که اگر این کار انجام شود شاهد یک حرکت پرشتاب و ایجاد ثروت در کشور خواهیم بود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی در خصوص راهبرد های سیاست خارجی وی بیان داشت: راهبرد ما در سیاست خارجی، راهبرد سیاست داخلی است و بر این اعتقادیم که گفتمانی مبتنی بر علم و اخلاق در پیش بگیریم و از تصمیمی که نتوانیم پاسخگوی مردم باشیم بر حذر باشیم.
وی افزود: اگر می خواهیم با صاحبان قدرت در دنیا روبرو شویم باید در عرصه های علمی، سیاسی، امنیتی و غیره مقتدر باشیم و در داخل بالاترین سطح وحدت را خلق کنیم و خط کشی هایی را که اساس درستی ندارند کنار بگذاریم.
ابوترابی فرد در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر حمایت وی از لاریجانی بیان داشت: حامی هیچ فرد خاصی نیستم و در چهارچوب اهداف نظام و سیاست هایی که رهبر انقلاب تعیین می کنند حرکت می کنم و اگر اقتضا کند که در این مسیر از کسی حمایت کنم، حمایت خواهم کرد.
وی به تعامل قوای سه گانه با هم اشاره کرد و گفت: باید جامعه را به جامعه ای که نماد تعامل قوای سه گانه است تبدیل کنیم  و باید به این بحران بی اعتمادی پایان دهیم و سطح اعتماد، اخلاق و تصمیم مبتنی بر علم را در جامعه ارتقا ببخشیم.
عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان افزود: باید تا جایی که می توانیم به ارتقای آرامش در جامعه کمک کنیم.
وی ادامه داد: دولت نباید بحران خلق کند، دستگاه  اجرایی باید تلاش کند تا بر سطح آرامش افراد در جامعه بیفزاید زیرا کارکرد دولت ارتقای امنیت روانی جامعه است نه آسیب به امنیت روانی جامعه.

 

لازم به ذکر است این برنامه از سری برنامه های «نقد گفتمان دانشجویی و نامزدهای ریاست جمهوری » است که به همت 4 تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35364
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما