چهارشنبه 30 آذر 1401 - 14:47

توهین معاون عمرانی استاندار به منتقدان جاده پاتاوه – دهدشت/+چند نکته

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در جاده پاتاوه دهدشت کار بزرگی انجام شد پل‌هایی که کمتر از یک سال ساخته شدند، 2 سال پیش محور مهم حیاتی و شریانی پاتاوه دهدشت فقط ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون ۹۷ درصد پیشرفت پیدا کرده است. تونل آخری هم دوبار ریزش کرده که قول داده‌اند تا پایان سال 100 درصد تکمیل شود.

در جاده پاتاوه دهدشت کار بزرگی انجام شده و اگر امروز می خواستیم جاده را بسازیم ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این ۱۳۶ کیلومتر لازم بود، این خدمت بزرگ نظام جمهوری اسلامی برای کشور و مردم است پس باید خدمات جمهوری اسلامی را به جای اینکه سبک بشماریم قدر دانسته و آن را برای مردم تبیین کنیم.

سبک شمردن خدمات نظام کاری بسیار زشت و ناپسند است، البته مسئولان در جاهایی که نمی‌توانند کاری انجام دهند باید عذرخواهی کند اما نباید کارهای بزرگ نظام هم سبک شمرده شود.

وقتی جاده را تحویل موقت می‌دهند برای این است که مشکلات آن دیده شود و برطرف گردد ، اگر تحویل موقت نشود، جاده همچنان با عیب و ایراد باقی خواهد ماند که خوشبختانه در این جاده کار در حال نهایی شدن است و تابلوهای هشدار دهنده هم خریداری گردیده و تا پایان سال تمام خواهد شد.

این بخشی از سخنان حاجی زاده؛ معاون عمرانی استاندار است او همچنین با انتقاد از کسانی که از راه و جاده چیزی نمی‌دانند و هر از چند گاهی افاضاتی را در رسانه‌های مختلف دارند گفت: انتقاد کردن کار بسیار خوبی است اما وقتی کسی از راه و جاده چیزی نمی‌داند افاضات بی‌خود و بی‌جهت کردن چه معنایی می‌دهد؟

……………………………………………..

کسی منکر تلاش دولت های مختلف برای برون رفت کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت نیست و تلاش ها در توسعه خدماتی همچون راه، آب، برق، جاده و مراکز بهداشتی و آموزشی به ویژه به مناطق روستایی ارزشمند و قابل احترام است.

اما اینکه نقد ها را به زیر سوال بردن خدمات نظام وصل کنیم حربه ای نخ نما است که به نظر بیشتر شبیه تلاشی برای بستن دهان منتقد می آید!نقد و نه اتهام زنی یکی از راه های حفظ پویایی و سلامت برای دولت ها است.

در موضوع جاده پاتاوه به دهدشت همانطور که خودتان هم گفته اید یک تونل آن دو بار ریزش کرده است، تصادفات زیادی هم شده و کشته هم در این مسیر اتفاق افتاده است پس باید حق به دلسوزان این کشور داده شود که بخاطر حراست از بیت المال و قبل تر از آن حفاظت از جان مردم نقد بکنند، حالا هرکس به زبان و نگاه خود.

خوب است آقای حاجی زاده تخصص و مدرک عمرانی و فنی خود را هم در دایره بگذارد!

و اما یک پرسش از شما:

چرا جاده باید تحویل موقت داده شود؟ آیا همین مدت که به صورت نیمه تمام به روی مردم بازگشایی شد و تلفات هم داد کفایت نکرده است. با اینکه اینهمه جاده ساخته شده همچنان باید با آزمون و خطا به قیمت جان مردم ایرادات را شناخت و  رفع کرد؟!

پی نوشت: پیشتر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ایرادات جدی در محور پاتاوه به دهدشت گفته بود و اعلام کرده بود تا زمان برطرف نشدن ایرادات حاضر به تقبل مسئولیت در این محور نخواهند بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه دنا گفت:

    هیچ دکان داری نمیگه ماست من ترشه🤣😂😁

  2. کمال گفت:

    متاسفانه سالها کمیت رافدای کیفیت کردند…شما ازهمون ورودی جاده اصفهان که واردبشیدتا برسیددهدشت غربی می بینیدچطوراین جاده ساخته شده وانگارهرسال هرکی اومده به سازخودش رقصیده وجاده را جلوبرده….فاجعه ای میشه وقتی قراره ترانزیتی بشه….واویلا…

  3. حقیقت گفت:

    آخه بدبختی اینه این اقای حاجی زاده خودش اصلا هیچی از جاده سازی نمی دونه .تعجب اینه اگه مهندس بود و یه چیزی می دونست چی می گفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. سروک گفت:

    مردم به قول شما فنی نیستنند اما این را می دانند که چقدر پول در جاده خرج شده

  5. هم استانی گفت:

    جاده خون شده است خیلی از انسانهای بدبخت در این جاده جان خود را از دست دادند و هنوز عیب و ایرادش مشخص نشده است ای کاش اصلا این جاده بنا نمی شد و مسیرهای دیگر بازکشایی و عریضتر می شدند یک هزارم این بودجه هم خرج نمی شد جاده رفت و برگشت در همه جای دنیا منسوخ شده است بدلیل خطر شاخ به شاخ . با همان بودجه در همان سالهای اولیه می توانستند چهار بانده باشد تونلی که دوبار قبل از افتتاح ریزش کرده است دل و جرات می خواهد که از آن عبور کند و بازی با مرگ است .

دیدگاه شما