شنبه 26 آذر 1401 - 8:14

خبری که اگر درست باشد باید احساس خطر جدی برای کهگیلویه و بویراحمد داشت

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

این دو پاراگراف را بخوانید:

از قرار معلوم روح الله عمادی مدیرکل بنیاد مسکن استان با صدور حکمی نورالله موسوی فاخر بعنوان رئیس این اداره در شهرستان باشت منصوب شده پس از مراجعه  با مخالفت شدید برخی از مدیران ارشد  این شهرستان مواجه می شود .

گویا مدیران شهرستان باشت پس از رویت حکم موسوی فاخر به این دلیل که وی از شهرستان بویراحمد بوده است مخالفت صریح خود را اعلام کردند. حتی گفته شده است حکم انتصاب وی توسط مدیران شهرستان باشت پاره شده است .(منبع: فصل جنوب)

این خبر اگر درست باشد باید برای آینده کهگیلویه و بویراحمد احساس خطر جدی کرد.

باورش سخت است در سال 2022 ما جایی ایستاده ایم که هنوز رنگ و بوی قومیت گرایی در آن اینطور شدید به مشام میرسد.

این نگاه مدیران که بدون شک در بدنه مردم هم تسری پیدا میکند از اشتباهات چه کسی بوده؟

البته این رفتار دور از انتظار هم نیست، وقتی نمایندگان ما به دنبال انتخاب فردی از طایفه و شهرستان خود هستند، وقتی در انتخاب مدیران کل و سطح پایین تقسیمات منطقه ای یکی از شاخصه های مهم می شود باید هم به انتظار چنین روزی مینشستیم.

وقتی در پس انتصاب فلان مدیر شاهد چاپ گسترده بنر هایی با مضمون منطقه ای هستیم یعنی دمین در نگاه منطقه گرایی!

بخش زیادی از این نگاه خطرناک را باید از جانب نمایندگان دانست، پیگیری انتصابات منطقه ای لطمه بزرگی به روند توسعه استان و سطح مطالبه گری های مردم وارد کرده است.

بدون شک تا زمانیکه خودمان را سرگرم مسائل پیش پا افتاده منطقه ای و طایفه ای کنیم مشخص است به راحتی خام میشویم، به راحتی کوتاه می آیم و حقمان را تنها در حد یک مدیر از طایفه و منطقه مان مطالبه میکنیم.

اگر توانستیم کلی و بزرگ فکر کنیم میتوانیم امیدوار به اتفاقات بزرگ برای استان باشیم اما اگر نهایت حقمان را در انتصاب فردی از طایفه و اقوام دیدیم وضعمان می شود امروز کهگیلویه و بویراحمد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351681
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. توان گفت:

    بچه بویراحمدم ولی باشت کار خوبی انجام دا
    ما داخل بویراحمد بحث علیا و سفلی بازی نیله هم خمو ویک بسازیم چ انتظار و دیکران ایره
    دوما نمایندگان و انتصابات تعصبیشون تش نهایه و استان .
    بنازم او کسی که حکمه پاره که
    تا بویراحمد یاد بگره یه سری مسائله

  2. رضا گفت:

    رییس و ۳نفر از معاونان علوم پزشکی استان باشتی هستند.اگر اینجوره اینها هم نباید در بویراحمد مسئولیت داشته باشن

  3. ناشناس گفت:

    بی فرهنگی تا کی

  4. رضا گفت:

    در جواب آقا رضا که فرمودند علوم پزشکی استان بچه های باشت هستند محض یا داوری ادرات کل متعلق به کل استان هستند یعنی بچه های همه شهرستانها باید حضور داشته باشند اگر یه بررسی سر انگشتی کنید شاید یک پنجم ادارات کل بچه های بقیه ایلات استان هستند چهار پنجم دیگه متعلق به بچه های بویر احمد هستند ضمن اینکه اگر پاره شدن حکم واقعا دلیل بویر احمدی بوودن هست و صحت داشته باشد کار مسئولین باشت زشت و ناپسند و مردود و نابجا بوده و فرماندار شهرستان باشت و شواریی تامین شهرستان و استاندار و شورایی تامین استان باید با افراد خاطی سریع بر خورد نمایند تا باب در استان نشود

  5. ساعد گفت:

    بله متاسفانه این دیدگاه به شدت در حال رشد در استان هست. بنده به شخصه شاهدش هستم. من بعنوان مهندس دفترفنی بصورت شرکتی در پتروشیمی گچساران مشغول کار هستم ولی هرروز شاهد بی احترامی از کارگران بومی گچساران هستم بدلیل بویراحمدی بودنم ولی متاسفانه همین کارگرها با نیروهای سایر استان ها به راحتی کنار میان اما با هم استانی خودشون بدترین رفتارها را میکنند

  6. عدالت گفت:

    مقصر قانون گذاران بی قانون واستاندار هستند که هیچگونه شایسته سالاری را رعایت نمی کنند

دیدگاه شما