شنبه 26 آذر 1401 - 7:53

وقتی میگوییم با این مدیران امیدی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نیست دقیقاً منظورمان چیست!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنبوز:

سالانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از حوزه گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود که تا یکی دو سال اخیر سهم این استان از اعتبارات مسئولین اجتماعی وزارت نفت صفر بوده اما امسال این موضوع زنده شد که انتظار توجه ویژه به این استان داریم.

۱۱ پروژه از محل مسئولیت اجتماعی نفت با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ توافق و به وزارت نفت ابلاغ شد اما تنها پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان گرفته شد.

این بخشی از سخنان شهابی نسب؛ مدیرکل سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد است.

این تنها در یک رقم از بودجه های استان بوده است ، جذب نشدن اعتبارات خوب و نقد ۴۶ میلیارد تومانی چه معنایی جز ناتوانی مدیران این استان دارد؟

چرا نباید صورت وضعیت پروژه ها به موقع و به درستی تکمیل و آماده باشد که در صورت تخصیص بودجه بتوان آنها را نقد کرد.

بدون شک با این مدیران نمیتوان انتظاری برای حل شدن عقب ماندگی ها داشت و نباید به توسعه دلخوش بود.

یک پیشنهاد:

حالا که مدیران و شهرستان های محل تخصیص این بودجه توانایی جذب را نداشته اند ، این بودجه را به پروژه های سایر مناطق تخصیص دهید تا حداقل گرهی از مشکلات پیشرفت لاکپشتی پروژه های عمرانی استان باز شود.

توضیحات تکمیلی سازمان برنامه:

در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به ۱۱ پروژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت مبلغ ۴۶ میلیارد و ۸۳٠ میلیون تومان ابلاغ شده که بر اساس توافق سه جانبه وزارت نفت، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های عمرانی از جمله راه، مدرسه، بهداشت و درمان، حوزه های علمیه و طرح‌های هادی روستایی اختصاص داده شده است که این اعتبارات تا پایان سال مالی ۱۴۰۱(تیر ماه ۱۴۰۲) فرصت جذب شدن دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351678
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما