دوشنبه 21 آذر 1401 - 19:21

پا در کفش پزشکان/ سلامت فدای زیبایی/ در آرایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است ؟!

بویرنیوز ، بهنام نیازی در بازدید از آرایشگاه های زنانه با بیان اینکه بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، برداشتن چربی و خال کوبی برخی از این موارد هستند افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در برخی آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، خال کوبی بدن است که به هر صورت در آرایشگاه‌ها غیرقانونی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نگهداری وسایل پاکسازی پوست، قرار داشتن روشویی در اتاق پاکسازی پوست، استفاده از رنگ‌های غیرمجاز ابرو، نداشتن کارت تندرستی، نداشتن جعبه کمک‌های اولیه با تجهیزات و نصب نبودن پوستر‌های آموزشی هشدار دهنده را از موارد تخلف آرایشگاه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سوزن و تیغ جراحی خطرات بسیاری در پی دارد اضافه کرد: این افراد در آرایشگاه‌ها ابزار استریل کردن ندارند و در خصوص استفاده از این وسایل آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و چنانچه تیغی آلوده باشد، موجب آلودگی و بیماری می‌شود.

نیازی تاکید کرد: تمامی این کار‌ها در حیطه پزشکی است و فعالیت آرایشگاه‌ها در این زمینه‌ها غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد کاشت موی غیر قانونی و غیر بهداشتی نیز انجام می‌شود ادامه داد: در این بازدید‌ها مشخص شد ۷۰ درصد از آرایشگاه‌ها مجوز دارند و ۳۰ درصد آن‌ها بدون مجوز هستند.

وی گفت: این افراد از رنگ‌ها و ژل‌هایی استفاده می‌کنند که اغلب غیرمجاز هستند و بسیاری از آن‌ها نیز فله‌ای و بدون استاندارد‌های پزشکی هستند و مراجعه به این آرایشگاه‌ها در بسیاری از موارد، باعث آسیب‌هایی می‌شوند که اغلب جبران‌ ناپذیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با بیان اینکه عفونت‌های ثانویه و بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است در درازمدت به وجود بیایند، از پیامد‌های این فعالیت‌های غیرمجاز است، اضافه کرد: شهروندان یاسوجی برای اقداماتی که در حوزه پزشکی قرار می‌گیرند، حتماً به پزشک مراجعه کنند و از مراجعه به آرایشگاه‌ها برای دریافت خدمات پزشکی خودداری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351631
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما