دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 8:04

مصاحبه خواندني با بازيگر معرف كهگيلويه و بويراحمد

“جمشید جهانزاده‌” متولد 1330 در شهرستان گچساران‌ و لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است او همچنین مدرک فوق‌لیسانس رشته پژوهش هنر را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد دریافت نموده است، “جهانزاده‌” در زمینه‌های مختلف از جمله بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و مدیر تولید به طور مستمر فعال بوده است او دارای مدرک دیپلم از اولین دوره مدیریت تولید فیلم را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است. به بهانه حضور او در مجموعه “بالهای خیس‌” پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی از آن را در مصاحبه زیر می خوانید‌.
* آقای “جمشید جهانزاده‌” از کار با آقای “رنجبر‌” کارگردان “بالهای خیس‌” و نیز از حضورتا‌ن در این مجموعه بفرمائید؟

“بالهای خیس‌” به عقیده من بهترین کار “عباس رنجبر‌” است و من چیزی حدود 4 یا 5 سریال و 6 تله فیلم را با ایشان کار کردم که به طبع این همکاری‌ها باعث شناخت ما از یکدیگر شد و در “بالهای خیس‌” هم درباره نقشم با “رنجبر‌” گفتگوهای زیادی داشتم و  خوشبختانه ارتباط خوبی بین من و کارگردان برقرار بود.

*آیا “آقاي رنجبر‌” نظرات و پیشنهادات شما را می‌پذیرند؟

بله، در هر صورت من با او مشورت می کردم و به شما بگویم از زمانی که متن این سریال، قسمت به قسمت به نگارش در ‌می‌آمد من آن را می‌خواندم و هر جا  لازم بود با “عباس رنجبر‌” کارگردان صحبت می کردم و در آخر هم به نتایجی قابل قبول  می‌رسیدیم.

* فکر می‌کنم در همه آثاری که “رنجبر‌” تصمیم به ساخت آن می‌گیرد برای شما نقشی را می‌نویسد درست است؟

بله به نوعی “رنجبر‌” هر کاری را که بخواهد بسازد، یک نقش را مخصوص من می‌نویسد و من هم تا جایی که ممکن باشد راجع‌به کار با او بحث می‌کنم و تلاش خود را برای پرداخت به نقش و دادن رنگ و بویی خاص به آن انجام می‌دهم.

*آقای “جهانزاده‌” بیشتر از نقش و کاراکتر خود برای ما بگویید و اینکه مخاطبان در ادامه داستان شاهد چه اتفاقاتی از سوی شما خواهند بود؟

نقش کسی را ايفا مي‌كنم  که یک شرکت دارویی دارد و با توجه به اينكه ايران تلاش مي‌كند كه در توليد دارو خودكفا باشد،  من در تلاشم‌ که داروهای مورد نیاز را از خارج وارد کنم و در کنار فروش آنها به یکسری از منافع شخصی خودم هم برسم.

*ولی تا این قسمت از “بالهای خیس‌” نقش شما به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کار کمرنگ است آیا این مسئله به دلیل پراکندگی موضوع بوده و یا ما شاهد سکانسهای‌ بیشتری از شما در قسمتهای آینده کار خواهیم بود؟

قرار بود سکانسهای‌ من به دلیلی نقش و شغلم در ماجرا جلوتر پخش شود، که هنوز این اتفاق نیفتاده‌ است به نظرم پراکندگی در نقش‌ها نمی‌گذارد تماشاچی موضوعی خاص را دنبال کند و در جایی هم مخاطب نمی‌داند اصلا باید چه ‌چیزی را دنبال کند من در خصوص این مسئله با کارگردان هم صحبت کردم و گفتم که پراکندگی قصه و یا داستان و وجود ایده‌های متفاوت و تعریف‌های گاه بی‌جای شخصیتها از یکدیگر شاید باعث پس زدن مخاطب شود.

*شما اشاره به پراکندگی قصه کردید، آیا فکر نمی‌کنید که این پراکندگی با حضور بازیگران متبحر‌ حل شود و مجموعه به سرانجام برسد؟

ببینید، بازیها جزء امتیازات کار به حساب می‌آیند ولی پراکندگی قصه باعث می‌شود که بازیگران در نظر مخاطب بی‌هدف آیند و در بسیاری از سکانس‌ها شخصیت‌ها دارند از یکدیگر تعریف می کنند و این به عقیده من خوب نیست.

*اما به نظر می‌آید شما بیشتر از کاراکترهای‌ دیگر هدف دارید، درست است؟

من برای خودم هدف داشتم که دارو بیاورم و بفروشم و در کنارش هم کسب درآمد کنم، حتی در ذهن خود دارم که تولید دارو را در ایران متوقف کنم و خوب به دنبال سود شخصی خود هم هستم و در کنار همه این کارها، مخاطب شاهد علاقه من به سفر و مسائل متفاوتی خواهد بود من داستان “بالهای خیس‌” را قشنگ می‌دانم و.لی باید کشش در داستان هم دیده شود تا مخاطب پسند شود.

*”آقای جهانزاده‌”، “بالهای خیس‌” روایتگر بچه‌های جنگ و در کنار آن نسل امروز است، آیا در این خصوص شما نظری درباره چگونگی فیلمنامه دارید؟

بچه های جنگ بسیار دوست‌داشتنمی و قابل احترام هستند ولی در این قسمت هم “بالهای خیس‌” مشکل داستان دارد چون به عقیده من برای نشان دادن ارزشها لازم نیست به طور دائم آنها را تکرار کنیم چون تماشاچی باید متوجه ارزشها و بیان آن در سکانسها‌ باشد و تکرار زیاد بیانگر ضعف و نبود موضوع است.

*”آقای جهانزاده‌” مخاطبان بیشتر شما را با آثار جدی و اکشن می‌شناسد ولی شما در کارهای کمدی بسیار به ایفای نقش پرداخته‌اید؟

بله، تلاش من این است، نقشهای متفاوتی بازی کنم و شاید خیلی از مخاطبان ندانند که من در تئاتر و حتی در تلویزیون
کارهای کمدی بسیار را کار کرده‌ام.

*شما در “چشم به راه”‌، “اصغرفرهادی‌” شاید 15 کاراکتر متفاوت را بازی کردید که به عقیده من ماندگار هم شد؟

بله، فکر می کنم حدود 15 کاراکتر متفاوت را ایفا کردم و در سریال “فرار بزرگ‌”، “لطیفی‌” هم کمدی بازی کردم ولی اکشن‌ها بیشتر در ذهن مردم مانده است در هر صورت سکانسهای‌ قشنگی “بالهای خیس‌” دارد که اگر حذف نشده باشد مخاطبان در قسمتهای آینده شاهد آن خواهند بود چون کارگردان کار به خوبی توانسته موضوع را جمع کند و با مهارت خود ایرادها را بپوشاند و فقط می‌توانم بگویم که بخش‌های جذابی هم در راه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35151
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما