دوشنبه 23 آبان 1401 - 13:05

آمار مخاطره آمیز از تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد/چند توصیه به مردم و پلیس

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در هفت ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۴۸۵ فقره تصادف در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد ششمین استان کشور به لحاظ نرخ وقوع تصادف در هر ۱۰۰ هزار نفر است

میانگین نرخ وقوع تصادفات در کشور در هفت ماهه امسال یک هزار و ۴۳۲ فقره بوده اما آمار استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۱۷۱ فقره است یعنی ۷۳۸ فقره تصادف در اسن استان نسبت به سایر استانهای کشور بیشتر است.

این بخشی از سخنان مصطفایی؛ فرمانده پلیس استان است و اما چند نکته:

همانطور که فرمانده اشاره کرده، راه های استان به لحاظ توپوگرافی شرایط خاص تری دارد و به تبع هم باید جاده ها بهتر و با وسواس و استاندارد بهتری ایجاد و توسعه داده شود و هم سایر دستگاه های متولی امر ترافیک به ویژه در حوزه نصب علائم هشداری همکاری بهتری با پلیس داشته باشند.

از طرفی نقش خطاهای انسانی هم کم نیست، از جولان شوتی ها با رانندگی خطرناکشان گرفته تا عدم رعایت قوانین، سرعت، سبقت بیجا، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم و فاصله ایمنی بخشی از دلایل این تصادفات است.

از طرفی انتظار از پلیس حضور پر رنگ تر در جاده ها است، باید نقش هشداری پلیس به صورت مستمر و به کرات در محورهای درون و برون شهری حس شود.

در تصادفات باید سختگیرانه تر با مقصرین برخورد و حتی برای مدتی گواهینامه افراد ضبط و آنها را الزام به گذارندن مجدد آموزش های راهنمائی و رانندگی کرد و حتی در تصادفات خطرناک میشود گواهینامه افراد را برای مدتی طولانی لغو کرد.

پی نوشت: یاید بدانیم رانندگی ایمن میتواند هم تضمین کننده جان وهم مال ما و عزیزانمان باشد. بخاطر چشم های منتظر عزیزانمان درست برآنیم…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351123
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر شما درسته واقعا هر بچه ای نیشینه پشت ماشین میگه کسی را هم بکشم بیمه پولشو میده باعث مرگ یه بیگناه میشه

دیدگاه شما