شنبه 21 آبان 1401 - 8:28

جاده های نا امن کهگیلویه و بویراحمد، شوتی ها را آزاد بگذارید یا کشته شدن مردم در تصادف با شوتی ها را مثابه قتل عمد بدانید!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

یک روز تردد در محور یاسوج – گچساران – دیلم را برای مسئولان روایت میکنم تا شاید حداقل توجهی به ایرادات فراوان در این محور شود.

در این محور تا بابامیدان بعلت کوهستانی بودن به ناچار شاهد جاده ای پر پیچ و خم هستیم در حدی که برخی نقاط حتی با وجود ایجاد تونل اما همچنان عدم استاندارد را به درستی میشود حس کرد.

تونل های بزرگ این محور فاقد هواکش هستند و مشخص نیست خدای ناکرده در زمان بروز یک حادثه و بحران افرادی که درون تونل های بزرگ این محور گیر می افتند ( به خصوص بیماران قلبی، ریوی و کودکان) چه به روزشان خواهد آمد.

سرعت کاه ها و سرعت گیرهای تعبیه شده در این محور چندان استاندارد نیستند علائم راهنمایی شب نما نیز برای مشخص شدن آنها به ویژه در شب ها تعبیه نشده است.

حضور پلیس متناسب با خطرات جاده نیست، انتظار می رود حضور فیزیکی پلیس (نه صرفاًٌ به قصد جریمه که به قصد هشدار برای رانندگان) بیشتر و محسوس تر باشد.

اما چالش بزرگ رانندگی در این محور (که البته درد مردم در محور یاسوج به اصفهان نیز هست) حضور پر تعداد خودروهای شوتی است.

اهالی کهگیلویه و بویراحمد که عزم سفر به جنوب برای تفریح می کنند، بی تعارف بگویم باید پیشتر وصیت هم بکنند، جان را در کف دست بگذارند و راهی این جاده شوند.

خودروهای شوتی بی هیچ ملاحضه و احتیاطی سبقت میگیرند و با سرعتی عجیب با موتورهایی که تقویت شده اند در این جاده جولان می دهند.

در این سفر یک روزه تصادف یکی از این خودروهای شوتی را با یک خانواده دیدم و بدتر از آن جنازه دو دختر کوچکی که بخاطر بی احتیاطی یک فرد ناشی پر پر شدند، صحنه ای که لعنت مردم بر آن راننده شوتی را با گریه برای ضجه های مادر آن طفل های معصوم همزمان کرده بود.(تصادف در حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد نبود اما آن خانواده اهالی همین استان بودند)

هنوز هم صدای آن مادر و تصویری از کوبیدن بی امان دست ها بر سر و صورت جلوی چشمانم رژه می رود…

به راستی چرا برای جان مردم هم شده کاری نمیکنید؟! یا اینکه با ایجاد ایست و بازرسی های مناسب و برخوردی قاطع مانع از تردد خودروهای شوتی شوید، یا آزادشان بگذارید به شرط رعایت سرعت و قوانین راهنمائی و رانندگی!

و اما یک سوال:

تصادف و فوت مردم توسط این شوتی ها چیزی از قتل عمد کم ندارد، وقتی آن راننده می داند و آگاه است با این سرعت بیجا هر لحظه احتمال تصادف دارد و باز هم با علم به این موضوع اینچنین بی محابا می راند، اگر کسی را کُشت باز هم قتل شبه عمد است؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351079
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هخامنش گفت:

    بسیار به جا و هشدار دهنده بود ولی کو گوش شنوا

  2. پاتاوه دنا گفت:

    تا مشکل بیکاری ودلخوشی مردمان این سرزمین حل نشوداین ثروت های بادآورده زیرزبان خیلی ها مزه میده….به طرف میگن چربی خونت بالاست کله پاچه نخورولی باز ادامه میده…هرچی ازمعضلات این قاچاق بگیم بازعده ای بی توجه هستند….البته بایدازسرمنشا وبنادرجنوبی به شدت جلوی قاچاق گرفته بشه وبا دایرکردن ایست وبازرسی های متعدد باز به روند اصلاح کمک کرد….

  3. مطلع گفت:

    پلیس برای جریمه کردن در جاده ها مستقر می شود

  4. یزدگرد گفت:

    درود بویرنیوز
    حقیقتی تلخ را بیان فرمودید که متاسفانه این معظل بخشی وسیعی از جاده های استان را پوشش میدهد
    واما ایراد کار در کجاست ؟؟!!!
    همه میدانیم بیکاری ، فقر و نداری مهم ترین عامل برای رانندگان شوتی و عدم نظارت دقیق توسط نیروی انتظامی وستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ونبود گلوگاههای بازرسی تاثیرگذار در این محورها عملا پدیده زشت قاچاق و شوتی حذف خواهد گردید

  5. عدالت گفت:

    خدا شاهده صاحبی نی . اصلا جون مردم سی شوتی دوزاری ارزش نیاره .مو هروز من این جاده اصفهان – یاسوجم بینی و بین الله انگار ترمینال مسافربریه که ایقدر شوتی ایا و ایره . وسط کشور ایطوریه وای به حال سر مرز

دیدگاه شما