دوشنبه 9 آبان 1401 - 14:42

فوت ۵ ایرانی در هالوین کره جنوبی و باز نام یاسوج!

بویرنیوز– شنبه، ساعت ۲۲ شــب به وقت ســئول عابران در محله همیشه بیدار ایتاوون تنها شاهدان مرگ ۱۵۱ نفر در شب هالووین بودند.

در لحظات نخست، ابتدا نام یک ایرانی در بین کشته شده‌ها قرار داشت، اما سفارت ایران در این کشور تا عصر در گزارش‌های تکمیلی، ایرانیان کشته شده در این حادثه را پنج نفر اعلام کرد. پنج نفر در دو بیمارستان داخل و خارج از سئول که تا روز گذشــته از آن‌ها فقط یک اسم در لیست فوت‌شده‌ها باقی ماند.

اینکه در هالووین مرگبار چه اتفاقی افتاد و ازدحام جمعیت چطور چنین فاجعه‌ای را رقم زد به تفصیل در صفحه ۱۴ توضیح داده شده، اما آنچه هیچ‌جا به آن اشاره نشده، قصه زندگی آن پنج نفر ایرانی است که بعد از سال‌ها گشتن در تهران، خوزستان، یاسوج و دیگر شهر‌ها به کره رسیدند تا در محله ایتاوون در شب هالووین با مرگ خود روبه‌رو شوند. در مقاله زیر از روزنامه هفت صبح به معرفی این ۵ شهروند ایرانی پرداخته‌ایم:

آن‌ها که بودند و چه اطلاعاتی می‌شود درباره‌شان پیدا کرد؟

این پنج نفر آفاق، علی، علیرضا، سمیه و ریحانه نام داشتند که درباره یک نفرشان هیچ اطلاعاتی در شبکه‌های مجازی وجود نداشت اما جستجوی نامشان به زبان‌های مختلف تا حدودی ما را به قصه بقیه نزدیک می‌کرد. با اینکه قرار بوده چند نفر از آیدل‌های معروف کره هم در این محله در جنوب کره حاضر شوند، اما لزوما به این معنی نیست که تماشای آیدل‌ها مرگ این جمعیت را رقم زده چراکه ایتاوون محله معروف و دیدنی در ســئول است که همیشه پاتوق گردش مردم و گردشگران خارجی بوده. حاال آیدل چیست؟ آیدل پاپ کره‌ای یا آیدل کیپاپ اصطلاحی است که برای معرفی خواننده‌هــا در کره‌جنوبی به کار می‌رود که شــهرت این خواننده‌ها درآمد زیادی برای‌شــان به دنبال داشته است و کره‌ای‌ها معمولا عاشق و شیفتگانشان هستند.

از ایرانیان حاضر در حادثه چه می‌دانیم؟

آفاق: نام یکی از مهاجران ایرانی حاضر در این مراسم آفاق راستمنش اســت. او را در لینکدین می‌شــود پیدا کرد و فهمید که تحصیلاتش را ســال ۱۳۸۸ در دانشگاه یاسوج شروع کرده، در دانشگاه شیراز ادامه داده و بعد در دانشگاه دولتی صنعت و آموزش کره در مقطع دکتری مهندسی مواد مشغول تحصیل بوده. مهاجری تازه نفس که به نظر می‌رسد تحصیلاتش را از ۹ ماه پیش در این دانشگاه شروع کرده است.

به اندازه زبان فارسی به انگلیسی مسلط بوده، تا اندازه‌ای کره‌ای و مقــدار محدودی هم آلمانی بلد بوده. در همین یک سال گذشته که در کشور جدید مشغول زندگی جدید شــده از او دو مقاله به انتشــار رسیده که با همکاری اساتید، همکلاسی کره‌ای و یک همکلاسی ایرانی چاپ شده است. هر دو مقاله او را یک مجله شیمی در لندن منتشر کرده. مقاله‌ای که تا امروز شش بار به آن ارجاع شده و می‌تواند در سال‌های آینده در غیبت آفاق، بیشتر از این‌هم در مجامع علمی دیده شود.

اقتصاد ۲۴

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350918
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما