یکشنبه 8 آبان 1401 - 15:05

واکنش رئیس دانشگاه یاسوج به نا آرامی ها و خبرهای چالشی این دانشگاه

بویرنیوز– بهادر کرمی گفت:  من به عنوان مسوول دانشگاه به آن دانشجویان، به خانواده آن‌ها اطلاع می‌دهم و اعلام می‌کنم اگر شما شأن دانشگاه و چارچوب دانشگاه، رعایت مقررات و آیین‌نامه‌ها را رعایت کنید این اقدام یک اقدام باز دارنده است و اجازه نمی‌دهم هیچ دانشجویی از تحصیلش باز بماند به شرطی که فریب افرادی که می‌خواهند دانشگاه رابه اغتشاش بکشند را نخورند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت:  من به عنوان مسوول دانشگاه به آن دانشجویان، به خانواده آن‌ها اطلاع می‌دهم و اعلام می‌کنم اگر شما شأن دانشگاه و چارچوب دانشگاه، رعایت مقررات و آیین‌نامه‌ها را رعایت کنید این اقدام یک اقدام باز دارنده است و اجازه نمی‌دهم هیچ دانشجویی از تحصیلش باز بماند به شرطی که فریب افرادی که می‌خواهند دانشگاه رابه اغتشاش بکشند را نخورند.

اعضای هیئت رئیسه، هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه یاسوج در اعتراض به حرکت عنصر پلید داعشی در به شهادت رساندن زائران مظلوم حرم شاهچراغ(ع) در مسجد الغدیر این دانشگاه تجمع کردند.

بهادر کرمی_ سرپرست دانشگاه یاسوج_ در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت ضایعه‌ی شهادت نمازگزاران حرم حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) گفت: ما دانشگاهی هستیم فهمیدیم که چه اتفاقی می‌افتد، خواهش می‌کنم مسائل راموشکافانه و دقیق بررسی کنید.

سرپرست دانشگاه یاسوج اشاره‌ای به اتفاقات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کرد و افزود: خاطرات سال شصت را مطالعه کنند، هدف دشمن مشخصه چه چیزی هست، هدف نا آرامی کشور و عدم توانایی تمرکز بر روی رفع مشکلات اقتصادی، جلوگیری از برنامه‌ریزی برای مسائل علمی است، به آشوب کشیدن و به اغتشاش کشیدن مدرسه و دانشگاه می‌باشد.

دکتر بهادر کرمی در ادامه گفت؛ اساتید و کارکنان همه اشراف دارند بر مطلب خطاب بیشتر به دانشجویان است و به نمایندگی این پیام را به دانشجویان دیگر نیز برسانند، هدف این هست که دانشگاه قوام نگیرد.

سرپرست دانشگاه یاسوج افزود؛ بی تردید مسببان و بانیان این وضع دلشان برای ما چه خانم‌ها چه آقایان چه دانشجو و ملت نسوخته، تماماً به فکر منافع اقتصادی و قدرت سیاسی خود هستند.
سرپرست دانشگاه یاسوج اشاره‌ای نیز به اتفاقات روز‌های اخیر دانشگاه یاسوج کرد و ادامه داد؛ می‌خواهم به اتفاقی که در دانشگاه افتاد اشاره کنم، به دروغ چیزی گفتند و پخش کردند و شما را وادار کردند که دو سه روز فضای دانشگاه را ملتهب کنید.

دکتر کرمی ادامه داد؛ رسانه‌های معاند نوشتند که غروب همان روز فیوز ورودی برق خوابگاه سوخت، همان لحظه کلیپ پخش می‌شود در رسانه‌های معاند که دانشگاه یاسوج لامپ‌ها را خاموش کردند، برق را قطع کردند و با لباس شخصی افتاده‌اند به جان دانشجوها!!!

وی اضافه کرد: اطلاعیه پشت اطلاعیه و خبر پشت خبر در رسانه‌های مختلف که دانشگاه یاسوج ۲۰۰ دانشجو را اخراج کردند! اینقدر تبلیغات دقیق و قوی و پر حجمی انجام می‌دهند که همین الان هم من مطمئن هستم در دانشگاه یاسوج عده‌ای این حرف را باور می‌کنند!
سرپرست دانشگاه یاسوج با اشاره به اصل موضوع گفت؛ تعداد محدودی دانشجو آن هم با هدف اینکه دانشگاه برگردد به حالت خودش، آموزش برگردد سر جای خودش، خیلی زحمت کشیده شد تا دانشگاه به حالت حضوری درآمد و خوابگاه آماده شد، یک نفر از دانشجویان دانشگاه یاسوج بیرون از خوابگاه اسکان ندارد و در مجموعه دانشگاه اسکان داده شدند. در کل آماده‌سازی خوابگاه‌ها کار زیادی برد، حتی یک دانشجو بیرون از خوابگاه نیست، همه آن‌ها ساکن در خوابگاه‌های دانشگاه هستند.

دکتر کرمی خطاب به دانشجویان گفت؛ به هر حال آن چند روز جو را ملتهب کردند و از حالت عادی خارج کردند، ما با اقدام قانونی که کاملاً مشخصه برای بازداشتن دانشجویان از انحراف بیشتر کمیته انضباطی تشکیل شد.

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت؛ من به عنوان مسوول دانشگاه به آن دانشجویان، به خانواده آن‌ها اطلاع می‌دهم و اعلام می‌کنم اگر شما شأن دانشگاه و چارچوب دانشگاه، رعایت مقررات و آیین‌نامه‌ها را رعایت کنید این اقدام یک اقدام باز دارنده است و اجازه نمی‌دهم هیچ دانشجویی از تحصیلش باز بماند به شرطی که فریب افرادی که می‌خواهند دانشگاه رابه اغتشاش بکشند را نخورند.

وی همچنین افزود؛ اگر کسی خواست لجاجت کند و فریب خوردن ادامه دهد و مسائل دانشگاه را رعایت نکند من جلوی این کار را می‌گیرم. به مسئولین دانشگاه اجازه دهید جلوی این کار را بگیرد، پس به این شایعات توجه نکنید نه اهمیت دهید و نه خیلی دامن بزنید یک اقدامی است که ان شاء الله با درایت دانشجویان و خانواده آن‌ها حل خواهد شد و ما همان طور که در مهر ماه کار‌هایمان را انجام دادیم کماکان به کارمان ادامه می‌دهیم و دانشگاه به روال عادی خود را می‌گیرد.

کبنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350900
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دروغگو.

    دانشجو اعتراض داره.

دیدگاه شما